Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17941 til 17960 af 170365
-
er lost
ForumindlægIm lost! jeg vil definere/skabe potensfunktionen i R, altså fx 2^T hvor T ligger i R. Men når T ligger i Q er det ret simpelt, men hvad gør jeg for generrelle REALE T? DVs når når T ligger i R, det reelle tallegeme?! -
Økonomiske teorier
Forumindlæghey... jeg tænkte påom der ikke var nogen der kunne forklare mig hvad teorien om udbuddet siger (økonomi/økonomiens udbudsside)? jeg forstår det nemlig ikke..... på¨forhånd takgorilla -
Abstract: Hitler Democracy and Ideology
ForumindlægHJælp til det gramatiske This paper examines Hitler’s ideology and view on democracy. It also set out to find events which where a result of Hitler’s politics and which role the ideology and democracy had in these events, but also on how it has affect Germanys democracy in the years after Worl... -
Karakterer ved Cand.Polit
ForumindlægEr der nogle, der skulle sidde inde med informationer om, hvordan karakterne gives ved cand.polit på Københavns Universitetet? Sker dette via relativ karaktergivning, eller er der tale om absolut karaktergivning? F.eks., hvis 10 personer får 02 i en eksamen, og de resterende 90 får 00 og derned... -
Gennemsnitlige aktiver, egenkapital, gældsforpligtelser - hvordan finder jeg dem?
ForumindlægHej, jeg sidder med en VØ aflevering, og skal regne rentabilitet, indtjeningsevne, soliditet og likviditet ud. Jeg skal så igang med at regne afkastningsgraden ud, hvor man regner det ud ved at sige: (resultat af primær drift+finansielle indtægter)*100/gennemsnitlige aktiver Problemet er, at ... -
Huen
ForumindlægHej alle ;) Jeg elsker skole, men har et gennemsnit på 0,8. Jeg afslutter min STX til sommer, men ved ikke om jeg får huen på. Jeg HADER skole, og vil baer VÆK. LANGT VÆK!!!! Så orker ikke tage 3g om igen. Så hvilket snit skal jeg have, for at jeg kan få eksamensbeviset i hånden den sidste dag??... -
lineær funktion
Forumindlæghvordan udregner man denne opgave. Udviklingen i medlemstallet for fagforbundet LO kan med tilnærmelse beskrives ved modellen y=-40900x +1400000, hvor x er antal år efter 2004, og y er medlemstallet i LO. a) Hvad fortæller tallene – 40 900 og 1 400 000 om udviklingen i me... -
Universitet vs ehvervsakademi
ForumindlægNogen der kan give noget gennemsigtighed ift. Ehvervsakademiske uddannelser specielt indenfor Økonomi ville passe godt. Hvorfor læse Erhvervsakademi det virker umiddelbart bare som et mere uambitiøst universitet. Tak -
Antallet af eksamener
ForumindlægDer er efterhånden opstået en del forvirring om hvor mange eksamener man skal op i gennem hele sin gymnasietid? Og i særdeleshed om der er regler for hvor mange eksamener der er på hvert niveau? -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
Hvad betyder
ForumindlægHvad betyder det når der som adgangskrav står følgende: En højrere forberedelses ekamen (hf-enkeltfag) uden overbygning, men med seperat overbygningsbevis Nogen der kan fortælle mig hvad et seperat overbygningsbevis indebærer -
navngivning og strukturformel
ForumindlægEfter at have prøvet i noget tid, har jeg altså givet op med følgende opgave http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf nogle der kan hjælpe med opgave a og b Det ville være en stor hjælp -
Erhvervscase Bolia.com
ForumindlægNogen der kan komme med problemer vedr. erhvervcasen bolia.com??? -
HJÆLP Opgaver til Logistisk differentialligning
ForumindlægHåber der nogen der kan hjælpe os! I en sø er der i 2014 udsat en ny fiskeart. Man forventer, at antallet af fisk af denne art N kan beskrives ved differentialligningen: dN/dt=0,00005*N*(8000-N) hvor t måles i år. 1. Hvor stor er bæreevnen for antallet af fisk i denne sø? 2. Hvor stor er fis... -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
Matematikbog med opgaver
ForumindlægDa jeg har opgraderet matematik fra c til b, kunne jeg godt tænke mig en matematikbog med opgaver i og løsninger. Dels pga. at min tidligere matlærer ikke var særlig god til at lære fra sig, og pga. at jeg afsluttede mat c i 1.g, og jeg skal nu op i 3.g, og jeg har derved ikke haft matematik i ... -
Hurtigt kildespørgsmål
ForumindlægMå man bruge kilder, som man har gennemgået i undervisningen, til en 24-timers historie eksamen hvor man jo skal finde nogle kilder til at suplere med ? -
Input til valg af B-fag
ForumindlægHejsa, Håber på lidt god input. Jeg har været i gang med at afslutte en HF via online fag. Pga. fejl/forvirring omkring merit, så har jeg fået at vide, at jeg mangler at gennemføre et B-fag. Jeg havde ellers fået at vide jeg nu var jeg færdig. Derfor er jeg ved at kigge på et B-fag jeg kan genn... -
Realistisk udenrigspolitik?
ForumindlægEr der andre end "madsbs" og "7419", der har en holdning til, hvorvidt dansk udenrigspolitik har bevæget sig fra en passiv og idealistisk udenrigspolitik til en mere aktiv og realistisk?(Begreberne idealistisk og realistisk refererer til hovedteorierne i international politik)... -
Spansk oversættelse
ForumindlægDav har været en tur i spanien, hvor jeg var indlagt. Nu har jeg fået et brev på spansk, og forstår kun lidt, ved hjælp af google translate. En der kan hjælpe, så det giver mere mening. Tak på forhånd. Spansk brev con motivo de la asistencia sanitaria que Vd. recibio en el Hospital Gereral...
