Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18101 til 18120 af 41162
-
tysk.. Haster. Drejer sig om 10 linier. På forhånd tak.
ForumindlægVi fejrede Werners og Zenas bryllupsdansk, selv om det ikke var den helt rigtige dag. Men Gloria sagde, at når vi havde inviteret dem, skulle vi benytte lejligheden.Børnene skulle egentlig have spist sammen med barnepigen, men det var hendes friaften.Derfor sad begge børn ved bordet sammen med os... -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHvis jeg har fået 02, 02, 02 og 00 i et fag, har jeg så dumpet eller bestået faget? -
Grammatik - tidsangivelser
ForumindlægKan en eller anden foklare mig lidt om tidsangivelsers placering i en sætning. Jeg ved at tid kommer før sted, men kommer tiden generelt så tidligt som muligt i en sætning. F.eks. jeg har mistet mine penge i dag. Ich habe heute meine Geld verloren. Kunne der også stå: Ich habe meine Geld verlor... -
Hvad hedder ordet?
ForumindlægHvad hedder det ord, når man fx har opfundet noget og det man har opfundet kalder man sit navn for?? Der er et ord for det, som jeg ikke kan huske i øjeblikket. -
Estar+ gerundium
ForumindlægHvorfor bruger man estar+ gerundium og Jugar + gerundium? og hvordan bruger man det? -
nyt emne???
Forumindlægjeg er simpelthen helt lost... vi skal finde et emne, som vi skal arbejde med indtil sommer. det skal bestå af et mundtligt foredrag (ca. 15min), skriftlig aflevering og et produkt. (ikke gruppearbejde). og jeg ved overhovedet ikke hvorfor et emne jeg skal ta det er jo helt frit. er der nogen der... -
Brug for hjælp til eksamen!
ForumindlægJeg er sygeplejestuderende, og skal snart til eksamen ved en patient. Hun har type 2 diabetes, og arterieskelrose og derfor ømme ben og tendens til ødemer. Mit spg. Er så, hvad er arterieskelrose og hvorfor opstår der ødemer af dette? Hun er forresten 90 år. Kan der være andre grunde til hun har ... -
Hvad betyder "Omsætning af fast ejendom" ????
ForumindlægHvad betyder "Hvilken regler regulerer omsætning af fast ejendom" ???? Hvad vil det sige at "omsætte" ?? -
Genstande som bevæger sig gennem luft og væsker..
ForumindlægHej Jeg har søgt lidt på nettet, men kunne ikke finde noget, som gav mening. Så hvad er laminar strømning og turbulent strømning? På forhånd tak. -
matematik, trekanter
Forumindlægnu har jeg bakset med det her trekantnoget i alt for lang tid, nogen der kan hjælpe? Problem 1 er en ligebenet trekant A=40, b=7, C=90. Jeg har fundet B (=50). Men lige meget hvordan jeg har forsøgt at finde a og c giver det minus!seneste forsøg: tanA=a/b : tan(40)*7=-7.9 , hvilket ikke kan passe... -
Andesbjergene
ForumindlægHej... Jeg skal skrive om Andesbjergene i Geografi. Har prøvet at søge på nettet men desværre kan jeg kun finde noget på wikipedia. Jeg skal skrive 2 sider eller flere. Så spørgsmålet er om der er nogen der kender en god hjemmeside, hvor der står noget om Andesbjergene, eller kan anbefale e... -
Hjælp til danskopgaven!!!
ForumindlægHejJeg er ved at skrive danskopgave om Dan Browns "Da Vinci Mysteriet". Mit problem er at jeg ikke er sikker på hvad jeg skal lægge vægt på. Hvad vil i anbefale? -
økonomi
ForumindlægHej :) Hvordan forklarer man begreber som betalingsbalancen, devaluering og handelsbalance? og er pengepolitik og finanspolitik ikke det samme? -
religionseksamen...
ForumindlægJeg er simpelthen så nervøs som man ka være mht religionseksamen..... det skyldes nok især at jeg ikke aner hvad jeg kan forvente at jeg skal kunne....mit spørgsmål ligger så i, at jeg godt kunne tænke mig at vide hvordan en eksamen foregår? hvilken slags tekst er det man trækker? og hvad skal ma... -
Engelsk A skriftlig
ForumindlægHeya! Jeg må indrømme at jeg virkelig halter iht grammatikken. Er der nogen der kender nogen gode hjemmesider hvor jeg kan øve mig på grammatikken op til engelsk A skriftlig eksmamen. Mit problem er specielt at jeg kan bruge grammatisk/faglig terminologi.. Mvh. Mikkel. -
Studiestartsprøve - Diplomingeniør i bygningsteknik
ForumindlægHej Jeg er optaget på diplomingeniør i bygningsteknik. Det er sådan at man skal gennem en studiestartsprøve. Er der nogle, der kan uddybe og forklar mig, hvad denne prøve helt præcis indebærer? På forhånd tak! -
Emne til foredrag?
ForumindlægJeg skal hurtigst muligt få skrevet et foredrag. Jeg skal vælge et del emne ud fra South africa(landet).. det må ikke være nielson mandela eller apartheid. Det skal være et godt og spændene emne.. Ideer?????????? -
mundlig spansk oplæg
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundlig spansk på tirsdag. En del af eksamenen består i at holde et mundligt oplæg om Madrid. Jeg har lavet oplæget, men vil meget gerne have nogen til at læse det igennem og tjekke det for eventuelle fejl.Mvh. Louiseline -
Thukydid, perikles' forsvarstale
ForumindlægNogen der har noget info/notater omhandlende perikles' forsvarstale gengivet at thukydid?Er nemlig lidt på bar bund:( Hvad skal man i øvrigt komme ind på, hvis man trækker et tekststykke i den slags tekster?Please help.... -
Analysen til eksamen
Forumindlæghej..skal til old eksamen i morgen, og har lige et par spørgsmål:1) til eksamen skal man først redegøre for handlingen(et lille referat), indsæt den tekst man har fået ind i hele historien..men man skal vel også analysere den tekst man har fået...er der nogle generelle ting, man kan komme ind på?...
