Studievejledning

Hvilken linje skal jeg vælge

16. september 2018 af jegerlækker20202 (Slettet)
Hvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:)

Samfundsfag A matematik A
Samfundsfag A Engelsk A

Eller den naturvidenskabelig linje??

Jeg mener selv Sam A og Mat A

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. september 2018 af swpply (Slettet)

Det er subjektivt.

I mine gymnasie dage havde jeg selv havde Matematik A og Fysik A (og Samfundsfag C), det var den skøneste drøm for mig. Jeg vil ikke havde fundet det nemt at havde Samfundsfag på A niveau. Men det betyder ikke at Samfundsfag A og Matematik A ikke er det helt rigtige match for dig. Det vigtiste er at du vælger efter hvor din intresse ligger. Så hvis du ikke interessere dig for naturvidenskaberne skal du selvfølgelig ikke vælge en naturvidenskabelig linje. Hvis du derimod interesere dig for samfundvidenskab, ja så er Samf A og Mat A muligvis det helt rigtige valg.

-- Igen, for at opsummere. Det er kun dig selv der kan svare på dette spørgsmål :-)


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. september 2018 af Dulugtergrimt

Det vigtigste er at tæbke på, hvad du gerne vil.

Svar #3
16. september 2018 af jegerlækker20202 (Slettet)

Jeg synes Sam A Mat A lyder bedst for mig,da jeg ikke er så god til naturfag og det interresere mig slet ikke.


Svar #4
16. september 2018 af jegerlækker20202 (Slettet)

Er samfundsfag ikke også en del nemmere end fysik og kemi der man ikke skal beregne en masse overskuelige ting??

Brugbart svar (0)

Svar #5
16. september 2018 af swpply (Slettet)

#4 Er samfundsfag ikke også en del nemmere end fysik og kemi der man ikke skal beregne en masse overskuelige ting??

Beregningerne i Mat A er langt mere krævende end de beregninger du skal lave igennem enten kemi eller fysik.


Svar #6
16. september 2018 af jegerlækker20202 (Slettet)

Altså nu snakker jeg om samfundsfag og ikke matematik hehe

Brugbart svar (0)

Svar #7
16. september 2018 af billsmith (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #8
17. september 2018 af swpply (Slettet)

#6 Altså nu snakker jeg om samfundsfag og ikke matematik hehe

Jeg nævner også kun dette da du selv i #0 skriver

#0  Jeg mener selv Sam A og Mat A


Brugbart svar (0)

Svar #9
18. september 2018 af guzbak

Jeg ville selv sige engelsk A er det nemmeste at vælge for mig. Men det er jo som tidligere opslag nævner subjektivt. Vælg ud fra det du er god til, det du interesserer dig for og det du gerne vil læse senere hen.

Jeg havde matematik A, fordi jeg skulle bruge det til at komme ind på medicin og så havde jeg engelsk A, fordi jeg syntes det var sjovt og nemt.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #10
18. september 2018 af jegerlækker20202 (Slettet)

var matematik svært??

nogen siger ja og andre siger nej


Skriv et svar til: Hvilken linje skal jeg vælge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.