Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18381 til 18400 af 23766
-
Induktion
ForumindlægHejsa folkens! Jeg sidder derhjemme og er i gang med fysik disposition om emne: Induktion. Men nu er jeg kommet i tvivl om noget. Hvor bruger man egentlig induktionsstrøm og kan man bruge både DC og AC i strøm anvendelse. ( Altså kan man godt bruge jævnstrøm og vekselstøm i induktion ) Pl... -
Mørk energi?
ForumindlægMørk energi , Hvorfra? - Altså hvad er mørk energi, og hvor får det dets energi fra? Hvorhen? - Hvor kommer det hen? Vakuum? - Hvad er Vakuum? Konsekvenser? - Hvad kan konsekvenserne være, ved mørk energi? Mørkt stof? - Ved ikke hvad læreren mente med det. Det er spørgsmål, til vores fysiktime... -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi her på tirsdag, og jeg har devsærre svært ved at finde det rette svar på transformation højspænding, og forsøget dertil. Jeg håber inderligt at der findes nogle søde mennesker der kan hjælpe mig! :-) Ps. jeg går i niende klasse :-) -
Udtryk/formel
ForumindlægJeg sidder lige og undrer mig lidt over et problem jeg har... Jeg er i gang med at skrive SRP i fysik og matematik, og jeg har lidt problemer med at finde ud af hvornår jeg skal bruge "udtryk" og hvornår jeg skal bruge "formel" ? Er der nogen der kan forklare hvad forskellen e... -
Dæmpningskonstanten, c. (loggerpro)
Forumindlæghej , jeg sidder og er igang med srp. skriver om svingninger i fysik og mat. Jeg er kommet ud i et lille problem. har indsat min svingning til at fitte en ligning . derfra får jeg at vide hva a, w, b, D, og K er . ( i logger pro). hvilke en af dem er dæmpningskonstanten ? går ud fra at det er K e... -
SRP - Satelitters bevægelse i tyngdefeltet fra centrallegeme, bevist med vektorer og vektorfunktioner
ForumindlægHej , jeg har fået til opgave at opstille problemet med satelitters bevægelse i tyngdefeltet fra et centrallegem ved brug af vektorer og vektorfunktioner , i min srp-opgave .. Men jeg kan ikke rigtig komme i gang , hvor kan jeg starte? - Håber i kan hjælpe. SRP: Mat A, Fysik B. Emne: Satelitters ... -
Isoleret system?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til min mundt. eksamen i fysik C, og jeg skal snakke om energi og nyttevirkning. Jeg har forstået at et isoleret system er et system hvor der hverken kan blive tilført energi og energien kan heller ikke slippe derfra.. er der nogle der kan give mig et eksem... -
Mekanik
ForumindlægTil mundtlig eksamen i fysik B skal jeg under emnet mekanik komme ind på Acceleration, hastighed og stedfunktion, frit fald og skråt kast. Jeg synes virkelig det er svære emner isæt det frie fald og skrå kast. Og stedfunktion. Er der nogle der vil forsøge at forklare mig det på en l... -
FSA
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik/kemi prøven på fredag. Min lærer har ikke fortalt noget om selve det vi skal snakke om. Jeg ved, at man trækker et oplæg. Men er det et spørgsmål eller hvordan foregår det? -
ustabil atomkerne
Forumindlæghvorfor bliver atomkerne ustabile? Jeg skal op til fysik-kemi eksamenen her på fredag, og jeg er ved at skrive om radioaktivitet. Jeg ved ikke, om jeg burde vide hvorfor, men jeg kan ikke rigtig få mine notater til at hænge sammen, hvis jeg ikke ved det. Håber I ved det derude, og kan forklare hv... -
Størrelsen af minimal kraft
ForumindlægHej. Jeg sidder med lidt repition af noget fysik, og er gået i stå med følgende opgave. Jeg har regnet den samlede inerti til at være 0,0633, hvilket jeg har en fornemmelse af er rigtigt nok. Jeg er så gået i stå med andet delspørgsmål omkring den minimale kraft. Jeg mistænker at jeg bl.a. ska... -
kosmologi
ForumindlægHej er der nogle, der vll være sød og hjælpe mig.. Jeg sidder her med nogle fysik opgaver jeg ikke kan finde ud af.. opgave 3) For sirius er parallaksen 0,0000103 grader beregn parallaksen til buesekunder og beregn afstandn til sirius opgave 4) hvad bliver afstanden i parsec og i lysår for et... -
Magnesium i syre
ForumindlægHvorfor siger det "pfff" når man stikker en brændende træpind ind over syrene med magnesium i? Hvilket ion danner alle syre, når de reagere med vand? Nolge der vil stille disse syre op i række følge op efter deres styrke? Det vile være en stor hjælp.. Skal op i fysik/kemi i ... -
Vands densitet
ForumindlægHej Jeg er ude at rejse, samtidig med at jeg læser fysik op. Jeg skal lave en aflevering hvor jeg skal bruge en tabel over vands densitet som funktion af temperaturen, men jeg har ikke nogen! Er der nogen der har noget jeg kan bruge, eller forklare mig hvor man kan finde det? på nettet? Håber i ... -
Fra 4 molær og til 1 molær
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser om syrer/baser, da jeg skal op i fysik/kemi d. 25. Så slog det mig pludselig, at hvis jeg skal bruge saltsyre 1 molær, men der f.ek.s kun er 4 molær, hvad gør jeg så? Det skal lige siges, det er på 9. klasses niveau i folkeskolen, men jeg håber stadig, I k... -
Månen
ForumindlægJeg har brug for hjælp til nogle spørgsmål angående Mars og fysik :-) 1) I er astronauter på Månen. Vil I kunne opleve noget, som svarer til dag og nat på Jorden? Hvor længe vil i givet fald et ”månedøgn” vare? 2) Vil I som astronauter på Månen kunne se ”nyjord”, ”ha... -
Amplitude og interferens?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen her i morgen, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på! Jeg skal forklare hvad Amplitude og Interferens er? Nogen der kan hjælpe? Jeg har kigget på diverse sider osv men ingen af dem er til at forstå. Har brug for noget ''baby-fysik... -
lys og bølger
ForumindlægHej folkens. jeg skal snart op til mundtlig årsprøve i fysik, og ville dermed høre ad om der var nogle der skulle sidde inde med nogle gode forklaringer på følgene emner: Totalrefleksion linser (dem der sidder i øjet) spejling brydningsloven brydningsindeks Håber der er nogle der kan h... -
1. sutteflaske
ForumindlægHej folkens jeg står her med en fysik opgave ang. opvarmning af en sutteflaske. ville være rart hvis nogen ville hjælpe mig denne opg. Det er opgave 1. - opgaven kan finde på: " http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%... -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad...
