Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18241 til 18260 af 158923
-
Trigonometri
ForumindlægDefiner Cos(V) og sin(V) i en enhedscirkel. Benyt ensvinklede trekanter til at bevise formlerne for vinkler og sider i retvinlede trekanter. Bevis arealfomlen T= 1/2 a * b * sin (C). HJÆÆÆÆLLPP MIG Forstår ingen ting -
cos og sin omskrivning
ForumindlægHej! Jeg har problemer med en sin og cos omskrivning. Jeg har selv løst en differentialligning til: x(t)=c1*e^(-phi*t)cos(omega*t)+c2*e^(-phi*t)sin(omega*t) Bogen har uden forklaring omskrevet løsningen til denne form: x(t)=A*e^(-phi*t)sin(omega(t-t0)) Nogen som kan forklare mig omskrivning... -
matB mundtlig eksamen - lineær funktion/vækst??
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen b-niveau, og et af spørgsmålene under variabelsammenhænge og vækst går på, at man skal redegøre for lineære funktioner og lineær vækst. hvad er det lige, forskellen er? og hvordan skal man redegøre for dem? er lineær vækst ikke y=a... -
Udregning af gennemsnit på gymnasiet
Forumindlægjeg går på HTX og er ved at færdiggøre 2.g og vil meget gerne regne mit gennemsnit ud. problemet er at jeg ikke ved hvordan det foregår? altså det der forvirre mig, er alt det der med at man må gange sine B-fag med 1,5 og sine A-fag med 2,0. hvordan gør man det og er det muligvis en der kan regne... -
Stilhæfter fra maj 2003 og august 2003?
ForumindlægJeg oprettede dette indlæg i "Dansk"-kategorien for et par dage siden, men da der endnu ikke er kommet nogle brugbare svar, håber jeg det er iorden jeg gentager det i denne kategori (jeg mener at det hører lige så godt til her, som i dansk-kategorien):Her kommet mit spørgsmål:----------... -
En lille hurtig opg...
ForumindlægHejsa Er igang med at løse dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-6-2.pdf -og det går bare strålende, men er lige lidt i tvivl om det tredje spm. altså opgave c i den første opgave "Stormfald"- er det godt for ny plantningen, da der er masser af næringsstof ... -
Opgavesæt 2004
ForumindlægHej!Er det muligt at én af jer derude ved om det er muligt at skaffe opgavesættet fra studentereksamenen 2004, samfundsfag ?Vi har nemlig lige fået opgavesættet for - men jeg har glemt det i skolen.God weekend! -
Problemløsning 5
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til de her opgave ved ikke hvordan jeg skal regne dem ud det ville virkelig være en stor hjælp hvis en af jer ville forklar mig det :) -
Terminsprøve
ForumindlægGodaften alle sammen. Jeg står her og skal til terminsprøve på fredag, jeg er ikke ude på at snyde, vil bare gerne have en idé på hvad jeg måske skal øve mig på. Vi får den fra Maj 2015. Tak på forhånd! -
AT 2016 - Grænser
ForumindlægSå blev årets AT-emne offentliggjort. Denne tråd er ment som inspiration og brainstorming om valg af fag og emne m.m. -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg ville bare spørger, om det kan være rigtigt, at terminsprøverne er baseret på eksamensprøverne fra sidste år? Tak på forhånd. -
Fransk skriftlig eksamen????
ForumindlægHEJJ... Nogen, der tilfældig vis, har et eksamens sæt liggende.?? Self. KUN TIL INSPIRATION ..! hehe :D:D:D:D:D -
Forberedelse til kemi eksamen
ForumindlægHejsa. Er der nogle, der har nogle råd til, hvordan man bedst muligt kan læse op til og forberede sig på kemi eksamen? Tusind tak på forhånd :) -
Noveller til analyse
ForumindlægHej Er der nogle, der kender nogle noveller, som er gode at analysere? I så fald må I meget gerne skrive dem her. Mange tak på forhånd :) -
Nanvgivning+opgaver
ForumindlægJeg er i gang med at læse til eksamen. I den forbindelse vil jeg gerne træne navngivning af organiske molekyler. Er der nogen, der ligger inde med sådanne navngivningsopgaver, hvor der evt. også er facit til? Hvor facit er rimelig opdateret, hvad navngivningsregler angår. /Kvika -
Stil, om at gå i skole
ForumindlægHjælp skal skrive en stil om at gå i skole men kan ikke komme gang. -
De forskellige bøger i biotek
ForumindlægEr der nogen, der har en liste over hvilke bøger, man skal bruge til hvad i bioteknologi? Hvis I forstår, hvad jeg mener? :-) Skal nemlig op til biotek-terminsprøven om et par uger, og jeg har lidt svært ved at se, hvilke bøger der er gode at bruge til hvad ... -
Privathjælp til Epidemiologi og biostatistik AU
ForumindlægJeg søger privathjælp til at bestå reeksamen i epidemiologi og biostatistik på Aarhus Universitet. Reeksamen er d. 23/2-2023 -
Termins prøver 2014
ForumindlægVi har terminsprøver i december, og min søster som var 9.klasser sidste år, sagde at den terminsprøve vi ville få i december, var deres afgangsprøveeksamen i maj måned. Er det rigtigt, eller er det tilfældigt hvilken prøve man får i terminsprøve i 9.?? -
Hvad tjener en gymnasielærer?
Forumindlæg//Madsing...
