Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 18221 til 18240 af 170164
-
offensiv udenrigspolitik
Forumindlæghej alle sidder og skriver en rapport om Danmark udenrigspolitik. jeg arbejder med Anders Fogh, som siger at Danmark skal fører en offensic udenrigspolitik, men jeg ved ikke rigtig hvad det betyder. jeg tolker det som om at man er aktiv og med fremme, og noget i den stil men er der nogen der har... -
Problemstillinger
ForumindlægEr der nogen, der har en idé om, en analyserende og diskuterende ud fra det nedstående? Ved simpelthen ikke, hvad jeg skal skrive om.??? I skal udarbejde en synopsis, hvor I opstiller og besvarer tre problemstillinger, som tager ud¬gangspunkt i teori og begreber om politik. I redegørelse... -
Kildekritik af imperialisme/globalisering
ForumindlægHej. Ville lige høre om der er nogen som ligger inde med noget inspiration til noget kildekritik, af noget, som har noget at gøre med imperialisme eller globalisering. Gerne en opgave eller lign. man kan gå ud fra. På forhånd mange tak :-) -
Årskarakter hvert år?
ForumindlægVed i om, der gives årskarakter hvert år for alle fag i gymnasiet? Med mindre der er eksamen selvfølgelig :) -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak... -
HJÆLP!!! dansk synopsis
Forumindlæghej Jeg skal op til dansk eksamen her til sommer, men jeg har ingen ide om hvad jeg skal perspekrivere til. Jeg har spurgt min lærer, men hun må dsv ikke sige så meget. jeg skriver nogle af de tekster som jeg skal perspektivere til og den teskt jeg har. her er linket til min tekst. http://... -
Hvad fik du i samfundsfag B?
ForumindlægHey guys Jeg har her på det sidste læst enormt meget samfundsfag som jeg læser på b niveau. Jeg er en af de stræber der gerne vil score en høj karakter i faget, da en lav karakter kan smadder mit snit. Jeg har nærmest aldrig sat mig ind i hverken politik, økonomi og whatever. Det jeg selvfø... -
Studieskift fra statskundskab til noget mere matematisk
ForumindlægHej SP. På statskundskab er jeg virkelig begyndt at savne matematik, derfor har jeg tænkt mig at skifte studie. Jeg tænker umiddelbart, at det skal være et studie med Mat A krav, da statskundskab selv er Mat B krav (og det er minimalt med matematik). Jeg vil stadig gerne arbejde med samfundsanaly... -
HJÆLP TIL SRP:(
ForumindlægHej Folkens jeg skal i min SRP opgave opgave analysere filmen Land and freedom, hvor fokuset skal være på de internationale brigadister engagement. er der nogle der evt. kan hjælpe mig? -
Kendis Kultur
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, så jeg kan komme videre med min eksamens opgave. Jeg har valgt og skrive om Kendis Kulturen. Jeg har så et punkt hvor jeg skal skrive om hvem der enlig var de første store kendisser. Jeg har valgt at gå ca. 50 år tilbage i tiden. Jeg vil gerne lave ... -
Forslag til emner til hovedopgave i erhvervsret.
ForumindlægHej,Jeg har efter en pause i mit studie overvejet at færdiggøre denne ved at skrive en hovedopgave. Da det er studiet som markedsføringsøkonom, ville det jo passende være en opgave om markedsanalyse mm, men da dette faktisk ikke har min interesse, må jeg gerne lave en opgave i et andet fag. Her h... -
1 sætning oversættelse
ForumindlægJeg skal have oversat: Vinderne går videre til Hip hop international i Las Vegas. Det kaldes også for WOD - World of Dance. til tysk. Jeg kan ikke få det til at lyde rigtigt, please hjælp :-) -
Læse gymnasiet/IB i sverige
ForumindlægHej, jeg står med problemet at mine forældre bor i sverige (ikke i malmö), og jeg har prøvet at tage toget til dagligt for at læse i København (Metropolitanskolen). Det er simpelthen for langt og nu overvejer jeg at læse IB/gymnasiet i sverige. Er der nogle der ved noget om det faglige niveau der... -
Fremtidsplaner
ForumindlægAk ja, så nærmer vi 3g'ere hastigt skoleårets slutning (eller også håber vi det), og efter gymnasiet er der også et liv. Hvad skal Studieportalens brugere? Sabbatår? Arbejdeår? Direkte på videregående? - I så fald, hvilken? Har du gennemsnittet til det? Eller vil du sætte en afgørende slutsp... -
Bachelor i Kemi og Teknologi - DTU
ForumindlægHejsa, Jeg har bare et par spørgsmål: 1) Er alle bøger i engelsk eller dansk? 2) Er eksam i engelsk eller dansk? 3) Hvor mange lektioner har de på en uge? Tak :) -
Hjælp!!
ForumindlægJeg har læst og læst og føler mig overhovedet ikke klar til at tage til eksamen i kristendom mundtlig.. Er der nogle der har lidt råd og noget godt at sige? :-/ -
Geografi
ForumindlægHej Jeg har en eksame her om få dage der omhandler global opvarmning. Mit soørgsmål er: Hva påvirker den globale opvarmning, og hvordan kan tilbagekoblingsmekanismer forklares... -
Spørgsmpl mht. karakter - Faget Tysk
ForumindlægJeg regner med at skulel hæve tysk fra B til A, men hvad sker der lige med de karakter jeg har fået hidtil? Ligger nemlig på 12 i skriftlig såvel som mundtlig! Hvis de "døer" ud, så vil jeg da hellere afslutte faget nu hvor jeg har et godt resultat... Tak på forhånd. -
Lynhurtig hjælp søges om finanskrise og ledighed
ForumindlægJeg sidder til min 24 timers forberedelse og har trukket den Økonomiske krise. Jeg er vanvittigt dårlig til økonomi, men sidder og prøver at opstille mine foreløbige problemstillinger. Mine tekster handler om; - hvornår krisen kan forventes at slutte og hvorfor - om regeringen burde kunne have ...
