Samfundsfag

Mad og Mennesker Hvad forstås ved type diabetes 2 og hvilke konsekvenser har det for samfundet?

26. marts 2014 af cammaigaard (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg skal lave AT-projekt, og skal svare på denne problemstilling: Hvilke sociologiske teorier anvendes i forhold til type 2 diabetikere? 
Min lærer har sagt jeg skal komme ind på det moderne og senmoderne samfund, og finde ud af hvad det er for et samfund vi lever i. Det er det sidstnævnte jeg har problemer med, da mit AT skal handle om mad og mennesker.  
Er der en der vil hjælpe mig? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Forhold til, at komme ind på, hvilken type samfund vi lever i, kan du bl.a. se på, hvordan reklamer påvirker os til, at købe sukkerholdige produkter og samtidigt se på, hvorfor politikkerne ikke gør noget i forhold til, at sænke afgifterne på de sunde produkter. Derudover kan du komme ind på, hvordan billedet af den perfekte krop bliver påvirket og hvad det har af betydning for sundheden. Sidst men ikke mindst kan du gå ind og se på, hvilke virkning diverse kemikalier (herunder planteværn) for sundheden og i forhold til vores industrialiseret samfund.
håber, at det gav dig et fingerpeg forhold til, hvilke/n retning/er du kan gå.

Svar #2
27. marts 2014 af cammaigaard (Slettet)

Mange tak for det! Det hjælper mig godt på vej :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Det var skam så lidt.

Brugbart svar (0)

Svar #4
30. marts 2014 af Kamillavp (Slettet)

Jeg ville også umiddelbart lave en diskursanalyse og kigge på promovering af sukkerholdige produkter. Og så ville jeg kigge på vores overforbrugsmentalitet. Hvis du er rigtig overskudsagtig kan du måske gå ind og kigge på hvordan familiens økonomi og generelle forhold har ændret sig. Det er et meget spændende emne du har valgt :-)


Svar #5
30. marts 2014 af cammaigaard (Slettet)

#0
Jeg skal lave AT-projekt, og skal svare på denne problemstilling: Hvilke sociologiske teorier anvendes i forhold til type 2 diabetikere? 
Min lærer har sagt jeg skal komme ind på det moderne og senmoderne samfund, og finde ud af hvad det er for et samfund vi lever i. Det er det sidstnævnte jeg har problemer med, da mit AT skal handle om mad og mennesker.  
Er der en der vil hjælpe mig?


Tak for hjælpen, opgaven er besvaret og afleveret

Skriv et svar til: Mad og Mennesker Hvad forstås ved type diabetes 2 og hvilke konsekvenser har det for samfundet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.