Søgning på: erhvervsret opgaver. Resultater: 18281 til 18300 af 141690
-
Hjælp til udregning af Magnetisk flux?
ForumindlægSpolen i kortlæseren har 1000 vindinger og er kvadratisk med kantlængde 0,20 mm. Magnetfeltet i områderne på kreditkortet har størrelsen 0,10 T. De enkelte områder i magnetstriben har længden 0,40 mm. a) Bestem den maksimale magnetiske flux gennem spolen. Følgende figur viser placeringen af... -
Differentialligner
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvilke differentialligner man skal kunne løse uden hjælpemidler? -
Samfundsfag og psykologi
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive om platik kirurgi i årets AT prøve. Jeg har valgt at skrive i fagene psykologi og samfundsfag. Men jeg har svært ved at skrive en problemformulering. Hvad er smart at komme ind på? Jeg skal redegøre og diskutere i begge fag. Skal jeg redegøre for teorier eller hvor... -
Klaus Rifbjerg: Den største sorg analyse
ForumindlægEr der en der ligger inde med en analyse af Den største sorg af Klaus Rifbjerg? -
Hjælp til argumentation
ForumindlægArgumenter ud fra liberalistisk grundholdning imod synspunkterne, som de kommer til udtryk nedenfor. Og endelig var Lars Løkke Rasmussen i 2002 med til at indføre den skatteyderfinansierede ordning, som giver virksomheder mulighed for at trække deres udgifter fra i skat, hvis de tilbyder ... -
Vands fordampningsvarme
ForumindlægHej er der ikke nogen som har en rapport eller aflevering som de gider låne mig, ang. vands fordampningsvarme og alle de tilsvarende formler dertil. Jeg forstår f.eks. ikke hvilken rolle Y=a*x+b spiller? og heller ikke hvordan jeg skal lave min graf ? -
Hjælp! Mormoner - religion og dansk
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om mine problemstillinger er gode nok, og om jeg opfylder kraget om at have begge fag nok med? Problemformulering. Hvordan har mormonkirken udviklet sig, og hvordan har udviklingen haft en påvirkning på specielt det kvindelige køns illusion om det gode liv i mormon... -
Hovedtema.
ForumindlægHvis nogle ar jer har læst '' imorgen er alt muligt'' hvad synes i så er hovedtemaet i det digt? Person karakteristikken & miljø karakteristikken også? - Håber i kan hjælpe! Tusind tak! -
mmin rapport er ikke kommet ind?
ForumindlægHej. har prøvet at lægge en rapport ind, men den er stadig ikke kommet ind, det er nok ca 2 mdr. siden jge lagde den, er det normalt, eller skal jeg prøve igen? -
Gasser og entalpi
ForumindlægHejsa Så er jeg tilbage igen;) (COOH)2 (s) ---> CO2(g) + CO(g) + H2O (g) Når oxalsyre opvarmes med svovlsyre til 150 grader ved 1 bar, så spaltes den til CO2, CO og H2O(g) beregn entalpi! Anvender jeg så ikke formel: Q = m*c*t? Hvor stor volumen gas dannes der når 1 kg oxalsyre spaltes ved 1... -
integration af udtryk
ForumindlægHej hvis man har f(x)=udtryk1 hvor x fra 0 til 15 og har at t= udtryk2 og så skal jeg finde finde t i et bestemt interval. hvordan gør ejg så ? -
Du og du og du af Per Nilsson
ForumindlægJeg har læst romanen ''Du og du og du'' af Per Nilsson, og er i gang med at lave en boganmeldelse. Det ville være rigtig dejligt, hvis nogen ville hjælpe mig med nogen småting omkring boganmeldelsen, selvfølgelig hvis i har læst bogen. Jeg mangler kun småting, som er lidt forvirre... -
Snorbølger
ForumindlægHvordan regner man f1, y1 og v ud? Tak på forhånd -
HJÆLP.. Det haster!!
Forumindlægheej jeg er igang med at lave en fysik & kemi rapport, og jeg skal skrive om BRÆNDSEL, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive.. tænkte at der var nogen som havde nogle ideer... && det haster rigtig meget? -
Kunsteventyr
ForumindlægHej, nogle der kan komme med nogle gode EKSEMPLER hvorfor Nattergalen er et kunseventyr? -
Analyse af sagtekst
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en analyse af en sagtekst. Er der nogen der har en ide til hvordan det skal sættes op? Jeg er helt blank og kan ikke komme igag :-( -
Erhvervsfrekvens
ForumindlægJeg har problemer med opg. 1c. (i fælllesdelen) i opgavesættet Samfundsfag A, maj 2009: "Opstil tre hypoteser, der kan forklare de mønstre, der fremgår af figur 1. Hver af hypoteserne skal understøttes af en faglig begrundelse." Jeg har virkelig forsøgt at finde svar herinde eller andre... -
HJÆLP! Iliaden 16. sang
ForumindlægSkal havde prøve sidst på ugen om iliadens 16. sang. Synes den virker så forvirrende. Så ville høre om der ikke var nogle der havde nogle gode noter til 16. sang? på forhånd tak :) -
Analyse af Irene holm
ForumindlægHJÆÆÆÆÆLP !!!!! Er der nogen der har en analyse af irene holm ??? -
Giddens og The English Lesson
ForumindlægJeg skal skrive SRP om Giddens' forhold og se på hvordan de kommer til udtryk i The English Lesson. Jeg vill bare høre, om der var nogle der havde lavet noget i stil med dette og evt. havde nogle guldkorn liggende, der ville være værd at have med? :)
