Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18321 til 18340 af 25375
-
Eventyr i romantikken?
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrivge om romantikken i DHO, og jeg havde tænkt mig at tage en historie fra starten af romantikken og slutningen af romantikken. Jeg har fundet et eventyr som H.C. Andersen har skrevet, men jeg er lidt itvivl, kan et eventyr godt høre inden under romantikken. Altså kan jeg ... -
placere kildekritik ?
ForumindlægHej Nu skriver jeg i engelsk og historie, og har såvidt opfattet, at jeg så bør have kildekritik med i min opgave. Det vil jeg meget gerne placere i et afsnit for sig, da jeg ikke ser nogen grund til at skrive det samme om diverse websider flere gange i løbet af opgaven. Regner med at det skal... -
Emner - SRP
ForumindlægHej alle! Jeg var så uheldig at blive syg under SPR skriveugerne, hvilket gør at jeg nu skal til at finde et helt nyt emne og en ny bog. Skal skrive i engelsk/historie med engelsk som hovedfag og vil høre om der er nogen der har et forslag til et emne/englsk skønlitterær bog? På forhånd tak! -
lille oversætelse
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om min oversætelse er rigtig?! Dansk: Der er mange lege, der bygger på disse historier, som uden tvivl formidler almenmenneskelige erfaringer. Tysk: Das ist viel Spiele, das auf diese Geschichten aufbauen, als ohne Zweifel vermitteln allgemein menschlich Erfahrungen. Nolge... -
problemer med tidsregningen; før,- og efter vor tidsregning.
ForumindlægHejsa Vil høre om nogen kort vil komme med den historiske baggrund for tidsregningen, f.kr. og e.kr. Jeg har altid og har stadig svært ved at forholde mig til disse to når jeg fx læser romersk historie. Jeg har forsøgt at google mig frem til sider, som måske kunne forklare den historiske bagg... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle! Jeg var så uheldig at blive syg under SPR skriveugerne, hvilket gør at jeg nu skal til at finde et helt nyt emne og en ny bog. Skal skrive i engelsk/historie med engelsk som hovedfag og vil høre om der er nogen der har et forslag til et emne/englsk skønlitterær bog? På forhånd tak! -
oversættelses-sætning forkert?
Forumindlæghej har problemer med en sætning jeg har oversat: The disturbances in Northern Ireland, which plenty characterize as a civil war, only can be understood if you know something about Northern Ireland’s story. her er den danske: Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerk... -
Billedanalyse om til problemformulering?
ForumindlægHej, jeg skal lave en dansk/historie opg, og har valgt dansk som mit emne. Jeg har så tænkt mig at lave en billedanalyse. Men, hvordan skal jeg lave problemformuleringen? Jeg skal jo så'n set bare gå ud fra en analyse model. Nogen der har lavet det samme, eller en som har en ide? Alt vil hj... -
hjælpen med at komme igang
Forumindlæghej . Jeg skal skrive en opgave i skolen som skal afleveres d. 21 jan. og ved ikke hvordan jeg skal komme igen, hjælp. endledene hjælp. det er et fly som er styrtet med 150 ombord hvor kun 2 over levede, Den ene er piloten rod Willis og en anden. Opgave skal handle om. endten skal jeg skrive e... -
Does love conquer all? Romeo and Juliet
ForumindlægHeysa! En af jer der kan hjælpe med min engelsk eksamen som består af spørgsmålet følgende ; does love conquer all? Der har jeg sat extra fokus på historien om Romeo og Juliet. Håber i kan hjælpe! Sender gerne min dispostion og forklarer dybereliggende, hvis der er en sød sjæl, som gider at hjælp... -
NED KELLY
Forumindlæghej med jer. jeg har en opgave om ned kelly, jeg ved han har slået 3 mennesker ihjel, men mere ved jeg ikke. opgaven går ud på at jeg skal være ned kelly og så skrive et brev og tilstå alt hvad jeg har lavet, men jeg ved bare ikke hvad han har lavet af lort. hvis i ved noget om ham, og hans liv/... -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
Eksamens projekt
ForumindlægHej jeg skal skrive HF eksamens projekt i år... sådan noget øv. Det er mega begrænset for mig fordi jeg er enkeltfags kursist. Jeg er helt lost! Hvad skrev i om? Jeg skal krydse følgende: Historie B, Religion, Samfundsfag B eller Geografi, Kemi, Biologi B Jeg SKAL vælge 2 fag, men kun inden... -
Holocaust problemformulering
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til at skrive historie opgaven i 2g, men mit problem er at jeg bare ikke kan komme igang... Jeg skal først og fremmest opstille en problemformulering, og ville høre om der var nogle der have et godt råd for en god problemformulering? Mit område er folkedrabet holocaust.. ... -
Min disposition er væk
ForumindlægJeg skal op i engelsk på omsdag, og der er sket det at jeg ikke kan finde min outline det samme med min disposition i historie. Kan jeg stadig komme op til eksamen og hvad skal jeg gøre? Har totalt stress på da jeg er virkelig bange for at jeg så ikke kan komme op gil eksamen? -
Johannes V. Jensens "Hr. Jesper"
ForumindlægHej er der nogen, som har arbejdet (analyseret fortolket og perspektiveret) med Johannes V. Jensens novelle "Hr. Jesper"? Jeg skal nemlig selv til at kigge på historien, men jeg føler jeg er lidt lost med den, så det ville være rigtig godt hvis I havde nogen notater eller kan huske noge... -
Fysik og ....
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om Astronomi /Astrologi. hvordan de to har bevæget sig ud fra hinanden, hvor de før i tiden og op til renæssancen har været et. og jeg vil fortælle om forholdet mellem de to idag hvor astrologien bruger astronomiske beregninger til deres visioner om fremtiden.. men j... -
le?
ForumindlægHej,håber nogen lige vil hjælpe mig med nedenstående sætning. Jeg ved ikke helt om jeg skal have hensynsled med her: Hvis Birgit kun underviser i den officielle historie, vil eleverne ikke have tillid til hende. Si Alicia solamente enseña la historia oficial, los alumnos no LE tendrán confianz... -
Hitler og nazismen
ForumindlægJeg vil gerne i min AT-synopsis skrive noget om Hitler og hans ideologi/parti. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i historie og samfundsfag .. Men jeg har svært ved rigtig at få den samfundsvidenskabelige del ind. Såsom fx hvilke teorier man kan bruge osv. Nogen der har nogle forslag ? -
genremæssig perspektivering?
Forumindlæghey derude, Jeg er lidt usikker på noget. Når der står at man skal lave en genremæssig perspektivering i en dansk stil, handler det så om at skrive om hvilke træk der findes i denn historie man læser som er overensstemmelse med de overordnede træk, eller handler det om at hvis jeg læser en nove...
