Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 17961 til 17980 af 41309
  • Mendels love

    Forumindlæg
    hej med jer, jeg sidder med en biologi aflevering, og har lidt svært ved Mendels lov (9:3:3:1), altså det er med krydsningsskema. Nogen som kan forklare mig det? :)
  • AT- Global opvarmning

    Forumindlæg
    Hej :D Nogen der har en idé til en god problemformulering til en AT - synopsis med emnet : Global opvarmning Overemnet er fremtiden - visioner og forudsigelser i fagene (Biologi og Engelsk) På forhånd Tusind tak :)
  • AT-om rejse.

    Forumindlæg
    hej folkens, jeg skal skrive AT, mit emne er rejse, det må også gerne være psykisk rejse. Jeg skriver i biologi og dansk. Tænkte på om der var nogen som kendte en bog?
  • Vandløb

    Forumindlæg
    Hej venner. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg sidder med en biologi aflevering til fredag og jeg er helt væk. Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål:
  • Hvilke egenskaber gør at blodlegemer kan inddeles i forskellige typer.

    Forumindlæg
    Jeg har fået dette spørgsmål til en biologi opgave. Hvilke egenskaber gør at blodlegemer kan inddeles i forskellige typer. og jeg er selvføligelig helt lost hjælp!! tak på forhånd:D
  • Hudkræft

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at lave en biologi-opgave, og jeg har svært ved at forstå, hvordan UV-strålinger er med til at danne hudkræft, og processen over, hvordan kræft bliver dannet i huden
  • Forurening

    Forumindlæg
    Hej ! :D Jeg har en biologi-aflevering, som jeg ikke forstår. Hvis der var en derude som ville hjælpe mig kunne det være kanon :D jeg har vedhæftet de 2 opgaver. Jeg ville være evig taknemlig, hvis der var en der kunne hjælpe mig (:
  • AT6

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at skrive AT6, årsprøve. Mit emne er Katastrofe og jeg vil gerne skrive i historie A og biologi A. Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om?
  • teori CO2

    Forumindlæg
    Hej Alle. Vil nogen læse min gruppes teori igennem, som vi skal bruge til den fællesfaglige naturprøve, og give feedback (ville være en kæmpe hjælp!!!). Der indgår både kemi, biologi og geografi i den. Tusind tak på forhånd
  • Celler

    Forumindlæg
    Hej. :) Sidder med en biologi aflevering og mangler kun, at svare på et spørgsmål. Det er: hvad sker der i cellerne, hvis katalase hæmmes ? Har selv prøvet at lede på nettet og i bøgerne, men synes ikke jeg kunne finde noget.
  • alkohol

    Forumindlæg
    -hej jeg skal skrive en opgave om alkohol i biologi. har følgende spørgsmål som jeg har svært ved at svare på. fremstilling af alkohol optagelse af alkohol omsætning af alkohol
  • Genetik og proteinsyntese

    Forumindlæg
    Hej, Skal op i biologi i morgen, men forstår ikke spørgsmålet "diskuterer hvordan en mutation i et gen kan ændre et færdigt protein som fx insulin" Håber i kan hjælpe mig!!!!!
  • cellulase hvordan virker det ?

    Forumindlæg
    hej :) har en biologi rapport og har et spørgsmål der lyder således: hvad er cellulase ? og hvordan virker det ? jeg ved godt hvad cellulase er men ikke hvordan det virker ? håber der er nogen der kan hjælpe mig mvh Christina
  • celledeling i væv

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive en biologi rapport og har fået stillet spørgsmålet: Hvilke væv i den voksne organisme indeholder celler i deling? Jeg har ikke nogen ide?
  • Enzymer teori!

    Forumindlæg
    Vi lavede er forsøg med hovedvægt på enzymet Amylase, dertil skal en rapport skrives. Har i et par relevante forslag til havd teoriafsnittet kunne indeholde? NB: Biologi C
  • Respiration..HJÆÆLP :(

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig med at forklare det her billede (vedhæftet) om respiration for jeg forstår det slet ikke. Biologi er ikke mit stærke fag. Tak på forhånd. Knus
  • osmose ??

    Forumindlæg
    hej alle. jeg har brug for hjælp til noget biologi.. "hvordan kan osmose processen flytte vand over en cellemembran?" håber der er nogle der kan svare mig på det hurtigst muligt :) på forhånd tak. // Michelle
  • Østrogenlignende stoffers påvirkning

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til mundtlig biologi og ét af spørgsmålene lyder: Diskuter hvordan østrogenlignende stoffer kan påvirke æg udvikling og modning. Håber I kan hjælpe.
  • Video til hjælp løsning af fylogenetisketræer

    Forumindlæg
    Jeg har lavet en video over løsning af simple fylogenetiske træer. Til jer som mangler lidt hjælp (venlig hilsen oliver biologi studerende på KU) https://youtu.be/l5Vah_nTxC4
  • Educational systems

    Forumindlæg
    På dansk har man jo forskelllige linjer på gymnasierne f.eks. Fysik/matematik, Biologi/kemi osv. Hvad hedder selve ordet "Linje" på engelsk hvis det skal have samme betydning som den brugt ovenover?