Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18201 til 18220 af 153574
-
Elementarpartikelfysik
ForumindlægHej. Jeg har læst en fysisk tekst om elemtarpartikelfysik. I teksten findes en sætning, jeg ikke forstår. Hvad betyder, at et atoms dimension er 10-10 m? :) Dimension betyder størrelse slog jeg op i ordbogen, men jeg er stadig ikke helt på den. H André -
Energiindhold i stoffer
ForumindlægHej ! Ville høre om der var nogen der ved hvor jeg finder energiindholdet i Penten (Alken) og Heptadecan (Alkan) pr. gram På forhånd tak -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
trapez
Forumindlæggodaa jeg har et spørgsmål hvordan finde man vinkler i e trapez hvis man har siderne''' påforhånd tak ;Z -
Inspiration?
ForumindlægJeg sidder med den udleverede CD og tænker "Nøj hvor er der meget kedeligt at skrive om". Jeg er blevet en smule forvirret over hvor man får det sproglige fag ind i vores geniale problemformuleringer? Og hvad er de samfundsvidenskabelige fag? Hvis nogle har nogle geniale ideer jeg må... -
Forberedelse i timen
ForumindlægHej, Jeg er en elev der går i 8 klasse: Jeg fik 4 i dansk, og ville spørge min lærer hvordan jeg kan få gode karaktere. Han svarer:''Du skal bare være aktiv i timen''. Så lige nu tænker jeg, for at være aktiv i timen skal man da være forberedt til timen, og derfor vil jeg spørg... -
Kommunikation - hvilke fag?
ForumindlægHar fået inspiration fra en veninde ang. overemnet kommunikation i fremtiden og jeg overvejer nu følgende problemstilling til AT13: Hvordan kan det være at flere og flere scorer over datingsider, når vi ved, at det biologisk set forholder sig sådan, at man tiltrækkes af duft og gener? Til dette... -
Hvordan skrives en journal
ForumindlægHej.. jeg ved ikke helt hvilke elementer som en journal skal indeholde ? På forhånd tak -
Lysstyrke og størrelsesklasse
ForumindlægHej folkens. Jeg ved at L er den absolutte størrelsesklasse og l er den tilsyneladende. M er den absolutte lysstyrke og m er den tilsyneladende. Er der en sammenhæng mellem de 4? På forhånd tak :) -
HJÆLP GERNE MIG, TAK
ForumindlægSammenlign den værdi I får for cvand med tabelværdien. Regn afvigelsen ud i procent -
Kage til opgaveredaktørerne
ForumindlægJa, jeg synes næsten vi skal have kage; nu er der ikke flere opgaver, der ligger og venter på at blive godkendt (igen). :D -
gribereglen?
Forumindlægjeg skal forklar i en fysikrapport, hvad gribereglen er, nu har jeg læst flere sider, og det hele jeg har fundet ud af. Er at højrehåndsreglen er den samme? - er det forkert? -
Fagets begrænsninger
ForumindlægHvad menes der med fagets begrænsninger i AT? Hvilke begrænsninger kan dansk eksempelvis have? -
Facitliste til ISIS kemi B
ForumindlægEr der nogen som har ovenstående, ville jeg blive meget glad, hvis I kan fortælle, hvor jeg kan få den -
hastighed
Forumindlæghvad er lysets hastighed´igennem vand? -
orbitaler
ForumindlægHej jeg er i gang med at læse kvantemekanik og faldt over ordet orbitaler. Jeg forstår godt at en orbital kort sagt angiver det område hvor der er sandsynlighed for at finde en elektron, men hvilken sammenhæng har orbitaler med kvantemekanikken? hvad anvendes de til osv? på forhånd tak. -
Hjælp til argumentationsopgave
ForumindlægHej derude! Jeg håber, at der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med en opgave. Opgaven er i den PDF-fil jeg har vedhæftet (se næstsidste og sidste side!) og lyder således: b) Argumentér for, hvilken af de viste grafer på næste side som bedst kan repræsentere målingerne i Position 1. Arg... -
Gødning - salt?
ForumindlægDer står, at N,P og K er vigtige råstoffer til fremstilling af gødning, men at de findes i kemiske forbindelse. Ex KCl. Vil det så være forkert at sige, at gødning = salt ? 2. Jeg har en kemisk reaktion, som ser således ud : NH3 + H2O --> NH4+ + OH- Er det korrekt at skrive, NH3 (g) H2O (l) ... -
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (: -
Eksamen: Hvor mange forsoeg?
ForumindlægSkal op her på torsdag og jeg ville gerne høre lidt om jeres oplevelser mht selve eksamen, specifikt: Hvor meget forventes der egentligt? Og hvor mange forsøg lavede i/hvor mange er forventet? På forhånd mange tak :)
