Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18241 til 18260 af 27879
-
Om Lys
ForumindlægHej Alle sammen, vi er lige begyndt på emnet lyd på vores skole. Og vores lærer har bedt os om at finde nogle hjemmesider eller andre ting der omhandler om lyd.. Så jeg ville høre om der er nogle som kender nogle dispotioner man kan downloade eller gode hjemmesider om lyd? da jeg ikke se... -
HJÆLP! projektopgave
ForumindlægHej! Jeg skal sammen med en veninde lave 9 klasses projekt opgave meget snart. Overemnet er Tanker og drømme, og vi aner bare ikke hvad vi skal skrive om? er der nogen af jer der har nogle gode ider til et emne, så fyr endelig løs! Håber i kan hjælpe :-) Hilsen os -
Old - Platon 4.bog
ForumindlægJeg skal til old examen, og et af de emner vi kan komme op i er et uddrag af Platons "Staten" - 4.bog.Jeg har læst den og forstået den. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvilke guldkorn jeg vil kunne fyre af om den tekst. Noget jeg selv har overvejet er at komme ind på de 4 kardinaldyder, me... -
Disposition-problemformulering
ForumindlægHej... Vi har fået en A-opgave for, det er den vi skal bruge til eksamen til sommer. Mit emne er Levevilkår og sundhed som skal indeholde alle naturvidenskabelige fag (Kemi,geo,bio). Vi skal lave en disposition og derefter en problemformulering. Aner ikke hvordan jeg skal gribe det an. Håber i k... -
1800-tallets fattiggårde
ForumindlægJeg sidder her og pukler for at få de sidste ting på plads inden min historieeksamen i morgen. Under emnet "Danmark i 1800-tallet" står der, at der afholdtes auktioner på datidens fattiggårde fra tid til anden, hvor de fattige blev solgt til LAVESTE bud - jeg ved, der er en grund til de... -
1800-tallets fattiggårde
ForumindlægJeg sidder her og pukler for at få de sidste ting på plads inden min historieeksamen i morgen. Under emnet "Danmark i 1800-tallet" står der, at der afholdtes auktioner på datidens fattiggårde fra tid til anden, hvor de fattige blev solgt til LAVESTE bud - jeg ved, der er en grund til de... -
Andengradspolynomier mundtlig!
ForumindlægVi er blevet delt op i grupper og vi skal op i mundtlig mat i morgen.. vi trak emnet andengradspolynomier... vi har kunnet svare på alle spørgsmålene undtagen dette:Definere, hvad diskriminanten d er. og hvilken beytydning det har for grafens placering.. og nu kommer det vi ik kunne finde ud af:... -
Mat årsprøve...
ForumindlægJeg er lige igang med at forberede mig på mat årsprøve... Vi har fået emnerne og der er lige een, hvor jeg er helt lost i, hvad man kan bevise: Kapitalfremskrivning!! Jeg kan virkelig ikke se, hvad man kan lave om det - udover at isolere de forskellige enheder i kapitalfremskrivningsformlen og vi... -
Klima, CO2 og solaktivitet
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor jeg kan finde nogle gode grafer over temperaturudviklingen, CO2-udviklingen samt solaktiviteten?Og er der nogle fysikere der kan fortælle mig om man stadig mener der er en sammenhæng mellem solaktivitet og temperaturen. Eller om man helt har forkastet dette for blot... -
bolia præsentation Hjælppp!
Forumindlægjeg står i den situation at jeg skal op i eksamen erhvervs case på torsdag, er der noget der har fremlagt eller skal fremlægge, eller måske bare har nogle gode vinkler til emnerne Markedsføring/geografi, personalehåndbogen, for mange deltids ansatte.er virkelig på bar bund, synes ikke der er nogl... -
Historiske kilder vedrørende Enigma
ForumindlægJeg skal skrive SRP om Enigma-maskinen, hvor jeg kombinerer historie og matematik. Matematikken er der styr på, men angående de historiske kilder, så er der ikke forfærdelig mange der batter grundet hemmeligholdelse af netop dette emne. Kilderne skulle gerne kunne belyse, hvilken betydning afko... -
Elektromotorisk kraft
ForumindlægHello!Jeg skal op til årsprøve i fysik om nogle dage, men ved allerede nu de emner jeg kan komme op i.Et af dem er "elektromotorisk kraft", hvor jeg bl.a. skal gøre rede for et kredsløb med et batteri.Jeg vil gerne høre nogle andre formuleringer på hvad "elektromotorisk kraft"... -
Eksamen i %-regning,2.g
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til eksamen her i 2.g, og jeg har lige fået styr på næsten det hele, der er bare lige et lille problem: Hvad gør jeg, hvis jeg kommer op i procentregning? I alle de andre emner, er der beviser, som man så kan forklare ud fra, men det er der slet ikke i %-regning.. Fx kapitalf... -
fordybelses område om fattigdom
Forumindlæghej alle! jeg skal have valgt et fordybelses område i emnet fattigdom. det kan være hvad som helst. en reklame, novelle, kortfilm, maleri. så længe det har noget med fattigdom at gøre. jeg har ledt meget men har ikke fundet noget som jeg virkelig kunne lide. hvis der er nogle der hvil hjælpe ... -
NATIONALISME - hjælp til prøveoplæg!
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 9.klasse og har trukket fordybelsesområdet 'nationalisme' til dansk mundtlig eksamen, nu står jeg så bare og skal finde et prøveoplæg, hvilket er ret svært, så hvis der er nogle, som har gode forslag - både til emnet nationalisme, selve eksaminationen og prøveo... -
Religion B projekt STX
ForumindlægJeg har religion på B niveau, og skal til at skrive et projekt i faget. Jeg aner dog ikke hvilke emne jeg skal vælge. Vores lærer har været virkelig dårlig til at oplyse os om hvilke muligheder der er, så jeg er mildest talt på bar bund. Er der eventuelt andre der har skrevet et lignende projekt... -
Kønsroller og ligestilling
ForumindlægHeyy, jeg har trukket emnet 'kønsroller og ligestilling' til vores dansk eksamen. Er det nogle der har nogle ideer til digte, malerier eller sange jeg kan analysere? De må gerne have lidt dybde, så de ikke ligger lige til højrebenet :)) Håber der er nogle derude, der vil hjælpe mig! -
Dansk Synopsis
ForumindlægJeg er ved at skulle op til eksamen i mundtlig dansk. Vi skal så lave en synopsis, jeg har trukket emnet: Storbyen og mennesket, er der nogle tekster i kan anbefale? Eller nogle tips generelt? Jeg har hørt at Dan Turell kunne være et godt valg, men hvilke af hans tekster kunne man vælge? På forh... -
AT forløb
ForumindlægHejsa Jeg skal til at vælge emne til et AT forløb i bioteknologi/matemtik omkring "det gode liv". Der er ikke noget der er bestemt, men har overvejet at vælge "gensplejsning af kvær" som mit fokus - har dog ikke nogen anelse om hvordan jeg får matematik indover det... Nogen bu... -
krig...
Forumindlæghey..Jeg vil meget gerne have lidt hjælp omkring den polske-sovjetiske krig i 1920-21.. hvad er det lige der skete der?? og hvorfor havde USA et dårligt forhold til sovjetunion i 1946.. hvad skete der mellem disse to??Jeg er virkelig væk i det emne..vil meget gerne have lidt hjælp.. såh jeg kan f...
