Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18241 til 18260 af 48964
-
Et passende emne??
ForumindlægJeg sidder lige nu med en årsprøve i AT og er endt med at have en lidt skidt fagkombination (Historie A og Fysik C). Dette sætter grænser for hvad man må arbejde med i fysik, da jeg jo som sagt kun har det på C-niveau. Overemnet for vores AT-forløb er "Kampen for det gode liv". Jeg kan ... -
SSO opgave
ForumindlægHej derude.. Jeg skal skrive SSO her til december, men jeg er allerede begyndt at tænke over emner og fag (så det ikke stresser mig til den tid). Jeg har næsten besluttet mig for, at jeg vil skrive i historie. Så jeg ville spørger her inde, om der er nogen der har nogle gode emner jeg kunne skri... -
AT - HAASTER!!!!
ForumindlægHeej Alle. Jeg står ligesom mange andre i den stituation, at jeg skal vælge AT emner. Derfor er jeg desperat og stærk interesseret for, at høre hvilke emner andre har valgt i forhold til dette års AT emne (katastrofen årsager og konsekvenser). Ps. Jeg overvejer stærk fag kombinationen ... -
Kilder til Athens' demokrati
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive historie opgave om demokratiet i det antikke grækenland, helt præcist det athenske demokrati. men jeg mangler at få min opgave op på et analyserende niveau, derfor søger jeg nogle kilder som jeg kan analysere. Skal jo gerne have dem så jeg kan vedlægge dem som bilag. n... -
SSO
ForumindlægHej folkens. Det er sådan at jeg står i en situration hvor jeg skal i gang med den store skriftelig opgave SSO, jeg har valgt at beskiæftige mig med faget psykologi, og emnet er afhængighed af alkohol. Jeg skal til at finde nogle cases, omkring nogle som har været i gennem det at være afhængig ... -
Er disse 2 korte sætninger korrekte?
ForumindlægHej alle sammen! Mit spørgsmål er bare om disse to sætninger på tysk er korrekte: 1. Vi vil gerne fortælle om Brandenburg. = Wir möchten über Brandenburg zu erzählen. Og 2. Der er en længere historie bag, men det vil vi ikke gå i dybde med = Es gibt eine lange Geschichte hinter sich, ab... -
Ændring af karakter?
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål angående ændring af karaktere.Vi fik jo alle vores afgørende årskarakter lige inden vi fik af vide hvilke fag vi skulle op i. Jeg var desværre så uheldig at blive trukket til at skulle op i spansk - mit forhold til min spansk lære er ikke just det bedste. Men så ske... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg tænkte på om nogle af jer sidder inde med STX-eksamen i Engelsk niveau B, august 1999, som har titlen "The World and Other Places". Hvis ja så please skriv tilbage... På forhånd tak VH Sasha -
Analyse af glæden ved vin
ForumindlægHej Jeg ville lige høre om der er nogle som har en analyse af glæden ved vin af Klaus Rifbjerg, som jeg kunne få eftersom jeg har brug for noget inspiration. skal op til dansk eksamen om 3 dage så det kunne være dejligt med lidt inspiration. På forhånd tak Frederik -
Kunstnerisk fag...huuh??
ForumindlægHey!Tænkte på, om der er nogen herinde der ved, hvordan en billedkunst eksamen foregår?! Jeg har selv mediefag, som kunstnerisk fag, men kunne godt tænke mig, at vide, hvad man ellers gør i sådanne fag som billedkunst mht. gym.eksamen???... -
Snyd?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til fysik eksamen og har fundet en fantastisk disposition på nettet, som passer perfekt til mit emne. Men jeg er i tvivl om hvor meget jeg må bruge denne disposition? Altså er det i orden at kopiere de emner som dispositionen indeholder? -
areal af parallelogram..
Forumindlægjeg vil høre hvad de mener med det sidste del spørgsmål i opgave 2 i nedenstående link??? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-1-MED .pdf?menuid=150560 det jeg ikke forstår er det tegn der står efter t..5??? -
Opgave 3 maj 2005
ForumindlægHar lidt problemer med sidste delopgave under opgave 3. Hvor man skal bestemme arealet af trekanten. Problemet er at mine krydsprodukter giver 0. Linket ses her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/MED0581SF.pdf -
Kan ikke forklare.
ForumindlægJeg har et stort problem når jeg skal forklare. Ingen forstår hvad jeg siger x/ Er et stort problem her til eksamen. Hvad kan jeg gøre? Hvordan kan jeg 'lære' at forklare? Nogle ideer? -
MUNDTLIG SPANSK!
ForumindlægJeg skal op og trække spørgsmålet til min mundtlige spansk eksamen onsdag og sidder nu og læser. Men jo mere jeg læser, jo mere uoverskueligt bliver det hele. Er der ikke én som har nogle fif til at læse op til mundtlig spansk? -
Strofe og modstrofe?
ForumindlægJah så sidder jeg så med old eksamen og læser noter igennem. Her støder jeg på ordene strofe og modstrofe. Jeg har ikke skrevet noget som helst om hvad det er :( er der nogle der kan forklare hvad en strofe og specielt en modstrofe er? Gerne sådan detaleret. -
Analyse af den kortfilm (Life is a bitch)
ForumindlægHej:) Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen med kortfilmen "life is a bitch" Nogle der kan hjælpe med at analyse (vigtige ting) Mangler noget om budskabetm, lyd, beskæring og klip Jeg vil være takenemlig hvis der nogen der kan hjælpe mig -
Tjek dansk
ForumindlægHej Må man bruge downloade og købe et program fx tjek dansk til sin danske stil /eksamen på STX? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at sætte kommaer... Gerne svar hurtigt, da jeg skal op i morgen tidlig.. Tak -
spørgsmål-ang.eksamen
ForumindlægHejSa Allesammen :) havde lige et kort spørgsmål ! .. Er der nogen der ved om man i 3års eksamen (STX) godt kan komme op i et stil emne som en 1eller 2-års elev har skrevet stil om ?? det tror jeg ikke, men vil bare lige være 100% sikker .. -
er jeg dumpet?
ForumindlægHej, jeg har været til eksamen i engelsk mundtlig A og fået 00. :( Men i årskarakter har fået et 7-tal. Jeg har hørt at årskarateren også tæller med. Har jeg så dumpet engelsk? jeg kan ikke finde ud af hvordan det kommer til at se ud på mit bevis.
