Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18001 til 18020 af 70316
  • naturgeografi..

    Forumindlæg
    Hej håber der er nogen der kan hjælpe, har søgt på hele nettet og kan ikk finde noget om "absorption og refleksion af lys og farver" håber i kkan hjælpe.
  • Nitrogens kredsløb

    Forumindlæg
    Hej Skal fremlægge om nitrogens kredsløb, og ville høre om der var nogen, der kort kunne beskrive kredsløbet
  • PLEASEEEEE HASTER !!!!!

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig virkelig brug for hjælp.. Jeg skal lave en konklussion og en diskussion, men ved ikke hvordan man laver det? Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, jeg har prøvet + Mit emne er om et forsøg i mekanisk energi også har jeg om vandkraft ?? Hvad kan jeg for eksempel skrive i min diskussi...
  • Hvad er egentlig det modsatte af acceleration????

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der ved hvad det modsatte af acceleration er??? Håber på et hurtigt svar :) På forhånd tak
  • Ionform hovedgruppe 7

    Forumindlæg
    Hej! Hvor mange elektroner afgiver grundstofferne i hovedgruppe 7, når de går på ionform? :)
  • hjælp til sætning med ord

    Forumindlæg
    heej jeg har brug for hjælp til at danne sætninger med de ord. det ene ord er sammensæt og de andre 3 er hvert for sig. generalsuniform generals uniform fransk lærer fiske stangen
  • hurtig svar - please, nemt spg.

    Forumindlæg
    Hej alle! har lige et spg. kan man godt skrive 7580 m 854 m/sek = 8.8 m/sek. Altså, kan man godt skrive m / m/sek??
  • HAR DU NOGLE IDEER ???

    Forumindlæg
    Hej derude er der nogle af jeg der har nolge ideer til hvad jeg skal skrive om emnet " Hvad ville du bruge/gøre hvis du vandt 1.500 euro" jeg har selv skrevet at jeg ville købe en computer og tage på en rejse men er der andre ting der kunne være godt at skrive???
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    1. Hvad er sammenhængen mellem induktionsstrøm og vekselstrøm? 2. Danner man vekselstrøm ved at føre en magnetstang ned i en spole, og så ud igen? Eller hvordan er det processen foregår?
  • spredning ?

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med min gruppe og skal fremlægge om statestik i mat B vi kan uden problemer udregne spredningen men vi er meget i tvivl om hvad spredningen er og hvad vi kan bruge den til. vi har forståret at variansen er en avigelse fra middelværdien men mangler at forstå spredningen. håber i kan...
  • skriftligt optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvordan skriftligt optagelsesprøve foregår ? hvordan er det ?
  • Hvad kan en potensfunktion bruges til i den virkelige verden?

    Forumindlæg
    Se overskrift. Regner ikke ud fra en bestemt funktion, men mere potensfunktioner generelt.
  • Videregående uddannelse molekylær medicin

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg går på 2 g. og vil rigtig gerne læse molekylær medicin når jeg er færdig med HTX,, Jeg regner med mit gennemsnit vil ligge på 8,2, hvis jeg tager mig rigtig meget sammen, men for at komme ind på molekylær medicin kvote 1 kræver det 9,1 og standby 8,5.. Vil det så være realistisk for mig...
  • fedt,kulhydrater og proteiner

    Forumindlæg
    hej er der nogle der vil hjælpe mig med at forklare fedt,kulhydrater og proteiner. kan ikke rigtig finde ud af at forkalre en uddybende tekst om det .... jeg skal forkalre det hver for sig på forhånd tak :)
  • Finde frekvens

    Forumindlæg
    Godaften! Jeg sidder her med en fysikopgave jeg ikke helt kan få til at stemme oppe i mit hoved. Jeg har fået oplysningerne: Vdyb=4,2m/s λdyb= 12,0 m λlav=6,0 m Jeg har herudfra regnet img frem til at fdyb=0,35Hz. Spørgsmået lyder nun således: Hvor stor e...
  • Kuldioxid

    Forumindlæg
    Hvad er kuldioxid?
  • NV

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en NV raport. og spørgsmålet lyder: Beskriv tre selvvalgte vedvarende energiformer ud fra både et kemisk, biologisk og samfundsmæssigt perspektiv Kan i hjælpe mig??
  • Civilingeniør og Astronom?

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne være Astronom. Kan jeg være en civilingeniør i kemi og Astronom. Vil det hjælpe mig at have en ingeniøruddannelse for at være astronom?
  • Mikroskopisk forklaring på gnidning

    Forumindlæg
    Hej Jeg har læst disse to beskrivelser for hvorfor gnidning opstår, men for mig ser de ud til at sige noget modsat? Håber nogen vil komme med en afklaring Forklaring A: "Friktion eller gnidningsmodstand har naturligt nok noget at gøre med, hvordan overfladen på et materiale er. En meget g...
  • Hvilken linje skal jeg vælge

    Forumindlæg
    Hvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A