Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18081 til 18100 af 47925
-
Uv
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad der er mest relevant at tale om når man har om uv-stråling indenfor geografi, biologi og fysik/kemi. Jeg har noget om sol uv;a,b,c. -
Emne til tværfaglig projekt i 9. klasse
ForumindlægHej :-) Jeg skal vælge et emne til et tværfagligt projekt, hvor faget jeg skal inddrage primært er fysik. Men jeg er helt lost... Har i nogle ideer til emner? Har tænkt på alderdom, men der står ikke så meget om alderdom på nettet... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej SP, Har et spørgsmål angående eksamensbeviset. Man får både årskarakter og eksamenskarakter. Spørgsmålet lyder så: I de følgende fag har jeg f.eks. afsluttet Fysik B og Tysk B Årskarakter: Fysik B: 7 i både mundtlig og skriftlig Tysk B: 7 i både skriftlig og mundtlig Kommer så kun op... -
søger du højere karakterer i Mat eller Fys?
ForumindlægHej går du på Gymnasiet eller en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Er du ikke tilfreds med din nuværende præstation eller du dumpet til din eksamen? Så er hjælpen nær. Mit navn er Frederik, er Cand.Scient i Matemat... -
3g. opgave?
ForumindlægEr der ikke nogle der har nogle gode forslag til hvad man kunne skrive om i en 3. års opgave? Jeg vil gerne skrive i fysik eller matematik, men er tom for gode emner... Det må gerne være et emne hvor der er noget gods på og hvormed det er muligt at komme op i den høje ende af karakterskalaen. På ... -
Biokemi B eller Biotek
ForumindlægHvad er foreskellen på retningslinjerne biotek (Biotek A/Mat A/ Fys B) og biokemi (Biologi A/Kemi B)? -
I tvivl om karaktere
ForumindlægHej!Nu går jeg i gymnasiet, og jeg synes alt karakterhalløjet er lidt svært at finde rundt i. Så mit spørgsmål er, hvad der kommer til at gælde for mit studenterbevis? Gør årskarakterene i 1.g det? Eller er det i 3.g at man skal sætte alle kræfterne ind?Ved godt at de fag man kommer direkte til... -
Istids-landskabet
ForumindlægEfter gennemsøgning af hele kategorien af "geografi" fandt jeg desværre intet der kan hjælpe mig til bedre forståelse af istids-fænomener og landskabet der er konsekvens heraf, såsom dødishuller, fladbakker og tunneldale.Er der nogen som ligger inde med nogle gode notater, evt. også med... -
Så det nu
ForumindlægHey allesammen Skal snart op i mundtlig Samfundsfag C. Ville bare lige høre om, der var nogle derude, som selv har været oppe i faget, og dermed evt. kunne give nogle gode råd. Måske hvordan og hvorledes jeg bedst kan tackle det med taksonomiske niveauer. På forhånd tak & held og lykke ti... -
KLAGE
ForumindlægHej alle. Var oppe i NG eksamen idag, hvor jeg fik 02. Men grunden til jeg skriver skyldes, at meningen var jeg skulle få 2 spørgsmål samt 2 bilag, et til hver spørgsmål. Problemet var bare at jeg kun fik 1 bilag med ind til forberedelse, og var derfor helt lost da jeg blev spurgt indtil det. Kan... -
Eksamenstekst
ForumindlægHej alle. Jeg er startet til tysk på B niveau og jeg har fået at vide at min lærer, at til eksamen skal man trække en eksamenstekst på 6 normalsider som man så skal genfortælle og analysere på tysk. Er der nogen der ligger inde med et eksempel på sådan en eksamenstekst på 6 normalsider eller ke... -
HF?
ForumindlægHej Sp. Kan man ikke vælge Matematik-A, Fysik-B og Kemi-b på HF? For inde på HF står der intet om Matematik-A? Eller bliver man nød til at tage STX for at få de fag, på de niveau? Tak på forhånd -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
Ny Ekamen
ForumindlægHej Jeg var til Oldtidskundskab eksamen (ny ordning) dersværre var jeg så uheldig at "klappen" gik ned. Jeg fik derfor en dårlig karakter. Er det muligt at gå til en ny eksamen, evt. sygeeksamen? Mvh. Fortvivlet Studerende -
SRP Emner
ForumindlægHej Jeg er i en lidt presset situation at jeg mangler et emne til min SRP opgave. Jeg regner stærkt med at skrive i fysik, og så et hvilkårligt fag. Har tænkt på om man kan skrive SRP i Fysik og Historie. Men mangler lidt et emne. Ville høre om der er nogen som har erfaring med at skrive i fysi... -
Kvantetilstand energiniveau
ForumindlægKære Studieportalen Når man omtaler at energiniveauer, så siges det at energiniveauet er lavest ved de orbitaler/baner, der tættest på kernen, og større ved det som er længere væk fra kernen. Hvorfor er det gældende? Både ifølge Newtons lov og Coulombs lov vil det være modsat (længere væk --Z m... -
burde vide
Forumindlæghavd burde man vide hvis ma har en prøve i fysik i 9.klasse hvad er syre og baser neutralisation fortynding ph-værdi fremstilling af saltsyre fremstilling af base -
AT?
ForumindlægMå man godt fremlægge noget helt andet til eksamen? noget der ikke står i ens synopsis? -
Psykologi
Forumindlæghejsa..hvordan øver man sig til en mundtlig psykologi eksamen?Jeg har det på mellem niveau, og jeg skal snart til eksamen...men hvordan øver jeg mig til det???Er der nogen der har nogle gode råd??Og er der nogen derude, der har været til psy eksamen, og som kan give mig nogle gode råd omkring det... -
Kan jeg klare gym?
Forumindlæghej med jer allesammen.. Jeg er en 9. klasses elev som skal træffe mig et valg efter 9. Så jegkunne smadder godt tænke mig at gå på gym, men da mine lærere siger at jeg ikk er egnet, ved jeg iukk helt om jeg kan eller ej, for nogle fra gym siger at jeg kan da de så min karakterseddel.. Mit snit ...
