Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18261 til 18280 af 170365
-
Generel ligevægt
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave Betragt en bytteøkonomi med to forbrugere og to goder givet ved: u(x1,y1)=min{x1,y1} u(x2,y2)=x2y2 hvor exi = 2, ey1 = 2, ey2 = 1 a) Tegn en Edgeworthboks for denne økonomi. b) Find sættet af Paretoefficiente allokeringer, og tegn dem i Edg... -
Selvstudie - hvilke karakterer gælder?
ForumindlægJeg går i 2.g og har lige fået privilegiet af at færdiggøre matematik A før tid, dvs. at jeg tager min matematik A eksamen i slutningen af 2.g. Men jeg er lidt usikker på hvilke karakterer der vil gælde. Er det udelukkende de to eksamenskarakterer? Eller kommer mine 2.g årskarakterer også til at ... -
alternativ lektiehjælp
ForumindlægHar i set www.onstudy.dk? man kan spørge om mange ting, bla fysik som jeg har svært ved og har allerede fået 2 hurtige og gode svar ;D well anyways synes bare lige jeg ville dele det med jer.. -
Opgavebesvarelser?
ForumindlægHejsa!!!Ville bare lige høre om der er nogen, som ved om der findes besvarelser af eksamenssæt i biologi A-niveau.På forhånd tak -
mundtlig samfundsfag - hvordan?
ForumindlægSkal som så mange andre op mdt. samfundsfag på A-niv her om et par dage.. men jeg aner ikke hvordan en samf-eksamination foregår, så hvis der er nogen der lige ville hjælpe med en udredelse der :) -
Snit ganget med 3%
ForumindlægHejJeg blev student (htx) sommeren 2005, med et snit på 7,7 - det er lige ikke nok til at komme ind på den uddannelse jeg gerne vil. Men så er der noget med, at hvis man har tre A-fag, så kan man gange sit snit med 3% (1,03). Gælder det kun for studenter fra i år, næste år eller hvordan? Gælder d... -
Værdipolitik?
ForumindlægHej alle Jeg har lidt svært ved at forstå hvad værdipolitik handler om... Kan nogen fortælle det sådan så det er lettere at forstå? Jeg har forstået det sådan, at det er en 'ny politik', der går på tværs af højre-venstre-skalaen. Så det lægger meget op til partiernes egne holdninger osv... -
Forklaring på sætning
ForumindlægHej, Hvad menes der med "Det lempelige finansielle klima"? Jeg har forsøgt at læse mig frem, men jeg forstår det ikke helt. -
England år ca. 1830-1890 - i krig?
ForumindlægHejsa.. Sidder med en engelsk tekst, som skildrer det hele meget positivt. Den er skrevet i 1860, så jeg vil meget gerne vide, hvordan England havde det økonomisk osv. i perioden heromkring.. Var de evt. i krig? Være dejligt med hjælp - på forhånd TAK -
Erhvervsøkonomi på gym
ForumindlægHey. Jeg skal på gym efter sommer og blandt min studieretning er der også erhvervsøkonomi på c-niveau. Kunne bare godt tænke mig at vide om det er svært, nemt eller fuldtændig røv sygt. Hehe bare fortæl lidt om det, hvis I lyster :P -
Ang teori og modeller??
ForumindlægHeysa, ville høre om nogle kunne hjælpe mig med hvilke modeller man kan arbejde med, når man har om Kinas økonomiske udvikling?? -
Postmoderne samfund?
ForumindlægHej Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilke definitioner jeg skal bruge om nutidens samfund. Ved godt vi lever i et viden/informationssamfund, men er det helt forkerrt at sige postmoderne? -
hjælp er lidt på bar bund.. :(
Forumindlægforklar, hvad BNP er og redegør for udviklingen i BNP i Danmark mit svar: BNP står for Bruttonationalproduktet. Produktionen af vare stiger så stiger antallet af beskæftigede det betyder også at indkomsten stiger og vi får mulighed for at købe bedrer boliger, tøj, rejser og andet. Den stigende p... -
Hvad hjælper det økonomiske kredsløb os med at forstå?
ForumindlægHvad hjælper det økonomiske kredsløb os med at forstå? tak på forhånd :) -
synopsis
Forumindlæghejsa jeg er ved at lave en synopsis i samfundsfag, jeg har fået en tekst der ovrordnet handler om den stigende bnp efter corona krisen. mit problem er problemstilling og problemformulering....... jeeg aner ikke hvordan jg får den lavet?? samt skal jeg svare på problemformuleringen udfra ... -
Parameterfremstiling
ForumindlægEn linje i rummet er givet ved parameterfremstillingen: (x,y,z) = (1,-3,0) + t*(-4,-2,2) Et punkt, der ikke ligger på linjen er givet ved A(2,1,-5). Bestem en parameterfremstilling for den plan, der indeholder både punkt og linje. Jeg er helt lost i den opgave, kan slet ikke gennemskue, hvo... -
samfundsfagseksamen
ForumindlægHvor meget skal man kunne om økonomi til en samfundsfagseksamen (b-niv)?Skal man kunne alle begreberne uden ad??Jeg har svært med at se hvordan jeg skulle kunne huske alle de begreber :/ -
Opgave
ForumindlægHej jeg har fået en opgave for som skal skrives på engelsk. Jeg er ikke særlig god til at skrive på engelsk, derfor har jeg fået hjælp med at skrive opgaven på engelsk. Jeg vil lige høre, er det snyd hvis man får hjælp med at skrive opgaven på engelsk selvom man løser opgaven selv, men får bare h... -
e-handel
Forumindlægopgave om ehandel i økonomi -
Hverdagen
Forumindlægarbejde- uddannelse- økonomi.
