Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18241 til 18260 af 170365
-
Pojektopgave en jord- forskellige verdener. Hjææææælp!
ForumindlægHej allesammen, vi har snart projektuge, hvor vores overemne er en jord forskellige verdener, og vi står nu og mangler et underemne, vi havde egentlig tænkt på noget i retningen af psykologi, er der nogle der har forslag til hvad vi kan skrive om, altså noget der omhandler psykologi? Eller forsl... -
Historiopgave om Pompeji
ForumindlægJeg skal skrive en historieopgave om Pompeji, hvor jeg skal besvare følgende to spørgsmål. Jeg synes spørgsmålene minder rigtig meget om hinanden, og da jeg både skal skrive om leveforhold, handel og sociale klasser under analysen, kan jeg ikke rigtig gennemskue hvad det er jeg skal skrive i rede... -
Skal man gå i fint tøj, når man går på universitetet?
ForumindlægHvordan klæder folk sig på universitet? -
Kendis eller reaktionær?
ForumindlægVelkommen til min blog - godt initiativ fra Studieportalen at skabe et forum for debat omkring uddannelsespolitik. Jeg starter altså lige med en generel frustration over valgkampen.... Titlen, ja - det er ikke en afstemning, men åbenbart er det de to ting, der skal til for at trække mediernes o... -
særkarakter matematik
ForumindlægHejJeg har på mit studenterbevis (kladden, der blev givet i forbindelse med de skriftlige karakterer) stående "særkarakter i matematik" nederst på siden. Jeg har haft A+, så jeg går ud fra, det har noget at gøre med det. Men hvorfor står der kun de skriftlige karakterer?MvhJonathan -
Terminsprøver - én gang for alle!
ForumindlægJeg synes efterhånden mange af indlæggene om diverse terminsprøvestile er ved at være en smule uoverskuelige. Så måske kunne det være rart, at man én gang for alle kunne få sat på plads kort og præcist, hvilke stilehæfter/emner der er blevet brugt i hhv. dansk og engelsk til terminsprøverne i år.... -
Valdfag Samfundsfag B eller erhvervsøkonomi c
ForumindlægHej, Jeg overvejer kraftigt at læse økonomi eller matematik-økonomi på universitetet, efter jeg har afsluttet gymnasiet. Jeg skal nu til at vælge valgfag og er i tvivl om hvad der vil være bedst/ mest relevant, hvis jeg vil læse videre.. Så hvad mener i (som måske kender lidt til uddannelserne) ... -
årsopgave
Forumindlæghej alle sammen. Vi har fået en årsopgave i geografi som kommer til at tælle rigtig meget i årskarakter. jeg har om klimaforandringen i økonomien i danmark og min problemstilling er "hvilken betydning har klimaforandringen i økonomien i danmark i fremtiden?" er det en god problemstill... -
mundtlig engelsk
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig engelsk. Jeg har lavet min disposition. (jeg har valgt at skrive om Nelson Mandela) - Er der andre som har valgt ham? Eller nogle som har noget godt at sige om ham? - Har I nogle gode råd til mundtlig engelsk eksamen? - Er det godt at starte med at sige: Jeg v... -
stx eller htx?
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ... -
Hvad gør jeg forkert?!
ForumindlægJeg sad og øvede nogle reduceringsopgaver inden eksamen i dag, men jeg har lidt problemer med en opgave.Man skal reducere følgende udtryk((1/b^2)-(1/a^2))/(a-b)Jeg omskriver:((b^-2)-(a^-2))/(a-b)Forlænger med (b^2+a^2):((b^0)-(a^0))/(a^3-b^3) =(1-1)/(a^3-b^3) = 0/(a^3-b^3)Hvor går det galt? -
Storkastisk variabel X
ForumindlægHvordan løser man denne opgave til en mulig eksame? -
økonomisk vækst
ForumindlægHvad kan man sige, at "økonomisk vækst" overordnet betyder? Er det ikke bare, at økonomien den vokser/stiger? -
dumpet ?
ForumindlægFor at komme ind på it-ingeniør uddannelsen: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af standpunkts- og eksamenskarakterer på mindst 02 efter 7-skalaen. Årskarakter: 4 i mundtlig og 02 i skriftlig Eksamen: 02 i mundtlig og 00 i skriftlig Jeg har min sidste eksamen på mand... -
engelsk skr. noter
ForumindlægHej! så er det min afsluttende skriftlig eksamen i morgen, men har desværre fuldkommen glemt at spørge en lære vdr. nogle noter jeg har brugt gennem årene. Jeg har gjort brug af et PDF kompendie over grammatik regler som forklarer mere eller mindre alt jeg har skulle vide fra A-B. Den er dog ik... -
02 i engelsk
ForumindlægMit yndlingsfag i skolen er engelsk. jeg klare mig rigtig godt i faget. og der har sjældent været problemer. Men her til terminsprøven fik jeg 02 i engelsk. jeg forstår ikke hvordan det kunne gå an. det skal siges at jeg var meget nervøs da det var min første prøve. jeg havde regnet med et 7... -
TI-89 Titanium
ForumindlægHej. Jeg har matematik A på gymnasiet og selvfølgelig ejer af en TI-89 Titanium. Jeg kender dog ikke vanvittigt meget til maskinen, og ved slet ikke alt det den kan. Kan den egentlig regne alt ud såsom vektor opgaver, differentialligningsmodeller og hvad der ellers hører til i et typisk eksamens... -
Vektorregning
ForumindlægHej,Jeg har problemer med en opgave fra et eksamenssæt fra 2002, 3-årigt A-niveau på gym.Det er opgave nr. 4 fra følgende sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-3.PDF(tror næsten det er nemmest at have henvisning til PDF'en, da der er en illustration som måske er ... -
Hjælp med disposition!
ForumindlægSidder her og laver deispositon(er) til min kommende FSA eksamen på torsdag, men er dog stået helt af, er nærmest fortabt! Jeg fik a min lærer at vide at man ville komme op i emnerne fra bogen og ikke afsnittene.. Skal jeg så lave disposoion til HVERt emne? Der er 27 emner :( Så jeg skal altså ... -
SRP i historie og Samf
ForumindlægHeey.. Har fået en opgaveformulering der lyder følgende. Redegøre for årsagerne til opbruddet i Jugoslavien i 90'erne. Analyser centrale aktørers bidrag til løsningen af Kosovo-konflikten. Vurder mulighederne for dannelsen af et uafhængigt Kosovo. Er der nogen som har ideer til noget sam...
