Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18301 til 18320 af 27496
  • Navn på et stof

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med et kemi spørgsmål. Jeg skal finde et navn og en formel på et stof der indeholder 3 chloratomer og 1 phosphoratom og jeg synes virkelig ikke jeg kan huske nogle stoffer der indeholder det. Håber der er nogen der kan hjælpe.
  • Ligevægtskonstanten

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave en kemi rapport. Hvor jeg får følgende spørgsmål: Ved hvilke af indgrebene sker der en ændring i ligevægtskonstanten. Er der nogle bestemte "regler" for hvornår man kan se det? :-)
  • Hydrofile og hydrofobe stoffer

    Forumindlæg
    Hej. Vi har i kemi fået til opgave at lave en regel for hvis der både er hydrofile og hydrofobe grupper i et stof. Er det så polært og kan opløses med vand eller er et upolært og kan opløses med heptan.? Er det så den gruppe der er mest af, altså den dominerende gruppe der bestemer?
  • Rapport

    Forumindlæg
    Hej, jeg er netop blevet færdig med min Kemi rapport om fedt i chips og tænkte om der var en/nogle som ville kigge den og fortælle om den er bare nogenlunde?? Det skal siges at det er min allerførste kemirapport så kritik, ris og ros er velkommen :o) Mvh. Mette
  • Stofmængde

    Forumindlæg
    Hej, sidder her og bøvler med noget kemi. 3H2+N2 --> 2NH3 Der bruges 20g H2 Hvor stor en stofmængde skal der bruges af nitrogen? Hvad er massen af det brugte nitrogen? Hvad er stof mængden af det dannede ammoniak? En der kan hjælpe mig med det :)?
  • reaktionsligninger og afstemmelse af reaktioner

    Forumindlæg
    Hej,, Jeg sidder her med noget kemi og skal afstemme nogen reaktioner.. Jeg arbejder med følgende stof : CDSO42-. Dette reagere så med: CDSO42- + HCL ---> CDCl + HSO4- CDSO42- + HNO3 --> CDNO3 + HSO4- Er disse to reaktioner afstemt rigtigt??
  • Ag(NH3)2^+

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og skriver rapport om termodynamik i kemi, men jeg har et lille sprøgsmål. Jeg sidder nemlig UDEN opslagstabeller, og jeg skal bruge Gibbs-energi vædien på stoffet: Ag(NH3)2^+. Jeg har gennemsøgt nettet, men jeg har ikke været heldig.
  • Salt i vand

    Forumindlæg
    Hej alle samme,Jeg sidder lige med min kemi rapport salt i vand. Vi skal i diskussion afsnit forklar: Hvilken type vand af de tre vandprøver, (Havvand, vandværksvand og kemineraliseret vand) skal man bruge, hvis man vil lave en saltopløsning af et vilkårligt salt og hvorfor?
  • Iod - Polært eller upolært - Og hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej, sidder med en kemi-journal som jeg stort set er færdig med. Jeg mangler dog at svare på en sidste ting, nemlig om Iod er polært eller upolært - og hvorfor? Hvis der var en der kunne hjælpe med det ville det være super.
  • Hvordan beregner man massen af Na2CO3?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har kemi rapport for. Hvordan beregner jeg massen af Na2CO3? Rådata: Vægten inden Natrium: 53,42g Masse af digel og lå: 60,251g efter opvarmning er den 57,55g Beregnede Resultater: Masse af NaHCO3 Masse af fast produkt: 6,831g 2,701g
  • navngivning

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal aflevere kemi og har brug for hjælp med opgave a? hvordan er det man navngiver en aromatisk carbonhydrid? håber der er nogle som vil hjælpe! ved ikke om linket virker, men ellers er opgaven her. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf
  • Forklar hvordan man også med fældningsreaktionen kan bestemme massen af CO2

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder midt i en kemi rapport og klappen er gået ned. Er der en venlig sjæl der kan besvare følgende spørgsmål: Forklar hvordan man også med fældningsreaktionen kan bestemme massen af CO2? Med venlig hilsen
  • carbonylforbindelser

    Forumindlæg
    Hej folkens Er der nogen som har lavet en journal om Carbonylforbindelser i Kemi b niveau som jeg eventuelt må se på. Bare for at se om jeg selv har gjordt det rigtigt eller ej Hvis der nogen der har vil de så ikke være søde at sende det på min mail please [email protected]
  • er der en der kan hjælpe mig???

    Forumindlæg
    jeg sidder med en kemi spørgsmål til imorgen med heterogene ligevægte: anvend opløselighedsproduktet for sølvchromat ( Ag2CrO4) til at beregne stoffets opløselighed i vand ved 25 grader. er sølvchromat lettere eller tungere opløseligt end sølvchlorid? tak..
  • Naturfags eksame

    Forumindlæg
    Jeg går på HF er lidt bange for den naturfags eksame til sommer (geo, bio og kemi) Hvor god skal man være for at kunne få 10 ? og hvad kunne eksame spørgsmålene være ? nogle der har været oppe til sådan en eksame som kan hjælpe mig lidt.
  • Forsøg til SSO

    Forumindlæg
    Halløj alle sammen . Ville høre om der er nogen som har en god ide, til et kemiforsøg der omhandler Olie og Gas. Skal nemlig bruge det til min SSO-opgave Kemi "B" og Geografi "C" som jeg skal skrive i Januar.
  • R- og S-Sætninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder med denne opgave i den Kemi journal jeg skal lave, og vid ikke R&S sætningernere for... Vand, Petroleums-ether (pentan), Ethanol, Acetone, Stearinsyre og Iod er? Plus hvad jeg skal skrive i denne skema? Som jeg har vedhæftet her.
  • E i excel?

    Forumindlæg
    Sidder og laver en opgave i kemi, hvor jeg skal afbilde dataene i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem og excel giver mig følgende forskrift for for funktionen: y = 0,2197*e-6E*-04x Mit spørgsmål lyder på hvad betyder de -6E-04x ?
  • Reaktioner

    Forumindlæg
    Jeg skal op i kemi C nu her om noget dage. Jeg ønsker derfor en der kan uddybe lidt for mig, hvad der sker hvis man fx tilsætter Br2 til Na2So2O3 Altså: Br2 + Na2So203 --> Eller bare generelt andre stoffer, ikke nødvendigvis lige disse. På forhånd tak! /Jeanie
  • Opgaver

    Forumindlæg
    Hej alle sammen SKal til eksamen her om lidt Ville høre om der er nogen der har tideligere eksamenopgaver liggende? Helst noget der indholder immunforvsaret og nervesystemet, men alt andet kan også gå. i fagene Bioteknologi A, eller -kemi A Påforhånd tak