Engelsk

Opgave

02. april 2019 af Maria199412 - Niveau: Universitet/Videregående
Hej jeg har fået en opgave for som skal skrives på engelsk. Jeg er ikke særlig god til at skrive på engelsk, derfor har jeg fået hjælp med at skrive opgaven på engelsk. Jeg vil lige høre, er det snyd hvis man får hjælp med at skrive opgaven på engelsk selvom man løser opgaven selv, men får bare hjælp med grammatisk og hvordan man skal formulere sig?

Brugbart svar (1)

Svar #1
02. april 2019 af oppenede

Ja det er snyd, og det er fuldstændig idiotisk hvis du ikke selv skriver den alene for at blive bedre til engelsk, hvilket du ikke bliver at at udlicitere. Er "Universitet/Videregående" korrekt angivet, og i så fald hvilken uddannelse?


Svar #2
02. april 2019 af Maria199412

Altså jeg har selv skrevet den men blot fået hjælp at rette med grammatik så det var forståeligt at læse

Svar #3
02. april 2019 af Maria199412

Læser matematik økonomi

Svar #4
02. april 2019 af Maria199412

Jeg er lidt nervøs over det fordi jeg skrev selv men den person hjalp mig at hvordan det kunne formuleres på en bedre måde

Svar #5
02. april 2019 af Maria199412

Altså hvis jeg har skrevet en sætning og har fået hjælp til det er så snyd?

Brugbart svar (0)

Svar #6
03. april 2019 af Stygotius

Da du afleverer noget du ikke selv har skrevet og formuleret, har du jo ført din lærer bag lyset, og din karakter er dermed ikke givet for dit eget arbejde.Ja, det kan man godt kalde for snyd. Det er også at snyde dig selv da du vel går på universitetet for at lære noget.


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. april 2019 af Tqooa

Om det er snyd kommer vel også an på om det er sproget eller indholdet, der bedømmes. Hvis det er indholdet der bedømmes, vil jeg da sige, at det er direkte dumt ikke at læse den igennem med én, der er bedre til engelsk, der kan påpeje de værste fejl!


Brugbart svar (0)

Svar #8
03. april 2019 af Stygotius

Det kommer ikke an på om sproget eller indholdet bedømmes.

Hvis det der er grundlaget for en bedømmelse, ikke er produceret af den studerende selv, kan bedømmelsen ikke bruges til noget som helst.

Nutidens studerende er generelt så barnlige og umodne at de ikke har nogen selvstændig holdning  til deres studium. Det hele er blevet en slags lallende 4.g. De har "frikvarter", og de har "lektier" for, og de snakker om deres "klasse".


Svar #9
03. april 2019 af Maria199412

Men det indhold som tæller det skal bare være forståeligt. Jeg har skrevet det selv men blot fået rettet

Svar #10
03. april 2019 af Maria199412

Men er det noget som kan bevise hvis har fået retter?

Brugbart svar (0)

Svar #11
03. april 2019 af Stygotius

??????


Brugbart svar (0)

Svar #12
03. april 2019 af Stygotius

Du har tydeligvis også store problemer med at udtrykke dig på dansk. Vær noget mere omhyggelig, "Maria".


Svar #13
03. april 2019 af Maria199412

Jeg bare rigtigt bange for jeg kan blive bortvis

Brugbart svar (1)

Svar #14
03. april 2019 af Tqooa

Ude i det virkelige liv er det da også normalt, at man spørger en kollega om, hvad denne mener om en idé, en formulering etc. Det er kun naturligt, at man opnår mere, når man får et par input fra andre ind. Videnskab bygger på andres arbejde osv.  Derfor vil jeg mene, at det at spørge om enkelte problemstillinger som "synes du at denne formulering er forståelig?" osv. selvfølgelig ikke er snyd.

Ellers ville det jo også være snyd at deltage i brainstorms, at gå til vejledning osv. Det kunne jo være, at man der fik en idé, der hjalp én videre.


Brugbart svar (0)

Svar #15
03. april 2019 af Tqooa

Med det ikke sagt, at man skal få Klavs fra klassen eller Marianne fra mors fodboldhold til at oversætte hele smøren for én. Det er nok snyd. Men man kan godt spørge om enkeltdele eller komme med sin oversættelse, læse den op og høre deres kommentarer.


Brugbart svar (0)

Svar #16
03. april 2019 af Stygotius

Den store forskel er at man i skolen afleverer et arbejde til bedømmelse. Når arbejdet ikke er ens eget, bliver bedømmelsen misvisende, og ingen kan bruge den til noget som helst. I bedste fald giver den et falsk  billede af præstationen. Man skulle tro at enhver elev var interesseret i at få et realistisk billede af sin egen formåen.

Hvad skal man bruge et billede af andres evner til ???

Tænk hvis man gjorde det samme på medicinstudiet. En sådan læge ville jeg meget nødigt lægge krop og sjæl til.


Svar #17
03. april 2019 af Maria199412

Men er det noget som kan opdages?

Brugbart svar (0)

Svar #18
03. april 2019 af Stygotius

Den slags spørger en akademiker ikke om.


Svar #19
03. april 2019 af Maria199412

Til næste gang så vil jeg ikke få rette min aflevering hvis det er snyd

Brugbart svar (1)

Svar #20
03. april 2019 af Stygotius

God idé !!!


Forrige 1 2 Næste

Der er 30 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.