Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18141 til 18160 af 23609
-
biologi eksamen 9 klasse
ForumindlægHejsa Jeg går i 9 klasse Det er blevet udtrukket som mundligt fag at jeg skal op i Biologi, jeg tænker lidt jeg skal ikke have Biologi, eller fysik- kemi på min vidergående uddannelse efter hvad jeg har læst mig frem til... ER DET SÅ LIGEMEGET OM JEG DUMPER ELLER EJ? -
Opgave - ellære
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en opgave i fysik, men kan ikke finde ud af det. Opgaven lyder: Med et ohmmeter kan vi bestemme en wolframtråds resistans til 95,0 Ω. Trådens diameter er 0,040 mm. Bestem trådens diameter. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal. Eller bare i h... -
Forsøg med magnetisme
ForumindlægHej alle :) Jeg har akut brug for hjælp, da jeg skal i gang med selvstændig projekt, på fysik A niveau. Jeg har magnetisme som overemne, og mangler nu et eller flere forsøg at kunne lave i den forbindelse. Det må ikke være noget omkring eftervisning af La Places lov, da vi allerede har lavet d... -
Haster !!!!
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, som går i 1.g og jeg har brug for lektiehjælp/undervisning i kemi A, fysik B (matematik A). Bor på Frederiksberg så søger noget som helst er indenfor hovedstadsområdet. Betaling: 150 kr/t .. Skriv til min e-mail hvis overstående har interesse: [email protected] Håbe... -
Skihop - Eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen og har trukket emnet "skihop" Opgaven lyder"Du skal gennem et eller flere selvvalget eksperimenter belyse ovenstående tema, herunder hvilke faktorer, der her betydning for længden af hoppet" Nogen der kan hjælpe mig med noget teori omkring emnet d... -
Prøve
ForumindlægHej Jeg skal snart op til en optagelsesprøve, jeg går i 9.klasse og jeg er meget nervøs over prøven. Jeg skal op i mundetlige Engelsk, fysik-kemi eller så kan jeg vælge fransk. og det skriftlige er dansk og matematik. Vil spørge om nogle har været oppe til den prøve??og hvordan foegår det??? Ogs... -
hvor lang tid varer opvarmningen?
ForumindlægHej. jeg skal lave en fysik opgave. jeg har lavet de fleste svar, men mangler et, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyder sådan: en el-vandvarmer på 2 kW skal bruge 386000 J for at opvarme en beholder med vand. hvor lang tid varer opvarmningen? Det overordnede emne er Varmekapacitet. -
syreregn - reaktionsligning?
Forumindlæghej er der nogen derude der ved hvordan syreregn dannes, set med fysik øjne? jeg ved i forvejen noget med svovl går i forbindelse med vand og jeg har et forsøg om brændt svovl udleder syre og der dannes syrereg, men hvad er reaktionsligningen og hvordan ser det ud på ionform? s+ h2 +o4> ... -
Opgave - ellære
ForumindlægHej :) Er igang med at løse opgaver i fysik, og er noget til denne her, som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse.. Håber du vil hjælpe mig med den - eller bare ihvertfald forklare hvilke formler der skal benyttes! Tak :) Opgaven lyder: En alminiumtråd har ved 0 oC en resistans på 1,8 &Om... -
Tilstandsformer forsøgs opstilling eksamen
ForumindlægHey Vi skal op i fysik til eksamen. Vi skal derfor udføre et forsøg vi selv har fundet på. Emnet er tilstandsformer. Vi har overvejet at vise om det hjælper at puste på en kop kaffe, og i så fald se hvor meget det hjælper. Men vi har ikke nogen ide om hvilket forsøg vi skal lave. Plz hjælp :) -
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
Afstemning
ForumindlægHejsa. Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at afstemme denne reaktion: MnO2 (s) + HSO3- ---> ??? Jeg har fundet OT (Oxidationstallene) for dem, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, at få det over på den anden side.. Håber nogen kan hjælpe!! Det skal lige siges det er KEMI... -
Drivhus effekten
ForumindlægHej, folkens. Vi har om drivhus effekten i vores grundforløb på gymnasiumet. Problemet er dog at fysik/kemi desværre ikke er min stærke side. Har forstået noget af drivhus effekten, men kan i muligvis hjælpe med at forklarer det, således at jeg kan forstå det! Mvh - El-Nino -
Hjælp! Haster.
ForumindlægHej alle, jeg har en fysik aflevering for. men har lige lidt problemer,.. Brug tallene: Solens totaludstråling der er på 3,826*1026 W og middelafstanden mellem jorden og solen som er på 4*3,14*149597720000^2 til at beregne solarkonstanten. Forklar, hvordan den beregnes, gerne vha. en tegning. Hvi... -
spektrallinjer
ForumindlægHej Jeg har fået en fysik opgave for, men er kommet til en del hvor jeg simpelthen ikke aner hvilken formel jeg skal bruge, så håber der er nogle kloge hoveder derude der kan gennemskue den :) Opgaven lyder således: "Grundstoffet hydrogen har en spektrallinje med bølgelængden 656 nm. Ved h... -
Hjælp!
ForumindlægJeg har dette fysik spørgsmål som jeg har meget svært med: En ung person kan høre fra 20 Hz til 20 KHz. a) Bestem bølgelængden for den højeste tone, b) Bestem bølgelængden for den højeste tone, han/hun kan høre. Nogen der kan hjælpe? :) -
eksamenskarakter og årskarakter
ForumindlægHej! Jeg har i 1.g afsluttet fysik, hvor jeg fik 7 som årskarakter og musik hvor jeg fik 10 som årskarakter. Yderligere var jeg til eksamen i musik hvor jeg fik 10. Jeg er nu i tvivl om mit gennemsnit af de tre karakterer er (7+10)/2 eller om det er (7+10+10)/2. Altså om både eksamenskarakter... -
Dumpe til eksamen
ForumindlægSidder og diskuterer med en studerende på fysik, og håber at vi kan få vores diskussion afgjort. Hvis man eksempelvis dumper 3 gange i et fag, bliver man udmeldt af universitetet. Vi diskuterer så om man kan blive optaget igen fra start året efter(og gøre hele uddannelsen om) eller man er ude af ... -
SRP
ForumindlægHej Jeg er en pige på 19 år gamle studier på HTX 3. g søger en som kan hjælp mig med (Studieretningsprojektet ) som har fag – teknologi A , Matematik A , design B , kemi B og fysik B vil blive betalt for det . Hvis nogen kan hjælp så de meget gerne skrive privat -
Udregning af tryk i Pa
ForumindlægJeg sidder fast i en fysik opgave. Den lyder: En person sidder på en stol. Person og stol vejer tilsammen 80kg. Hvert af stolens fire ben hviler på arealet 4,0cm2. Beregn trykket af stolens flade på underlaget. Jeg får givet formlen: Ft=m*g og p=F/A=Pa
