Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18381 til 18400 af 27855
-
Stile - Hvordan gør mestrerne det ?
ForumindlægJeg skal snart op til termins prøve og så var det jeg havde et spørgsmål der er meget centralt for mig. Jeg leder efter en indgangsvinkel, en arbejdsmetode og plan, som nogle af jer der skriver virkeligt gode stile bruger Grunden til jeg spørger er at jeg ikke helt ved hvad jeg egentlig skal gø... -
bestem a
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter04/HF2004-8-1V.pdf Overstående opgave 6. Er jeg kommet meget i tvivl om. Jeg har udregnet parabelbuens højde til 1 m. Er dette rigtigt? Og jeg har udregnet spændvidden til 12 meter. Spændvidden har jeg beregnet ved afstanden mellem (-12;0)... -
Congo
ForumindlægHej. Hvilke problemstillinger falder jer ind, hvis i tænker på emnet "Kolonisering, Imperalisme og afkolonisering med fokus på Congo"? Selv tænker jeg på: 1.Hvilke tanker og forestillinger om afrikanere kommer til udtryk i bilagsmaterialet? 2. Hvordan adskiller Congos konge L... -
Selvvalgt emne
ForumindlægHEEY allesammen!! Da jeg til 9.klasses afgangsprøve skal op i mundtlig engelsk, skal jeg lave et selvvalgt emne, som jeg fortæller om til eksamen. Men jeg er helt lost hvad det angår, ved simpelthen ikke hvad jeg skal have om... Håber I kan komme op med nogle idéer? Knus Artemis :D -
Kan ikke komme igang med essay
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay, men kan ikke komme igang. Jeg har søgt rundt på netten for at finde analyser til essayet, men der er bare ikke lige nogen der giver et rigtigt spark til at komme igang. Kan man Starte med et citat eller noget andet smart? Nu er essayes ikke lige min stærke s... -
et sp'rgsmaal
Forumindlæghvis man skal ha matematik paa B... skal man saa op til en skriftlig aarspr've... -
Fortælletyper
ForumindlægHej. Jeg er igang med en bograpport om nordiske krimier (femikrimier) og er pludselig kommet i tvivl om de forskellige fortælletyper. Jeg ved godt hvad 1. 2. og 3. personsfortællere er - problemet er om det er en observerende, alvidende osv.? Er der en som vil uddybe for mig? -
Egypten...
Forumindlæghej alle sammen..., Jeg er igang med at lave en opgave om det nye rige i egypten. jeg skal skrive om deres guder og faraoer fra 18 til 20 dynasti. dvs. fra 1550 til 1070 f.kr. kan nogen ik hjælpe mig med det. jge ved ikke rigtig hvordan jeg skal begynde med det. Det må ikke fylde mere end 1 side... -
Grundforløbet på gymnasiet
ForumindlægHey alle Nogen der kan fortælle mig om hvad man bliver undervist i de første 6 måneder(Grundforløbet) på gymnasiet? har vi alle fagene på de forskellige nivauer eller er det bare de ting fra folkeskolen, vi får opfrisket? På forhånd tak -
er det her korrekt?
Forumindlæghedder det : Marie à l'hospitale ? -
Jeg har brug for hjælp!
ForumindlægHvilke genre skal jeg bruge, hvis jeg har en tekst der handler om at informere andre om noget? Teksten hedder layout fra bogen at tale med øjet- en bog om grafisk retorik. -
Idéer til et billedkunst projekt
ForumindlægHey gutter, jeg går og mangler en idé til mit sidste projekt i billedkunst. Opgaven lyder på at vi skal fremstille et "øjeblik", så det kan stort set være hvad som helst. Jeg er helt blank for idéer og har heller ikke bestemt mig for et medie endnu, så jeg vil meget gerne høre hvis i si... -
Er der ikke lige en barmhjertig sjæl der vil kikke på grammatikken?
Forumindlæger der ikke lige en der vil kigge på gramatiken i den vedheftede fil det er ikke så langt PS jeg ved godt at der utrolig mange stave fejl og slåfejl men det er kun gramatiken som jeg beder om at der en barmhjærig sjæl der vil kikke på. -
Sætning?
ForumindlægHvad betyder den her sætning? The Hart family eventually boarded the Titanic at Southampton on Wednesday 10th April bound for New york, but Mrs Hart was still very unhappy. -
Mekka som politisk begivenhed
ForumindlægEr der nogle som kan fortælle mig hvorfor Pilgrimsfærden til mekka, anses for at være en politisk begivenhed? -
hvilken linje
ForumindlægHejsa allesammen ! (: Jeg ville bare spørge om der ikke findes en sådan side, hvor man kan lave en slags spørgeskema måske og derved finde ud af, hvilken studieretning, der ville passe bedst til en ? -
Ang. Ressourcerummet
Forumindlæghttp://195.231.159.5/ATapr07/ressourcerum/opgave_fr.html Den kan bruges som inspiration til synopsis-skrivningen. Men er det bare mig, eller er mange af forslagene slet ikkke tværfaglige? Jeg tænker især på dem i "Videnskab og teknik" og "Konsekvenser for natur, mennesker og samf... -
Terrorisme
ForumindlægHej. Vidste ikke helt hvilken kategori som passede bedst til mit indlæg, men jeg vil bare spørge om der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt? Jeg er ved at skrive en opgave om terrorisme og jeg skal finde ud af hvordan terrorismen har udviklet sig siden 70'erne frem til i dag. Men synes... -
Knækprosa eller episk digt?
ForumindlægHej, vil I sige, at Jørgen Leths digt "Rundstrækning" er episk digt eller knækprosa? (digtet er at se i det vedhæftede billede) -
Årsprøve
ForumindlægJeg går i 2. g Skal op til tre skriftlige årsprøve vil lige spørg om der er nogen for regel hvor mange årsprøve skal man i løbe af de to år (1.og 2. g) Kunne være rart få en svar med kilde på. Og ER det en krav at bestå årsprøven.
