Andre fag

Årskarakter hvert år?

07. marts 2018 af SDB1 - Niveau: A-niveau

Ved i om, der gives årskarakter hvert år for alle fag i gymnasiet? Med mindre der er eksamen selvfølgelig :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. marts 2018 af Freja2110

Der gives årskarakter hvert år, ja :) 


Svar #2
07. marts 2018 af SDB1

okay, tusinde tak. Så har min gamle skole "glemt" det, hvilket er super, når jeg skal bruge det nu. Men det er 8 år siden, så ingen kan huske mig derude nu. Så nu er jeg dejligt på røven :(


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. marts 2018 af fosfor

#0

Ved i om, der gives årskarakter hvert år for alle fag i gymnasiet? Med mindre der er eksamen selvfølgelig :)

I afsluttende fag får man årskaraktere som tæller på beviset uanset om man skal til eksamen eller ej.


Svar #4
07. marts 2018 af SDB1

Det er jeg med på #3 
Men det jeg spørger om er, bliver der givet årskarakter i 1. og 2. g selvom det er A fag? :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. marts 2018 af Freja2110

Jeg får hvertfald årskarakter for mine A fag, selvom jeg kun går i 2.g :)

Brugbart svar (0)

Svar #6
07. marts 2018 af Mathias7878

#4 ja det gør man, men de betyder ingenting.

- - -

 

 


Svar #7
07. marts 2018 af SDB1

Perfekt, tusinde tak for hjælpen. For jo, det betyder nemlig noget for mig som droppede ud i 3.g. Skal have merit for nogle fag. Men min gamle skole har "glemt" at give mig årskarakter for de ikke afsluttende fag. Så nu må jeg ned og banke i bordet ??

Brugbart svar (0)

Svar #8
07. marts 2018 af Mathias7878

Altså du kan vel ikke få merit for nogle fag, som du ikke har afsluttet, blot fordi du har fået årskarakterer i de pågældende fag, hvis det er det, du mener.

- - -

 

 


Svar #9
07. marts 2018 af SDB1

Jo det kan jeg godt. Jeg har haft dem på A niveau, men skal kun bruge det på B og C niveau, derfor kan jeg få merit :)


Brugbart svar (0)

Svar #10
07. marts 2018 af Mathias7878

Nå, okay, det kan godt være :P Synes bare det lyder underligt, men hvad ved jeg om sådan noget ..

- - -

 

 


Svar #11
07. marts 2018 af SDB1

Hehe ja, det er mærkeligt, men heldigvis, ellers skulle jeg op i mange flere fag :'D


Brugbart svar (0)

Svar #12
07. marts 2018 af SådanDa

https://uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/love-og-regler/spoergsmaal-og-svar-om-gymnasiale-uddannelser

Under "Attestation for gennemført undervisning" er der nogle oplysninger om forudsætniger for at få merit, eller attestation som det åbenbart hedder. 

Der står også:

"Det er ministeriets umiddelbare vurdering, at skolerne vil leve op til forpligtelsen, hvis de opbevarer oplysningerne i en 10-årig periode efter, at eleven er gået ud af skolen."

Så du bør i hvert fald hive fat i dem igen.


Svar #13
07. marts 2018 af SDB1

Det gør jeg også, går derned i morgen. For skal selvfølgelig have mine karakter :D
Tusinde tak for linket (y)


Skriv et svar til: Årskarakter hvert år?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.