Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17961 til 17980 af 23766
-
Strengeinstrumenter
ForumindlægHey. Jeg skal op i Fysik imorgen efter frokost. Så hvis der er nogen der vil være søde at hjælpe mig, hurtigst muligt, ville være skønt. Jeg skal præsentere emnet "Strengeinstrumenter" Og derefter tale om Bølgefart, Interferens, stående bølger og patrialtoner. Er der nogen der kan hjælp... -
Cykelfysik - ideer til forsøg?
ForumindlægJeg skal op i fysik om en uges tid og forinden skal vi arbejde med et eksperimentelt forsøg. Jeg har valgt cykelfysik, men er nu kommet lidt i tvivl om hvad jeg kan lave af forsøg? Og dertil teori? - hvis der er nogen der har nogen ideer til nogle forsøg, jeg vil kunne udføre selv uden de store b... -
Fysiske målinger
ForumindlægJeg sidder til 24 timers fysik eksamen, og har trukket fysiske målinger. Inde for det emne skal jeg komme ind på lineær sammenhæng og proponationalitet. Derfor vil jeg høre om nogen kan forklare mig hvordan liniær sammenhæng og proponationalitet kan indgå i forskellige fysiske målinger? Det ville... -
Potentiel energi
ForumindlægHej, jeg har virkelig meget brug for hjælp til at udlede den potentielle energi teoretisk. Jeg skal komme fra A = F * ?s til Epot = m * g * h Jeg har fysik på lavt niveau, så hvis nogen har en udledning der passer til dette, altså gør brug af de samme symboler som ovenstående, ville det bare være... -
KERNEENERGI???
Forumindlæghej :) jeg skal op i fysik imorgen, jeg har styr på alle de emner jeg kan trække udover kerneenergi, jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg kan lave og hvad jeg skal fortælle. er der nogen som har en god ide, vil jeg være dybt taknemmelig hvis i skrev det herinde. tusind tak .. -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg vil sætte STOR pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe med disse opgaver. På forhånd tusind tak! :) -
Mekanik og dynmamik (forholdsvis let)
ForumindlægHej alle. Jeg har en veninde der skal op til fysik C eksamen imorgen, og skriver derfor på hendes vegne. Hun har problemer med spørgsmålet, der lyder: 'Du skal skelne mellem en teoretisk gnidningsfri situation uden luftmodstand, og en realistisk situation hvor der indgår både luftmodstand og ... -
Hjælp hurtig !!
ForumindlægHej jeg skal op her i morgen i fysik og kemi og jeg vl lave det forsøg med flammefarver med temaet ioner, men hvis man nu tager natriumclorid så vil farven blive gul, men hvorfor ? er det fordi der er ioner i eller hvad er det ? Forsøget kommer nemlig frem når man søger på det, men ikke rigtig hv... -
Temperatur og tid..
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med noget fysik? 1. opgave: Opvarmning af vand 1,5 kg vand bringes i kog i en jerngryde, der vejer 1,2kg. Start temperaturen er 14grader og kogepladens effekt er 1100W. Hvor lang tid tager opvarmningen? på forhånd tak :) -
Hjælp hurtigt tak!
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal angive energiovergange, der svarer til de 5 linier i Lymanserien, som har de største bølgelængder. Derefter skal jeg beregne disse liniers fotonenergier og de tilhørende bølgelængder. Og til sidst svare om nogle af linierne er synlige. Jeg... -
Effektivitet??
ForumindlægHej. Jeg har trukket effektivitet i min mundtlige fysik eksamen C niveau. I opgaven skal jeg komme ind på følgende: - begreberne energi og effektivitet/nyttevirkning - hvordan effektiviteten kan måles eksperimentelt - betydningen i dagligdagen - samfundsøkonomisk betydning Nogle ideer til, hvad j... -
Historie
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp vedr. historisk indgangsvinkel. Jeg har fået nogle enkelte gamle tekster og nogle nye omkring renæssancen og skal jo så stille en problemformulering op og nogle problemstillinger. Jeg bliver bare så forvirret når jeg læser mine gamle notater og opgaver, hvor jeg har sk... -
Eksamen - varme og varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg er til 24 timers eksamen i fysik og har trukket emnet varme og varmekapacitet. Hvad er godt at komme ind på, skal lave en præsentation på 6-7 min. Derudover forstår jeg ikke helt hvad den specifikke varmekapacitet er. Jeg ved at det er varmakapacitet/masse, men mere end det forstår j... -
ENERGIOMSÆTNING, ååååh!
Forumindlægjeg skal til fysik eksamen imorgen, og har lige været oppe og trække emnet ''energiomsætning'' .. spørgsmålet lyder: mundtlig præsentation af energiomsætning mellem ELEKTRISK energi og VARME energi. jeg skal også komme ind på begreberne specifik varmekapacitet og specifik fordamp... -
Haster!!!
Forumindlæghej allesammen. jeg står og skal til eksamen i fysik imorgen og er gået i stå her. Når man skal regne nyttevirkningen ud af en elkedel. Jeg har fundet et eksempek på et forsøg, som jeg vil forklare om, men så står der at effektforbruget er på 1750 W. Jeg troede at det var noget noget man aflæ... -
Gitterligningen
ForumindlægEr der en der vil være rar, at beskrive den gængse teori bag, gitterligningen.. Jeg kender formlerne.. Men er ikke helt sikker på, hvor i gitteret osv, de skal bruges. Eller hvad gitterligningen bruges til generelt. Jeg skal bare have lidt hints - så kommer jeg igang.. Har ikke haft om gitterl... -
Bølgelængde opgave
ForumindlægHej Jeg er igang med nogle fysik lektier hvor jeg for stillet følgene spørgsmål 1) Et lys bliver sendt gennem et optisk gitter med en gitterkonstant på 2500nm. Afstanden fra gitter til tavlen er 4,00 m, og afstanden til n = 2 er 80 cm. a) Bestem bølgelængden λ for ... -
Varmefylde
ForumindlægHej! Jeg er igang med en fysik opgave, hvor de spørger "En kaffe maskine brygger kaffe med effekten 1200 W. hvor lang tid tager det, hvis det kræver en energi på 400kJ til kaffebrygningen?" Jeg har sagt 400 000/1200 = 33,333 sec, er det korrekt? Har jeg brugt den rigtige for... -
SSO - optik - øvelsesvejledninger
ForumindlægHejsa.... Jeg skal skrive større skriftlig opgave i fysik, men jeg synes got jeg kunne bruge nogel flere øvelsesvejledninger. Jeg skriver om optik, samlelinser, spredelinse, brydnining i prisme mm. Jeg ville være virkelig glad hvis der var nogen der havde nogle øvelsesvejledninger til enmet o... -
x og y komposanter
ForumindlægHej håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe mig med den nedestående fysik opgave (bare en lille formel). Et fly, der skal nedkaste pakker, flyver i 300m højde med en fart på 60m/s og kaster en pakke. Glem vindmodstanden. 1) Hvad er x og y komposanterne af dens hastighed, lige før de lander...
