Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18321 til 18340 af 27496
  • udregning af CH3COOH og alpha

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er igang med en kemi rapport. Der skal jeg udfylde et skema, hvor jeg bla. skal beregne [CH3COOH*H3O]/[CH3COOH] og alpha Men hvordan gør jeg det? Eksempel på skema : http://peecee.dk/?id=83183 (Skemaet er lånt fra en rapport herinde fra)
  • spørgsmål til formulering

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en tekst fra Myginds Kemi A, hvor der står [A]=[A)0*exp(-k*t) "exp" skal vel her forståes som at -k*t er en exponent?
  • hjæælp er helt blank D:

    Forumindlæg
    Hej.... Jeg har afgangsprøve snart i fysik-kemi. Emnet er hverdagskemi. Jeg har valgt forsøget ''bestem fedindholdet i forskellige madvarer'' Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på? jeg er helt blank.
  • pH:(

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en kemi opgave hvor der står beregn pH efter tildrypning af 0 ml natriumhydroxid... jeg ved hvordan man regner pH men,men man kan da ikke regne pH for 0ml. natriumhydroxid eller kan man? jeg håber at i kan svare
  • Benzins kemiske formel - hjælp!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og laver en kemi opgave hvor jeg skal bruge den kemiske formel på Benzin, nogen der kan hjælpe ? :/ Har virkelig brug for den - ved godt at det kan afhænge af forskellige ting, men nogen der kan hjælpe og forklare lidt ? Simone
  • Hjæælp!-vil være meget taknemlig!!!

    Forumindlæg
    Hej. VI havde noget om de forskellige alkoholder i kemi. D.V.S ethan, propan, .osv. men hvad er forskellen på ethan, ethanol, og ethen . og hvad er forskellen på propan,propanol, og propen? O.S.V O.S.V NIVEAU: 9.KLASSE HÅBER MEGET I KAN HJÆLPE!!!!!
  • Molare masse og mængdeberegning

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og forsøger at lave en kemirapport, og jeg vil gerne hører om der er nogen der kan hjælpe mig???. Det ville være dejligt hvis der var nogen der kunne forklare hvordan man udregner det der molare masse, og generalt hvis der er nogen der har noget hjælp til mængdeberegning i Kemi,...
  • Udfældning af octansyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en opgave i kemi, som jeg ikke kan finde ud af. Den lyder sådan: Sker der udfældning af octansyre? Reaktionen er C8H15NaO2 + HCl -> NaCl + C8H15HO2 Det er en opløsning hvor der er 5g natriumoctanoat i 100ml vand samt 100ml 0,1 M saltsyre På forhånd, tak
  • opløsninger

    Forumindlæg
    hej jeg skal angive hvordan jeg udfra en stamopløsning af sucrose som er på 0,5mol kan få opløsninger på 0,1 og 0,3 mol. ´det er bare så lang tid siden jeg har haft kemi så kan ikke huske det.
  • opløsninger

    Forumindlæg
    hej jeg skal angive hvordan jeg udfra en stamopløsning af sucrose som er på 0,5mol kan få opløsninger på 0,1 og 0,3 mol. ´det er bare så lang tid siden jeg har haft kemi så kan ikke huske det.
  • C13-NMR - Hjælp!

    Forumindlæg
    Lavede et indlæg i går men har ikke fået svar på mit spørgsmål. Jeg er virkelig desperat og har brug for hjælp --> https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=445236 Er der ikke nogle kemi-mennekser som vil hjælpe en 3.g'er i nød? På forhånd tusind tusind tak.
  • Hvad skal jeg skrive! :S

    Forumindlæg
    Mangler sidste punkt i min kemi rapport omhandlende opvarmning Af Natriumhydrogenkarbonat eller som bekendt Natron! Den skal afleveres i morgen og jeg er gået i stå, en der kan hjælpe? Hvad kunne man måske skrive? Bare fyr løs! I bliver ikke halshugget hvis det er fokert! :)
  • Fyrværkeri 2.g-studieretningsogave

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive 2.g studieretnings opgave. Skal skrive noget om fyrværkeri. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal undersøge og hvordan min problemformulering skal lyde... Håber der er nogle der har nogle gode links eller har noget om fyrværkeri som de vil dele. Fag: Kemi/Fysik
  • Program

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville bare spørge om hvad for et program i bruger nåtr i skal lave opstillinger af fysik forsøg jeg søger et program gerne et man kan downloade. altså i kemi ved jeg godt at man kan bruge chemsketch men hvad med fysik?
  • optagelsenprøve på en hf:)

    Forumindlæg
    Hej !:) Jeg skal til optagelsensprøve her den 5. April, og skal op til mundligt of skriftlig dansk, engelsk og matematik. (10 niveau) og fysisk og kemi ( 9 niveau ). Og ville gerne øve mig enden den dag:) Kender i nogle websider eller noget i den stil?:D
  • eksame projekt

    Forumindlæg
    jeg skal skrive eksame projekt i geografi c og kemi c problemet er, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om hvis der er nogle der til et godt emne og hvad man kunne tage med ville det hælpe. og evt. websider, eller diverse hvor man kunne finde info om emnet. tak på forhånd
  • fossile brandstoffer

    Forumindlæg
    nogen der ved lidt om hvad man kan tage med ville det være herligt, altså indenfor kemien, hvad kan man tage med om fossile brandstoffer eller noget i den stil og evt et link til info om emnet. well igen tak til dem der svarer
  • Underviser søges

    Forumindlæg
    Kan du hjælpe min søn med opgaveløsning på 3.g niveau i matematik A og eller kemi A? Du skal kunne hjælpe i ca. 1-2 timer 2 gange om ugen. Du skal kunne bruge Texas Voyager 200. Vi bor nord for Kbh. Du skal kunne begynde hurtigst muligt.
  • Eksamenssæt november 2016

    Forumindlæg
    Nogen der har den vejledende besvarelse til Kemi A eksamenssættet fra november 2016? Vil virkelig gerne rette min opgave igennem inden jeg aflevere den, så ville sætte stor pris hvis nogen ville være søde at sende den :D
  • R og S sætninger til forsøg med vands hårdhed?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har R og S sætningerne til kemi forsøget med vands hårdhed. Ja, jeg ved det, de ligger et eller andet sted herinde gemt i en opgave om forsøget, men kan altså ikke lige finde en af dem. Nogen der har dem lige ved hånden ? Mange tak! Mvh Mathias