Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18401 til 18420 af 33698
-
Ret linie
ForumindlægHej alle Hvordan tegner man en ret linie ind på TI89, når man allerede har tegnet tangent og graf. Den skal have en hældning på -2. Ps: Skal man tegne grafer til matematik b niveau eksamenen? Den skriftlige ? Kan man komme ud for det? -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej venner Jeg skal snart til skriftlig eksamen i matematik på b-niveau, og tænkte i den forbindelse om der nogen som kendte hjemmesider, eller andet, hvor man kunne træne sin færdighedsregning, hvor pågældende hjemmeside også har facitliste? :) -
Isolering af store A i sinusrelationen
ForumindlægJeg er gået i stå ved denne opgave til min matematik aflevering: Isoler A i ligningen a/sin(A)=b/sin(B), og angiv passende mellemregninger. Hjælp! -
Eksamen
ForumindlægHej alle Skal op til skriftlig matematik b om 7 dage, noget jeg skal være opmærksom på? Hvis I sidder med nogle gode tips må I gerne dele dem. Og jo, skal nok huske vand og læse op. -
STX-CPH WEST I ISHØJ
ForumindlægHej med jer, Jeg vil høre om, hvordan skolen og lærerne er? - og om der går mange indvandrer på skolen? oooooooog.. et sidste spørgsmål: er studieretningen samfundsfag A, matematik B, psykologi meget svært ppå denne gym.? -
er 2 løsningen til ligningen??
Forumindlæghej folkens har lige bruge for hjælp med matematik aflevering: Undersøg om 2 er løsningen til ligningen: x^3-5x^2+3x+6=0 hvordan undersøger jeg det?? på forhånd tak! :D -
Hjælp til 3 opgaver!
ForumindlægHej, jeg er snart færdig med min lange matematik opgave- har dog virkligt svært ved disse tre opgaver, nogen som kan udregne dem for mig? (Opgaverne er lagt ind som billede) -
FSA
ForumindlægHej, Skal om ikke så lang til have terminsprøve og ville derfor spørge, om der var nogen der muligvis har en fsa opgave liggende/internetside, så man på den måde kan forberede sig. Dette kunne være i matematik, engelsk etc. På forhånd tak! -
samligning
ForumindlægHjælp! skal have hjælp til en opgave i matematik, den lyder sådan her. vis sammenhængen mellem danske kroner og dollar. skal have lavet det til imorgen. håber at i vil svare hurtigst muligt ;) -
Eksamens opgaver B niveua
ForumindlægHejj. Jeg kunne godt bruge nogle opgaver fra en årsprøve i Matematik på B niveua til at øve på. Vil blive glad hvis nogen gad at lægge et link ind med en årsprøve ;) På forhånd tak -
Procent regning
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til en matematik opgave. Den lyder således: En gulding indeholder 58,5 % guld. Den indeholder 1,08 g rent guld. Hvad vejer ringen? -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHvordan foregår eksamen i matematik på HTX på B niveau? Vi har fået et opgave sæt, som jeg går ud fra vi skal forsvare. Men da der er forberedelse tid, så skal vi vel også trække et emne. -
chi^2 test
ForumindlægHej, ville det være tilstrækkeligt at gennemgå dette til en mundtlig eksamen http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/statistik/chi-2-chi-2-test Jeg også skal komme ind på kvartilsæt og boksplot for ugrupperede data -
Eksponentiel udvikling - C niveau
ForumindlægHej :) Jeg har en emneopgave i "Eksponentiel udvikling" i matematik, og jeg har nogle spørgsmål til den :) Det er som skrevet på C niveau. Hvis du kan hjælpe, så vær sød og skrive en besked! -
FORSKELLIGT
ForumindlægNogen der har nogle idéer til gode hjemmesider til at blive bedre til, matematik, tysk, engelsk, fysik, geografi, og biologi? både skriftligt og mundlig? :D -
Tak
ForumindlægHej alle Var oppe til matematik idag, fik 10, vil takke jer for jeres hjælp, og for at I har været med i min udvikling. Det stopper naturligvis ikke her, hæver det til A og læser det på uni. ;D -
den geometriske betydning af f’(x0)
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder mig til min mundtlige matematik eksamen og er stødt på et problem. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad den geometriske betydning for f`(x0) er? Håber der er nogle der kan hjælpe... -
Terminsprøve ??
ForumindlægHej Jeg går i 8. klasse og skal snart op til en matematik problemregning og færdighedsregning. Er der nogle der har nogle rød, da jeg er MEGET MEGET MEGET nervøs. Og er der nogle der ved eller kan regne ud hvilken problemregning jeg skal have ? Tak : -
Differentialregning
ForumindlægHej :) skal snart til mundlig årsprøve i matematik.. ohh God :0 Kan ikke lige finde ud af dette spørgsmål: Vis, at funktionen f(x)=ax i 2 er differentiabel, -
Nedbør
ForumindlægHej. Jeg skal finde ud af hvor mange kubikmete nedbør der er faldet på et parvelhusgrund i løbet af et år?? Hvis der er nogen der er virkelig gode til matematik, må du meget gerne skrive det, for har nemlig brug for hjælp. Tak på forhånd.
