Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18061 til 18080 af 28854
-
biologisk halveringstid
Forumindlæger der én som vil hjælpe med noget biologi, jeg slet ikke har forstand på?.. Jeg besvare fælgende spørgsmål til i morgen: a) Giv forslag til faktorer, der kan have betydning for den biologiske halveringstid. b) Hvorfor er det vigtigt at kunne undersøge, om et givent stof har kønshormonlignende ... -
Iod og spyamylases enzymfunktion
ForumindlægJeg sidder med et eksamenssæt i biologi, hvor et spørgsmål går på, hvorfor en jodopløsning skal tilsættes en opløsning af spytamylase og stivelse direkte. Mine tanker går på hvorvidt, at iod stopper spytamylases aktivitet? For hvis den ikke gjorde det, forestiller jeg mig, at opløsninges farve f... -
haster!!
Forumindlæghej, jeg sidder og er igang med en 24 timers biologi eksamen. min opgave hedder funktional foods. altså funktionelle fødevarer. hvis der er nogen der har været igennem denne opgave eller ved noget må i meget gerne skrive til mig, for jeg er lidt på bar bund med hvad jeg gøre med denne opgave. h... -
SSO - oversætte engelsk
ForumindlægHej JEg skal oversætte noget engelsk biologi til dansk, og der er et begreb, jeg ikke kender til. Sætningen lyder: Efficacy may be related to a modification of climacteric overactivation af GnRH pulse generator Det er det der "pulse generator" jeg ikke helt forstår, jeg håber meget på ... -
Meget svært?
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til biologi-eksamen her på torsdag. Jeg har meget svært ved at huske fagordene og jo mere jeg læser videre, desto sværere synes jeg at det bliver. Skal man kunne alle fagordene som man støder på el. er det kun de vigtigste? Hvordan kommer det spørgsmål som man trækker i eksami... -
Hjælp til rapport om enzymer!
ForumindlægJeg har fået et spøgsmål stillet i en rapport i biologi, som går ud på at navngive et enzym, der nedbryder kød. Jeg ved, at navnene for ezymerne som regel ender på -ase og som regel hedder det stof de skal nedbryde foran... Men jeg nægter at tro på, at enzymet skal hedde kødase ? :S Nogle, som ha... -
DNA sonde og kromosom vandring
ForumindlægHvad er en DNA sonde? Skal vide det i forbindelse med at forstå princippet i en teknik kaldet kromosom vandring. Det er noget med overlappende basepar til kortlægningen af et gen (faktorVIII) Bogen jeg anvender er ''genetik'' Grundbog i biologi 3 af Niels Søren Hansen og Hans Mar... -
AT metode i fransk!
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg står i den situation at jeg ikke ved hvad min metode er i fransk sammen med biologi. Jeg skal bruge fransk til at underbygge fakta med citater og sige om avisen er neutral eller ej - ellers er der ikke en masse sproglige virkemidler. Hvad slags metode er det? ville være en... -
AT- EMPIRI ??
ForumindlægHeej Venner ;) Håber det går godt med jeres eksamens forberelser.. Jeg skal op til AT her meget snart, men har ikk rigtig forstået begrebet EMPIRI, og da jeg har biologi som en af mine to fag, er jeg derfor nød til at forstå det. Har søgt på nettet, men fandt ik rigtig noget brugeligt.... -
Sammenhæng næring og ændringer i vandmiljø
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med dette "Hvordan er sammenhængen mellem en øget næringsstof-belastning og ændringer i vandmiljøet"? Samt "Forklar hvordan næringsstoffer havner i vores søer og candløb, og forklar hvorfor søer er mere sårbare end vandløv overfor en belastning med nærin... -
PLease hjælp! :-(
ForumindlægSkal til biologi eksamen om ikek så lang tid men er SKIDE nervøs, har læst hele bogen igennem taget noter osv. men synes ikek at noget som helst sidder sig fast :-( Der er tale om Bio C Ved heller ikke hvordan jeg skal bruge de 24 minutters forberedelse... Skal jeg bare lige finde mine noter frem... -
kan I hjælp med en opgave?
ForumindlægHjælppppp Er der nogen som er rigtigt god til biologi, og kan hjælp mig med en opgave, der handler om knogler.Opgaven er på tre sider, som jeg har selv skrevet.Men vilgerne en som kan læse og rette eller give en kommenter. Fordi det er meget meget vigtigt opgave, pleas hvis der er nogen der kan h... -
Nogen kan hjælpe mig?
ForumindlægHjælppppp Er der nogen som er rigtigt god til biologi, og kan hjælp mig med en opgave, der handler om knogler.Opgaven er på tre sider, som jeg har selv skrevet.Men vilgerne en som kan læse og rette eller give en kommenter. Fordi det er meget meget vigtigt opgave, pleas hvis der er nogen der kan ... -
Transmitterstoffer og hormoner
ForumindlægHej folkens :) Sidder lige nu og har 24timers eksamen i biologi. Har trukket om signal stoffer og ska svare på hva forskellen er på hormoner og transmitterstoffer, hvilket jeg bestemt ikke kan finde noget om. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg skal også vide hvad natrium-kaliumpumpen er for at ku s... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen imorgen, og jeg har trukket stofkredsløb og drivhuseffekten. Det er ikke lige min stærkeste side. Jeg sidder nu og arbejder med spørgsmålet: forklar hvordan planter omdanner glukose til forskellige kulhydrater, f.eks maltose, amylose, cellulose m.v Er der nogen som ... -
248 knogler i kroppen?
ForumindlægI religion har vi hele tiden fået fortalt, at jøderne har 248 påbud - én for hver knogle i menneskekroppen og 365 forbud - en per dag om året. Men min biologi undervisninger fortæller mig at der er 206 knogler i kroppen. Er der nogen som kan forklarer forskellen på 42 knogler ? På for... -
Evolution - 24 timers eksamen, hjælp!
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forberede mig til min biologi eksamen imorgen, og er stødt på flere problemer. Jeg har været så "heldig" at trække emnet evolution og er dertil blevet stillet spørgsmålet: Overvej hvorfor den genetiske variation i en population kan ses som et udtryk for... -
Hungersnød i Somalia
ForumindlægHej Jeg har skrevet om Hungersnød i Somalia. (Samfundsfag og Biologi) Jeg har skrevet om hvilke konsekvenser har sult i Somalia haft. Og hvilke reaktioner der sker i kroppen, når man sulter.(generelt) Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om i metode afsnittet? Jeg ved ikke hvilke metoder ... -
ÅNDREDRATSSYSTEM
Forumindlæghej. jeg skal til at skrive en rapport i biologi. men da jeg har været fraværende i den time, for vi har haft om åndedratssystemet vil jeg meget gerne spørge nogen kvikke hoveder, om de evt. kan hjælpe mig i en hastende stund? Jeg skal gøre rede for åndedrætssystemet opbygning og funktion samt ... -
Sygeeksamen
ForumindlægSkal op til sygeeksamen på mit sidste år STX, det er dog ikke i august som det plejer for mange, da det godt kan lade sig gøre her i maj. Det er skriftlig dansk, men ledelsen har valgt at sætte denne eksamen ind på min skriftlige biologi eksamensdag, og bio er nu er rykket 2 dage frem fra origin...
