Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18221 til 18240 af 48309
-
SRP - historisk kildemateriale
ForumindlægDette indlæg er formentlig mest henvendt til nuværende og tidligere 3g'ere som har skrevet/eller skriver SRP - eller lærere. Jeg skriver SRP i hhv. matematik og historie. Angående kildemateriale i historie, forslog min vejleder mig, at jeg brugte 1-2 kilder til den "redegørende&qu... -
Hjælp til fuld oversættelse
ForumindlægEt meget krævende spørgsmål.. Nogle der kan hjælpe med hele eller blot lidt af opgaven nedenstående Oversæt til Tysk: 1. I trier oplever man fortiden. 2. Romerne besatte byen og byggede mange monumenter. 3. Mange ruiner eksisterer endnu. 4. De fortæller byens historie. 5. Overalt studer... -
Nervøs over karakter
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg er sproglig studenterkursist (stx på to år, stadig gammel ordning), og jeg er pludselig blevet lidt i tvivl om alt det her karakter-halløj! Jeg er super super dårlig til eksamen, og det har afgjort sat sine spor. Men nu til det tvivlsomme.... -
Sygeeksamens spørgsmål - please hjælp??
Forumindlæghej! først af alt undskyld hvis det ikke hører her ind men jeg ved ikke hvor jeg ellers kan spørge! for det andet - så jeg har et par spørgsmål og det er fordi jeg skal til sygeeksamen i fysik/kemi! 1. hvad kommer der til at ske? er det bare som en normal fys/kem eksamen? 2. jeg har haft probl... -
censor tog mit talepapir!
ForumindlægHej ved nogen om dette er tilladt: 5 min. inde i eksamen (24 t. forberedelse) tog censor min kusines talepapir, så eksamen gik selvfølgelig ad h... til. Har nogen gode råd til klage, konsekvenser ol. Trif -
DEN RØDE ROSE
ForumindlægHej folkens, valgte at skrive et historie. Kunne godt tænke mig, at hører medlinger om den, og evt. et befømmelse ;) -
Holocaust - jødeforfølgelse
ForumindlægJeg er igang med min historie, og ville høre om i kender nogle gode sider der ligger op til min redegørelse, analyse, diskussion og vurdering: - Redegør for jødernes status i Tyskland frem til nazisternes magtovertagelse i 1933 - analyser for jøderne... -
Kvindekamp
ForumindlægHej :-) Jeg har dansk-historie opgave lige nu, hvor jeg har valgt historie. Min opgave hedder: "Kvindekampen og objektivisering af kvindekroppen i 60'erne og 70'erne". Mit undersøgende er spørgsmål er "hvilken indvirke kvindekroppen som et sexsymbol og objekt havde for ... -
Problemstilling om jøder, tyskland i mellemkrigstid
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en 24-timers eksamen i Historie hvor jeg har trukket "tyskland i mellemkrigstiden". Min materiale handler om: - "Den evige jøde": En probagandafilm, hvor man har fået et uddrag på skrift. Jøderne fremstilles som underlegen og ondskabsfuld race, der i ... -
Fysik-årsprøve
ForumindlægJeg går i 1g (matematisk selvfølgelig) og har lige fået udtrukket fysik som værende et af de fag, jeg skal til årsprøve i. Ikke så godt :(Både fordi jeg ikke er så god til fysik (men det kan man jo læse sig til), men også fordi vores fysiklærer ikke har forklaret os, hvordan sådan en årsprøve for... -
Tysk bedømmelse
ForumindlægGod dag alle sammen. Min søster var i dag til tysk eksamen (A-niveau) og hun har været lidt små syg, og hun ved ikke rigtigt hvordan det er gået. Er der en, som vil kigge kort på det, og give en bedømmelse. Jeg har kigget lidt på det selv, og jeg synes det ser ok ud, men det også længe siden j... -
Besser werden=)
ForumindlægJeg går i 9.klasse, og som I nok kan regne ud, skal jeg op til tysk eksamen her til sommer. Men problemet er bare, at jeg ikke er særlig god til tysk. For det første har jeg problemer med grammatikken, for det andet har jeg en ret dårlig accent, som sommetider kan være uforståelig. - Hvad kan jeg... -
Redoxreaktion
ForumindlægJeg skal til eksamen i kemi og et af vores emner er redoxreakioner. Men jeg forstår det virkelig IKKE!! Jeg har læst en masse om det men jeg synes bare ikke det giver nogen mening. Jeg skal vise en redoxreaktion og en oxidationsreaktion. Håber virkelig der er nogen der gider forklare det så jeg ... -
Ekamensplan
ForumindlægJeg skal op i 7 ekamener i år 3 skriftlige og mundlige. Men mine mundtlige eksamner ligger ret tæt op ad hinannden og jeg kan ikke nå at læse til en eksamen af gangen. Derfor: Hvordan er jeres erfaringer med at læse til fire mundtlige eksamener på en gang og har i nogle gåde råd til hvordan man ... -
Hvem ellers?
Forumindlægend mig skal op i skriftlig matematik A-niveau den 2. juni?Jeg har gået til mat-A på halvårs-kursus og skal op i skriftlig den 2. juni. Desværre har jeg forlagt min skriftlige pensumsopgivelse, men er der nogen der ved hvilke emner som bliver opgivet?Eller nogen der blot ved hvilke emner der opgi... -
Kroppens energiproduktion
ForumindlægJeg har om kroppens energiproduktion til fysik eksamen, og skal i den forbindelse diskutere klassens energiindtag, samt snakke om: - Proteiner - Fedt - Kulhydrater - Alkohol - Energiomdannelse - Nyttevirkning Men kan ikke komme igang. Hvordan kan jeg gribe det an, og hvilket forsøg ville evt. væ... -
Hvordan?
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen (gymnasie, og vil gerne vide hvordan jeg skal starte, vil nemlig gerne score en god karakter.Skal jeg starte med først at sige at jeg vil oversætte en tysk tekst, så læse en tekst og og derefter snakke om hvad teksten handler om... Eller er det alt for besværligt, hvorda... -
Statistik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i morgen, og 2 af opgaverne som jeg kan trække lyder således:"Redegør for begreberne middelværdi, varians og standardafvigelse, sumkurve og boxplots i forhold til grupperede observationer.""Redegør for begreberne middelværdi, varians og standardafvigel... -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 2
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål jeg kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og halverings- og fordoblingskonstant. Vis hvordan man kan bestemme halveri... -
Lighed & Ulighed
ForumindlægPænt goddag, jeg skal snart op skriftlig eksamen i samfundsfag. Har fået af vide at vi højst sandsynligt kommer op, noget med lighed og ulighed. Derfor kunne det være rart at have selve opgaven "Lighed & ulighed", så man var forberedt på forhånd. Nogen der har den opgave liggende? Ta...
