Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18061 til 18080 af 75430
-
OPSLAGSVÆRKER!!?!?!
ForumindlægHej alle sammen :) Skal op i mundtlig historie i morgen, og har lige tjekket undervisningsministeriets hjemmeside, og der står at man må have egne notater og opslagsværker. Er opslagsværker bøger og mapper man har brugt i løbet af skoleåret? Jeg er tvivl da min lærer har sagt at vi kun må tage no... -
Sætning
ForumindlægKan man godt skrive "Jeg går i syvende" sådan her "Je marche dans le septième"? Og kan man godt skrive "Jeg bor i en lille hvid lejlighed" sådan her "Je vis dans un petit appartement blanc"? - Tak på forhånd! -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Fejl i sætninger
ForumindlægJeg skulle finde fejl i adskillelig sætninger og fortælle hvilke slags fejl de er, men har haft svært ved at finde fejlene eller finde ud af hvilke slags fejl dever. Nogle der kan hjælpe ? 1. She is the oldest sister of the three. 2. Back in time, where I was young, I used to love this song. 3. H... -
Forslag til fantastisk fortælling
ForumindlægJeg skal anmelde et selvvalgt værk på dansk, som skal indeholde eventyrgenren fantastisk fortælling. Da jeg ikke er bekendt med nogen af nutidens skribenter inden for dette område, vil jeg høre, om nogen har en idé til, hvilken bog jeg evt. ville finde spændende. Eneste krav er, at den ikke m... -
Lidt hjælp :)
ForumindlægHej SP Jeg har skrevet en meget kort opgave ( 250 ord) og vil derfor høre om der er nogle der vil læse den igennem for mig. Jeg har skrevet en dansk version også, da i på denne måde kan se at jeg hverken har benyttet google translate eller andre programmer der oversætter (udover ordbogen) ... -
gl. eksamensopgaver
ForumindlægHej alle.. Henover sommerferien har jeg tilsyneladende glemt hvordan man navigerer rundt på uvm9;s hjemmeside uvm.dk og kan ikke længere finde de gamle eksamensopgaver.. Er der nogen, der kan huske hvordan man kommer frem til disse? Mvh :) ps. det drejer sig om dansk skriftligt fra d. 6. m... -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
engelsk grammatik
ForumindlægHej! Jeg har meget meget lidt engelsk, som jeg godt kunne tænke mig, at et sprogligt geni vil tjekke hurtigt igennem! Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen til engelsk, men jeg synes, at det ser faktisk nogenlunde godt ud, men kunne godt bruge en, til at se den igennem, det ville være dejlig... -
arbejderbevægelsen- hjælp til kritik af min opgave
ForumindlægHej :) Da jeg ved at der findes nogle "kloge hoveder" derude, som ved hvordan en dansk-historie opgave skal opbygges. vil jeg høre om der er nogle som vil læse min opgave igennem inden den skal afleveres. Kom gerne med kritik og ros :) henvend dig på følgende E-mail adresse og jeg vil k... -
Esping Andersen
ForumindlægHey sidder og skriver SSO, men jeg har brug for decideret henvisninger til en fyr ved navn esping andersen, der påstår den danske velfærdsstat egentlige formål er at gøre mennesket uafhængigt af markedet. Nogen der har nogle kildehenvisninger, da jeg intet rigtig kan finde over nettet?? på forhå... -
Manglende tegn
ForumindlægHvorfor kan man ikke anvende særlige tegn som f.eks. lydskriftstegn på Studieportalen?? Det er meget irriterende og virkelig for dårligt at man ikke har sørget for at løse dette problem, men blot lader folk finde sig i at få trykt underlige tegn i stedet som bl.a. et spørgsmålstegn. Det kan man ... -
AT - problemformulering
ForumindlægHej jeg har problemer med at lave en problemformulering til AT Emnet er kriminalitet Fag er Dansk og samfundsfag med perspektivering til matematik Vil gerne skrive om bedrageri, og måske bruge Stein Bagger som eks. Tænkte på at skrive om forskellen på straffene i DK Om økonomisk kriminalitet får ... -
Liebe zwuschen ost und west
ForumindlægHej, jeg har trukket teksten Liebe zwischen Ost und West og håber på der er nogen her som har haft gennemgået den, som kan give nogle forslag til punkter man kan kome ind på. En anden ting som jeg har brug for hjælp i er selve eksaminationen. Hvad skal man starte med. denne tekst eller den dansk... -
Pensum for HHX
ForumindlægHej:) Jeg skal begynde på HHX efter somerferien, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kan fortælle mig, hvorhenne jeg kan finde pensum for: Vikrosmhedsøkonomi, afsætning, international økonomi, engelsk, matematik, historie, samfundsfag og dansk på på HHX på henholdsvis A, B og C nivea... -
Økonomisk vækst i DK
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. Gå ind på "Danmarks Statistiks hjemmeside". Find ud af hvordan det går med hensyn til den økonomiske vækst. På baggrund af den økonomiske vækst og andre samfundsøkonomiske mål som du kan se på siden, skal du bestemme hvilken konjunktur d... -
Oldtidens Babylonien
ForumindlægI 17209;erne f.Kr. begyndte Hammurabis søn at tabe meget land i det der engang var Sumer. Det skete primært på grund af "Sealand", men hva satan er det på dansk? Oversæt siger sjovt nok bare "Sjælland", men... ja. Sjælland ligger i Danmark, ikke Irak sjovt nok. -
HF
ForumindlægNår man kommer på HF, får man så alle C-B-A niveauerne i dansk, engelsk og matematik? Har hørt, når man kommer på hf, kan man få A-niveau med det samme, kan det virkelig passe at man kan springe C og B niveau over? mvh Kevin -
opstil en ligning så jeg finder trekantens sider udfra areal og forhold! sjov opgave.
ForumindlægJeg skal finde sidelænderne i en retvinklet trekant med et areal på 9 og en hypotenuse der er 1,5 gange længere end den ene katete jeg har valgt at stille det op som en ligning : højde * grundlinje = areal a * b / 1,5 = 9 men ved ikke hvad jeg skal gøre herfra? nogle som har et bud? -
Medicin og engelske bøger
ForumindlægHej! Jeg ville bare lige høre, om det er alt for svært at læse engelske bøger på medicinstudiet, da der jo formentlig er mange engelske fagtermer, som man ikke lige kender? Og hvordan kommer man så igennem sådan en fagbog på medicinstudiet? Jeg har kun haft engelsk på B i gym, og er det nok (ræ...
