Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 18081 til 18100 af 109300
-
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer udtrykket 2ab-a^2+(a-b)^2 Løses det sådan her?: 2*a*b-a^2+(a-b)^2 = da 2a er a^2 og a^2-a^2 = 0 står der kun b^2+(a-b)^2 tilbage derfor b^2+(a-b)^2 ? eller b^2+a^2-b^2 = a^2 eller (a)^2 er svaret? -
Jura kvote 2
ForumindlægHej alle På nuværende stund går jeg i 3.G og har planer om at vil læse Jura på universitetet. Dog har jeg ikke det krævede gennemsnit, hvilket er super stressende. Jeg er nået til den realisering, at jeg er nødt til at søge ind i kvote 2, da gennemsnittet er 6,8. Kvote 2 lægger alt afgængig af... -
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Den nye HF
ForumindlægJeg har 1 spørgsmål i forhold til den hvis man er startet sin HF før 2017 og har færdiggjort fagene: Mat C Kemi C Georgrafi C Dansk A Engelsk B Religion C Samfundsfag C Men mangler sin eksamen i et kreativt fag, samt Biologi C kreativt fag C Vil man så godt kunne tage sine valgfag ... -
Kvadratsætninger reducer brøk etc
ForumindlægHvordan forkorter man brøker med kvadratsætninger Kvadratsætninger 1.(a+b)2 = (a+b)*(a+b)= a2 + ab + ba+b2 = a2 + b2 + 2ab 2. (a-b)´2 = (a-b) * (a-b) = a´2 - ab - ba + b´2 = a´2 + b´2 - 2ab 3. (a+b) * (a-b) = a´2 - ab + ba - b´2 = a´2 - b´2 Opgaver (x´2+2xy + y´2) (x´2 - 2xy + y´2) -... -
HF i enkeltfag
Forumindlæghejsajeg har tænkt mig at tage dansk A, engelsk B, mat B, på VUC som jeg mangler for at komme ind på sygeplejeskolen. Men jeg kan se der er noget med noget gebybetaling for fagene. Er der nogen der går på vuc der ved noget om dette for det kan da hurtigt blive dyr fornøjelse at gå på vuc. får man... -
HJÆLP TIL VALG AF AT EMNE
ForumindlægJeg er helt på bar bund i at vælge et emne i AT og håber på at kunne få lidt hjælp. Jeg ville gerne skrive i fagene: Matematik(A)/oltidskunskab(C)/religion(C)/historie(A)/dansk(A)/engelsk(B)/kemi(B) men jeg synes det er svært at få dem koblet sammen under et godt og spændene emne. håber i har ly... -
10.klasse
ForumindlægHej folkens Jeg fik min terminskarakter tilbage. Går i 10.klasse. Jeg er bange for ikke blive egnet. Min karakter ser på denne måde: Dansk del a 4 dansk del b 4 dansk del c 7 engelsk 02 matematik 7 tysk del a 7 tysk del b 7 Jeg er meget aktive i timerne. Laver altid min lekt... -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
Specifikke adgangskrav
ForumindlægHej Her til sommer regner jeg med at fortsætte på AAU på linien Elektronik og IT. Den kræver: Dansk A Engelsk B Matematik A Fysik B Kemi C (eller Bioteknologi A) jeg har alle disse fag på det krævede niveau eller over, men jeg er ikke sikker på at jeg beståer dansk. jeg ha... -
Studere i Canada
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 15 år, som stod og funderede lidt over min fremtid. Jeg vil rigtig gerne læse psykologi i Canada, men er det overhovedet realistisk? Hvordan får jeg råd til det og diverse? Nogle der vil guide mig lidt? Jeg skal til at starte på gymnasiet med studieretningen Engelsk (A)... -
Hjælp til hvad jeg skal blive til?
ForumindlægHej. Jeg er en af de mange der har fået afslag fra en uddannelse, i dette tilfælde psykologistudiet. Planen har siden 8. klasse været at læse psykologi og derefter specialisere mig inden for traumepsykologi. Men nu skal jeg så have fundet på, hvad jeg så vil gøre med mit videre liv. Hvordan menne... -
SRP emne - Tysk/Fysik ?
ForumindlægHej alle (: Jeg skal snart vælge emne til SRP, men jeg er lidt i tvivl om hvilket emne jeg skal vælge. Mine fag er: - Tysk A - Engelsk A - Historie A - Dansk A - Fysik B - Naturgeo B Jeg vil helst skrive i tysk og så er det jo oplagt at vælge historie, men jeg har ikke lyst til at skrive om ... -
AT?
ForumindlægHej Jeg er stadig meget i tvivl om hvad jeg vil skrive om og i, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe. Jeg har Mat A, Bio A, Fys B, Kem B som linje Jeg vil helst have fysik sammen med et humanistisk fag enten dansk eller engelsk......men jeg er fuldstændig ude på herrens mark hvad angår emne.... -
Niveau'er på HF?!
ForumindlægHej derude.. Jeg overvejede om ikke man kunne forhøje et fags niveau på HF.. Det står nemlig skrevet på ug.dk at de specifikke krav er Dansk A, Engelsk B, Matematik C osv.. Det jeg vil spørge om her, er om ikke man kan forhøje Matematik til A, hvorefter man kan tage kemi og fysik på B.. Jeg vil ... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP næste år, og er i tvivl om hvad jeg skal skrive om? Jeg skal allerede begynde i sommerferien og læse op til emnet, men ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om og i hvilke fag. Jeg skal i hvert fald skrive i Matematik A, men ved ikke hvilket andet fag, jeg skal indd... -
Eksamener 2013
ForumindlægHej Jeg skriver fordi jeg er lidt i tvivl om hvor mange eksamener jeg skal op til i 3.g. Jeg var oppe i mediefag mundtligt i 1.g. Jeg var oppe i tysk B mundtlig og engelsk B skriftlig i 2.g. Dvs. 3 eksamener indtil videre. jeg har allerede fundet ud af at jeg skal op til matematik A skriftl... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
Dumper Dansk A - kan jeg stadig gå videre til min ønsket retning?
ForumindlægGoddag Min ønsket retning på universitet er maskin og produktion og kravene er lige blevet ændret! Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt kemi C eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Jeg er sikker på at dumpe dansk A mundtligt i min årskarakter,... -
Hjæp til inspiration - SRP
ForumindlægHej derude. Nu er det ved at være tid til jeg skal vælge emne til SRP. Faktisk i morgen kl.10. Og jeg har simpelthen ingen ide om hvad jeg skal vælge, er der nogen der har nogle gode ideer? Mine studieretningsfag på A: Samfundsfag A Engelsk A Andre fag: Mediefag B Naturgeografi B Historie A Da...
