Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18221 til 18240 af 24857
-
Ang. Ressourcerummet
Forumindlæghttp://195.231.159.5/ATapr07/ressourcerum/opgave_fr.html Den kan bruges som inspiration til synopsis-skrivningen. Men er det bare mig, eller er mange af forslagene slet ikkke tværfaglige? Jeg tænker især på dem i "Videnskab og teknik" og "Konsekvenser for natur, mennesker og samf... -
Naturfagligviden !
ForumindlægHeej alle. Jeg sidder midt i mit eksamensprojekt i teknologi, og jeg ska til at skrive naturfagligviden. Jeg skal skrive em kemiske reaktioner (kemi) og uv-spekre (fysik). Jeg ved dog ikke hvad jeg ska skrive. Er der nogen som kan hjælpe mig ? Mit emner er forresten Naturen I Foranding, og jeg ... -
Pointfordeling
ForumindlægHej.. Er der nogen af jer der kan fortælle mig, hvor man kan se pointfordelningen i Fysik A HTX.. Jeg har nemlig en eksamens ark, hvor der er 14 opgaver, og de 14 opgaver vægtes ens.. Jeg har 10 rigtige dvs 71.429 % men er der nogen steder hvor man kan se pointfordelingen? PÅ forhånd tak -
Zn-ion
ForumindlægHey kloge mennesker! Jeg sidder her med en raport og kan virkelig ikke finde noget om hvordan Zn-ionen er opbyget? og vi har ingen fysik-kemi bøger at læse i og ingen lære hjælp da han er syg! -.-' og jeg ved det virkelig ikke.. ja people håber i kan hjælpe mig .. Knus :) ! -
potentiel energi i fjeder
Forumindlæghej, er gået stå i en mindre fysik aflevering. den går ud på at jeg skal regne ud hvor stor potentiel energi er lagret i en fjeder, springer ud og sender en kasse afsted. fjederen sender en 1.5 kg trækasse op ad en skråning på 30 grader og der er en kinetisk gnidningskoefficient på 0.5.kassen er ... -
kulstofforbindelsers vigtighed for liv?
ForumindlægHej jeg har en kemi/fysik/biologi raport, hvor mit over spørgsmål er "kulstofforbindelsers vigtighed for liv?" et af mine spørgsmål er "Hvorfor er kulstof forbindelser vigtige for dyreliv/menneskeliv?" jeg har selv skrevet en smulle om det, men er gået lidt død, så har virke... -
Forsøg med salte
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
Frekvensen som funktionen af snorspændingen?
ForumindlægHej :) Jeg er ved at lave min fysik aflevering, og jeg forstår ikke helt en af opgaverne. Vi har om emnet bølger. Den lyder: Tegn en graf med frekvensen f som funktion af snorspændingen Fs. Jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre? Håber i kan hjælpe :) Hilsen ilajil -
Elektriske kredsløb
ForumindlægHejsa allesammen Sidder og skriver fysik rapport om elektriske kredsløb, og skal forklare og give beregningseksempel på formlen nedenunder. Er bare i tvivl om hvad det præcis er om modstande den fortæller, og ved heller ikke hvad formlen hedder. R = s * l/A Er der nogen der kan hjælpe mig, og ... -
Magnetisme forsøg 9. klasse eksame..
ForumindlægSkal op til fysik overmorgen.. så er lige blevet usikker over nogle ting.. 1. Når jeg laver forsøget hvilket stoffer kan en magnet tiltrække - hva kan jeg fortælle om forsøget? 2. og lige en ting til når jeg skal vise nord og sydpol hvilke forsøg skal jeg lave.. der er den med nedstryning af k... -
Elementets effekt og den ydre resistans - Elementer
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en fysik rapport, og mangler det sidste spørgsmål: Vis at den ydre effekt er maksimal, når Ry - Ri Jeg forstår ikke hvad Ry og Ri er, og hvordan jeg skal bruge det til at argumentere for at den ydre effekt er maksimal. Jeg har lavet tre grafer: Pproduceret, Pydre og Pindre... -
Kender du en effektiv måde at forberede til eksamen på?
ForumindlægHej :) Sidder og er lidt urolig for mine eksamener.. Læsestoffet er kolossal og det er tunge fag. Matematik fysik og to andre fag..på universitetet. Kender I en effektiv måde jeg kan lære mest muligt på kortest muligt tid? Altså forberede mig så effektivt som muligt. Status er at jeg ikke står ... -
hjælp til valg af emne- nogle forslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart opgive emne og fagkombination tl SRP, men ved ikke , hvad mit emne skal være. Jeg vil gerne skrive i Biologi, har det på A- nivéáu. Mit andet fag kan være Fysik B, Engelsk B, Historie A, Dansk A, Kemi B og Mat A. Nogle forslag til emne? på forhånd tak -
Hvad er en isotop?
ForumindlægJa, jeg ved godt, at jeg har haft fysik i tre år, men jeg har aldrig fattet, hvad en isotop er, og nu er jeg ved at læse op til min FSA, og der dukker hele tiden noget med isotoper. Er der please nogen, der kan forklare mig, hvad det er? Bare grundlæggende? Please ... :D -
Transformation
ForumindlægHej alle sammen .. Havd er Transformation? - hvad gør det godt for? Hvad betyder det der, med primære og sekundær spole??? Jeg ved at der et Transformation- forsøg hvor man bruger en u-magnet osv. også bruger man nogle spoler med forskellige vindninger - hvordan laver man det forsøg?? og hvad e... -
nogen som er skrappe til excel
ForumindlægHar fået et problem i min fysik aflevering, hvor vi bruger excel. Jeg har tegnet en graf i excel 2003. Mit problem er at jeg gerne vil finde ud af i hvilket punkt grafen skærer x-aksen. Er der en funktion i excel programmet, så jeg kan få det tal for hvor grafen skærer x-aksen. håber der er nogen... -
Balmer/Rydberg
ForumindlægHej alle :) Jeg har to fysik bøger. I den ene bog står der at formlen for banespring er: 1/lambda = R * ((1/m^2)-(1/n^2)) --> Rydbergformel og i den anden bog står der 1/lambda = R * ((1/2^2)-(1/n^2)) --> balmersformel hvorfor har man to formler? Hvorfor går man ud fra at m=2 i bal... -
Energi opgaver (smeltning)
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Problemet er at jeg ikke er sikker på hvilken formel det er jeg skal bruge, smeltevarme, eller opvarmning. Opgaven lyder: En isklump med massen 384g og temperaturen 0°C tilføres energi, hvorved isklumpe... -
Kort spørgsmål!
ForumindlægHar lige et kort spørgsmål... Nå vi nu skal til fysik/kemi eksamen, er det så sådan, at vi kommer op i afsnit fra bogen eller op i bestemte emmner? Er nemlig igang med at disposition, men har gjort det således at jeg har taget udgangspunkt i afsnittet og ikke emnerne! Håber det giver mening, på... -
lys !
Forumindlægendelig har jeg fået styr på hvilken forsøger jeg skal lave, hvis jeg trækker om lys til mudtlig fysik FSA. Men problemet er bare at jeg vil gerne fortælle lidt teoretisk, er der nogen der kan hjælpe. hvad kan jeg evt fortælle, før jeg går i gang med forsøgene ??
