Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18361 til 18380 af 77388
-
HJÆLP Pls
ForumindlægHej. jeg sider her og skal fortælle om solenergi, i morgen foran klassen. Men jeg forstår ikke så meget hvordan en solcelle den virker- ( Hvordan den funger, og hvordan foregår det ) Hvad sker der i solcelle, da sollys rammer den... HJÆLP -
Studiehjælp, matematik B, 1. g.
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig ? Har flyttet klasse i 1. g og mangler hjælp til første halvår pensium. Meget gerne studie hjælp inden skolestart d. 18. august. -
Tysk! imorgen er 00 bestået?
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen imorgen og jeg er MEGA dårlig til tysk, går i 9 nu og skal i 10 og derefter på gym. Tænkte på om 00 er godt nok til at komme på gymnasiet med, og slipper jeg så for tysk i 10 ? :D -
Biologi afgangsprøve
ForumindlægImorgen skal jeg til eksamen i biologi, så ville lige spørge om nogle af jer ved hvad man blive testet i??? Er der noget specielt man skal huske, som 100% bliver nævt til eksamen??? -
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
Ikke bestået optagelsesprøve
ForumindlægI morges var jeg til optagelsesprøve på et gymnasie og bestod utroligt nok ikke. Jeg kæmper i forevejen med en depression og har altid været én af de dygtigste elever i klassen. Jeg er overrasket over et afslag. Mit gennemsnit var på 8 trods min langvarige depression. Men min lærer valgte alligev... -
Jeg har eksamensangst!?
ForumindlægJeg er egentlig rigtig klog og får gode årskarakterer Men ligeså snart det er mundtlige eksamen, falder jeg drastisk? Klappen går ned - svarene er akavet Og jeg kan ikke finde mig selv Hvorfor sådan? Det er sket hændt, at jeg får 10 i års også går jeg hen og får 4 eller 2 til eksamen? HVOR... -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
boksplot
ForumindlægHejsa.. I tabellen nedenfor ses resultatfordelingen for en klasse i en multiple choice test. Antal rigtige: 3 6 10 12 13 15 16 17 20 Antal elever: 1 2 1 5 2 3 3 2 2 En anden klasse B gennemfører samme test. For denne klasse resultatfordeling oplyses følgende st... -
Længde, Cos eller Sin?
ForumindlægFra et udsigtspunkt er der 9 km til en kirke og 6.5 km til et slot. Sigtelinjerne fra udsigtspunktet til henholdsvis kirken og slittet danner en vinkel på 68 grader. Hvor langt er der mellem kirken og slottet? Hvad gør jeg her? Kan det passe man bruger den her formel: c^2 = a^2+b^2-2*a*b*cos(c) -
STX Tysk A-niveau, fortsætter
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX (2.g) og jeg har fire A fag. Samfundsfag, engelsk, dansk og historie. Jeg har tysk på B-niveau (fortsættersprog) Men jeg overvejer lidt at hæve det til A-niveau så jeg får 5 A fag. Så kan jeg jo gange mit snit med 1.03, hvilket ville være fantastisk. Jeg ligger på 7 både... -
Gode gymnasier...
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vælge gymnasium.. Jeg bor i KØbenhavn N og vil gerne have et godt gymnasium, men jeg er virkelig i tvivl om hvilket gymnasium jeg skal vælge.. Er der nogen, der kan anbefale et godt gymnasium, som ikke ligger for langt væk? Jeg vil gerne have: Matemati... -
Værnepligten skal afskaffes
ForumindlægDet er absurd at mænd bliver tvunget til at lege soldat i 9 måneder. Det er desuden også sexistisk at det kun er mænd der skal aftjene værnepligt. Danmarks militær er alligevel så småt og elendigt at det ikke giver mening at bruge ressourcer på det, og det er derfor pudsigt at man tvinger unge me... -
Disposition?
ForumindlægHvor lang skal en engelsk disposition til eksamen ca. være? -
Alternative energiformer
ForumindlægJeg står i situationen hvor at jeg skal snart skal op til afgangsprøve i fysik/kemi vores overemne er "Hvordan kan vi formindske den enkelte og samfundets udledning af stoffer til atmosfæren" og vi har så valgt at fokusere på alternative energiformer (sol, atomkraft) vores problemsti... -
Tysk passiv
ForumindlægHej. Jeg sidder med et lille problem med tysk passiv. Jeg vil skrive følgende sætning: I en projektuge skal en klasse om autokrati undervises Indtil videre har jeg dette, men det er uden passiv, så det lyder somom at det er klassen som skal undervise, kunne nogle hjælpe mig med at lave den rigtig... -
HASTER! - Tysk oversættelse.
ForumindlægHej, jeg står og skal til tysk eksamen her imorgen tidlig, så jeg har fundet en dansk tekst jeg godt kunne tænke mig og få oversat. Adolf Hitler blev født i Østrig-Ungarn i 1889. Hans barndom tilbragte han i den østrigske by Linz. Han voksede op med sin mor, der forkælede ham og hans far, der v... -
Job
ForumindlægJeg er i gang med at søge et fuldtidsarbejde, men jeg vil gerne tjene godt med penge. Altså det skal være et fuldtidsarbejde, hvor der ikke er krav om en Stx eksamen eller lign. Jeg holder nemlig sabbatår, når skolen er slut. Er der nogen, der kan nævne nogle gode jobs, eller er der nogen, der ke... -
Teori - doping
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver synopsis til min AT eksamen her til sommer, hvor jeg har valgt emnet doping. Jeg har valgt at beskæftige mig med unge cykelrytters holdninger til dopingmisbruget i cykelsporten. Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvilken form for teori man kan inddrage til dette. Er der n... -
Rapport (radioaktivitet)
ForumindlægDavs kære SP folk! :) Jeg søger en fysik geni (en dygtig fysikker) som kan se min fysik rapport igennem. Den omhandler radioaktivitet , og nogle spørgsmål der skulle besvares. Du må meget gerne vende med et hurtigst svar.
