Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18381 til 18400 af 48880
-
hvem er JAHVE??
Forumindlægseriøs.. hvem er jahve.. ved godt, at det er noget med jødedommen.. men ellers blank...? -
hvad betyder innovation?
Forumindlægjeg forstår det bare ikke... -
Urolighederne i Yemen.
ForumindlægVil urolighederne i Mellemøsten(Yemen) ændre den globale verdensorden? Hvorfor/Hvorfor ikke? Jeg er lidt lost i det emne og vil gerne hører jeres argumenter, så jeg kan få nogle idéer eller inspiration. På forhånd tak! -
Individualiseringen
Forumindlæghvad vil det sige at Individualiseringen kræver en subjektivitet ? og at individualiseringen er betinget af en øget institutionalisering ? -
International Business på CBS
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på International Business på CBS til næste år. Er der nogen der ved, hvilke jobs man kan få, efter man er færdig? Og hvis du er en af dem, der læser det allerede, hvad er så dit mål med det? -
Hjælp om de Radikale venstre
Forumindlæghejsa. er der nogen der ved hvorfor Radikale venstre har vært gode til at beholde ca samme antal vælgere i perioden 2007-2010 ? :-) -
Den psykologiske, sociale og personlige identitet
ForumindlægI en opgave skal jeg redegøre for den psykologiske, sociale og personlige identitet, men jeg forstår ikke hvordan den personlige identitet skiller sig ud fra de to andre. Håber der er en der kan gøre mig lidt klogere??? -
partier og deres værdi og fordelingspolitik ?? HVORDAN
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at komme igang - hvordan kan jeg på socialdemokraternes hjemmeside finde eksempler på værdi og fordelingspolitik ? jeg skal gøre dette ved alle partier, men vil bare gerne have et ekspempel , så jeg ved hvordan jeg kan komme igang, -
Danmarks økonomiske situation?
ForumindlægHej, Hvordan er Danmarks nuværende økonomiske situation? Indrag gerne lidt finanspolitik hvis det er muligt. -
Svært formindske økonomisk ulighed
ForumindlægHej Studieportalen :-) Jeg skal skrive et notat til Helle Thoring-Schimdt hvor jeg skal argumentere for at de er svært at formindske den økonomiske ulighed under en økonomisk krise. Synes spørgsmålet er lidt tricky da jeg nemt bevæger mig ud i en liberalistisk tankegang så alle ideer vil være ve... -
Hjælp til underemne
ForumindlægHej, Min gruppe og jeg er i gang med forberedelse til projektopgave. Vores overemne er: Medier Nogle forslag til et underemne, og dermed også en problemstilling? På forhånd tak:) -
betydning af ord
ForumindlægSelvforstærkende:at noget bliver værre. Er det en okay forklaring. Kan ikke rigtig forstå abstrakt, konkret og resolution på en ordentlig måde. Har brugt www.ordnet.dk men det hjalp ikke så godt med forståelsen Tak på forhånd og god aften -
social ekskludering, stigmatisering og marginalisering - hvad er hvad
ForumindlægHej :) Jeg sidde rog roder rundt med nogle begreber, og kan ikke finde hoved og hale i det fra bøgerne. Hvad er forskellen på marginalisering, stigmatisering og social eksklusion? Når kontanthjælpsmodtagere ryger ud af kontanthjælpsordningen, fordi ordningen er blevet mindre, risikerer de så a... -
Magt-typer
ForumindlægHej! Jeg skal begrunde at unge søger mod bandemiljøet fordi medierne ofte "hvidvasker" rockere. Hvad kaldes denne magttype som medierne har? Jeg tænker selv at det enten er diskursiv eller bevidsthedskontrollerende magt, men jeg er ikke helt sikker i min sag. -
Aktuelt politisk forslag
ForumindlægEr der en der kan hjælpe Hvad kan et aktuelt politisk forslag være? Det skal være noget man kan køre igennem Eastons politikmodel Er der en der har et godt forslag til noget? -
Finanspolitik, Pengepolitik
ForumindlægHej jeg har to spørgsmål jeg gerne ville have svar til. Hvordan virker finanspolitik? Hvordan viker pengepolitik? Tak på forhånd -
Mad og Mennesker Hvad forstås ved type diabetes 2 og hvilke konsekvenser har det for samfundet?
ForumindlægJeg skal lave AT-projekt, og skal svare på denne problemstilling: Hvilke sociologiske teorier anvendes i forhold til type 2 diabetikere? Min lærer har sagt jeg skal komme ind på det moderne og senmoderne samfund, og finde ud af hvad det er for et samfund vi lever i. Det er det sidstnævnte jeg ha... -
Hvordan skal denne tabel forstås, Falder eller stiger arbejdsløsheden?
ForumindlægFalder eller stiger arbejdsløsheden? -
Statistik
Forumindlægnulhypotese: Fordelingen af abonnenter blandt dagbladene i 2013 svarer til oplagstallene fra 2011. Hvordan beregner jeg det forventede antal svar blandt de 200 adspurgte abonnenter? -
medierne som 4 statsmagt
Forumindlæghvorfor kalder man medierne for den 4 statsmagt
