Søgning på: analyse william. Resultater: 18381 til 18400 af 24034
-
HJÆLP ! HASTER MEGET
ForumindlægAnalyse af Asger i Nordkraft - Jacob Ejersbo - Bogen! Jeg sidder her og kæmper med en opgave omkring nordkraft. Skal svarer på et par forskellige spørgsmål i forhold til bogen udfra Asger's synsvinkel. Vil meget gerne have hjælp til denne ting, evt. men en personkarakteristik af Asger, da jeg... -
Hvorfor fiktionstekst? Metodeafsnit
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive metode afsnit med emnet 'økonomisk krise'. Jeg har valgt at analyserer en tekst fra 30'ernes krisetid, som er en fiktionstekst. Nu skal jeg skrive hvorfor det er godt at bruge en fiktionstekst. Har i nogle gode ideer? -
Amerikanske valgkamp 2012
ForumindlægHej alle! jeg har fået en opgave for i samfundsfag, hvor jeg skal lave en analyse af den amerikanske valgkamp 2012. Jeg skal skrive om hvem jeg tror der bliver USA's præsident. (Obama eller Romney) Og derefter skal jeg begrunde hvorfor jeg tror det er enten obama eller romney s... -
SRP EGYPTISK MATEMATIK
ForumindlægHej allesammen Nogen der kan hjælpe mig med min analyse del i srp om egyptisk matematik: Fra en krukke med øl, hvis pesu er 2, hældes væk. Den fyldes op med vand. Hvad er pesu for det fortyndede øl? (hjælp: Sæt mængden af det ufortyndede øl til 1 des (1 des er en enhed) -
Konkurrencesituation
ForumindlægHejsa! Opgaven lyder: Analyser konkurrencesituationen for VW på et dansk marked og vurder hvilke strategiske muligheder de har i fremtiden for at få vækst. Konkurrencesituation er jo det med markedsleder, markedsfølger osv. Men hvordan skal jeg stille det op, med biler? Jeg synes det er meg... -
Postmodernisme
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at lave en kort analyse af 3 stykker beklædning der er typisk postmodernistisk. Jeg har nogenlunde fat i hvad postmodernisme er, men er helt på bar bund når det kommer til at finde postmodernistisk beklædning. Håber nogen kan hjælpe eller give mig et prej om hvad ... -
Hjælp til billedanalyse.Hurtigt!!!!!
ForumindlægJeg skal lave en billedanalyse af et Maleri som er lavet af Poul Anker Bech, den hedder "Den sidste sommer". Jeg er gået noget gang med analysen, men jeg håbede på at måske der var nogen der kunne se på det jeg har skrevet og EVT rette den og hjælpe mig med at bygge vidre på den. Je... -
Sætningsanalyse!
ForumindlægHej! Jeg skal analyser en tekst til en aflevering, men er blevet lidt i tvivl om noget. I aftes sendte TV en film fra tiden kort efter krigen. Umiddelbart har jeg sat "i aftes" & "efter krigen" som adverbialled men er i tvivl om "fra tiden" er objektsprædikant ... -
Haster!
ForumindlægJeg har en aflevering til i morgen hvor jeg skal analyser og fortolke digtet " Keed af Verden, og Kier ad Himmelen". jeg skal også komme ind på tiden, altså perioden den er fra men jeg kan ikk finde ud af hvilket årstal den er fra og om det er romantikken eller barokken. håber der er no... -
Bevægelse eller stille?
ForumindlægJeg bøvler lidt med analysen i tysk, når det omhandler forholdsord/præpositioner som står i akk/gen. I en sætning f.eks. "Manden fandt sin kærlighed på en rejse til Grækenland - Der Mann fand seine Liebe auf seiner Reise in ...." Er der bevægelse i sætningen? -
Brevbæreren af Charlotte Weitze
ForumindlægHmm... skal lave analyse af romanen Brevbæreren af Charlotte Weitze og tænkte på om der er nogen som kender til den og kan hjælpe lidt. Det jeg har problemer med er omkring eventyrs-trækkene i romanen. som fx hvilke kendte eventyr Brevbæreren minder om. og hvilke kendte eventyrtræk der beskrives ... -
Henførende stedord .. hjælp ..
ForumindlægSidder med en opgave og har fuldstænding glemt hvordan man analyserer en sætning.. (krys, bolle osv.) Ved godt at køn og tal bestemmes af det ord pronominet viser tilbage til, men kan simpelthen ikke huske hvordan jeg finder pronominets sætningsled .. Hvis der er nogle, der kunne forklare mig ... -
Epistel nr.150 af Ludvig Holberg
ForumindlægHej! Er der nogen, der har analyseret og fortolket "Til Collegium Politicum udi provinsen" af Ludvig Holberg? Så vidt jeg har forstået, så handler det som politik, men er det en kritik af måden det foregår på eftersom han mener det kunne være lige så godt med terningekast? Jeg... -
Holberg
ForumindlægHej! Er der nogen, der har analyseret og fortolket "Til Collegium Politicum udi provinsen" af Ludvig Holberg? Så vidt jeg har forstået, så handler det som politik, men er det en kritik af måden det foregår på eftersom han mener det kunne være lige så godt med terningekast? Jeg h... -
Retorik - abtrakte og konkrete ord?
ForumindlægJeg sidder med en nytårstale, som jeg skal lave en retorisk analyse af til min DHO. Mit spørgsmål er, hvilken virkning henholdsvist konkrete og abstrakte ord har for en tale? Jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet, men synes ikke umiddelbart, jeg kan finde, det jeg søger. Håber... -
Paul Bartsch og Reggae
ForumindlægHej hej! Så er jeg på den:) Har en sang af Paul Bartsch som skal analyseres. Jeg "forstår" som sådan godt sangen, men men men! hvordan oversætter man: Kann ja keiner sagen, wir hatten's nicht gewusst. Jeg mener: (har ingen idé om det første), vi vidste ingenting/Vi havde ikke vid... -
Spørgsmål vedrørende konklusion
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive min konklusion i min DIO rapport. Jeg har ikke i løbet af analysen delkonkluderet da jeg mente at jeg ville gentage mig selv for meget, og derfor er mit spørgsmål nu, hvor lang skal sådan en konklusion være? Det er ikke konklusion på metode og refleksioner men alene... -
problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive DA/HI opgave her snart, og har valgt faget dansk. Mit emne er bogen 1984 af George Orwell. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med både bogen og filmatiseringen af denne. Så vi er ude i noget analyse. Men så kommer problemformuleringen, jeg kan ikke kommet på noget genialt. Er der... -
Analysemodel af tale?
ForumindlægArgh, jeg sidder med dansk/historie opgave som skal afleveres på fredag. Jeg skal analyserer en tale af Hitler. Det eneste jeg ved jeg skal gøre er, at bruge logos, patos og etos.. Men der er vel meget mere man kan gøre? Nogen der har en model over det, kan nemlig ikke rigtig finde det på nettet... -
Muldskud / To Verdener
ForumindlægHej folks. Vores 2. års-opgave er lige blevet skudt igang, og skal analysere et par tekster: J.P. Jacobsen: To Verdener Henrik Pontoppidan: Muldskud Ville lige høre om nogen havde arbejdet med dem? Kunne godt bruge et par tips til lige at komme igang! Forresten, lige et tillægsspørgsmål: ...
