Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18441 til 18460 af 48309
-
Hvad kan en TI-89?
ForumindlægHej alle! Det er snart eksamen, og der skal vi bruge det mest populære CAS-værktøj, TI-89. Så jeg ville lige lave en liste over de ting, den nu kunne når man sad til eksamen og havde brug for den (og tid!). Well, jeg lægger ud.. 1. Differentialligninger: deSolve(funktionen,x,y) eller hvis pun... -
IB (international baccalaureate)
ForumindlægHej. - Jeg sidder og overvejer min fremtid. Vil gerne studere jura i U.S.A. og tænker det vil være en virkelig god idé at tage en IB, for at forbedre mit engelsk endnu mere. - Jeg går på en helt almindelig dansk folkeskole, men har klaret alle mine prøver, stile osv. med topkaraktere og ha... -
Religionsvidenskab
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på¨Antropologi-studiet og er selvfølgelig skuffet, men en lang gåtur har hjulpet på humøret. Jeg vil i hvert fald gerne udvide mine muligheder for næste år og religionsvidenskab lyder egentlig ganske tiltalende. Jeg skal i så fald suplere op med et fag. Og har i denn... -
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A... -
Hjælp..
ForumindlægHey..Hvordan går det for fok der ude, med denne total super latterlige IT-opgave.!!! Vi er lidt i tvivl om hvor fremragende vores synopsis er, så vi ville hører om der er nogle kloge IT-hoveder der ville sende deres synopsis til os. Vi vil gerne sende hvad vi har skrevet indtil videre....Min e-ma... -
Korstogene
ForumindlægJeg skriver pt min synopsis om til talepapir, og har overvejet nogle forskellige ting at sætte ind, som ikke stod i min synopsis. Blandt andet, en sammenligning af det første korstog og det sidste derudover kristendommen >< Islam og Jihad >< Korstogene. Nogle der kan hjælpe mig med ... -
mundtlige prøve i dansk 9.kl afgangsprøve
Forumindlæghej :) skal man følge den synopsis man har lavet, til den mundtlige prøve i dansk 9 kl.,100% jeg vil gerne bytte om på rækkefølgen jeg har lavet, men jeg kommer stadig til at sige alt hvad jeg har skrevet i min synopsis. tror i at det kommer til at trække nedi karakteren? -
hypoteser/teser..
Forumindlægtil min synopsis, har jeg fået lavet en del, men jeg er lige gået i sta, da jeg ikke ved hvad en hypotese lige præcis er. Og hvad jeg kan skrive. Jeg fik det forklaret,da jeg spurgte hvad en synopsis var, men kan stadig ikke finde ud af det. Nogen der ville forklare det sådan godt og grundigt, s... -
Synosis om folkedrabene i Rwanda
ForumindlægHey allesammen. Jeg skal skrive en synopsis omkring folkedrabene i Rwanda. Er der nogle der har nogle goder ideer til opbyggelse af sådan en synopsis. Eller sågar ligger inde med en tidligere opgave om folkerab i Rwanda som jeg kan bruge til inspiration. Opgaven skal skrives inden for 9 dage så... -
Problemformulering
ForumindlægHej! Er igang med med min AT-synopsis, men har virkelig svært ved at lave den da jeg ikke helt forstår hvordan man skal lave en problemformulering udfra enten opgave A eller B. Er der ikke en venlig sjæl derude som kunne tænke sig at sende sin synopsis så jeg kan få en idé om hvordan man laver e... -
Resultater?
ForumindlægMin lærer siger at synopsisen blot er en slags "skelet" til selve det mundtlige oplæg, altså man skal gemme guldkornene til selve oplægget. Men hvad ER det så man skriver i synopsen, hvis man samtidig skal "gemme" de gode ting til oplægget? Resultaterne eller? OG kan en &quo... -
Mundtlig årsprøve 1.g
ForumindlægEr helt på bar bund. Jeg skal til mundtlig årsprøve i AT her på tirsdag og jeg er helt lost. Vi har skrevet synopsis i grupper og vi skal starte med at snakke 5 til højest 10 min om noget uddybende omkring vores synopsis, men er slet ikke sikker på, hvordan det skal foregå. Nogen der kan hjælpe m... -
Nogle der vil kigge den igennem?
ForumindlægHej folkens :) Jeg tænkte på om der er en sød sjæl derude, der havde tid til at kigge min Synopsis igennem? Den er ikke lang. Og det er i fagene Samfundsfag B og dansk A. Eller den ligner slet ikke en synopsis da min lærere har været dårlige problemformuleringen, men ja.. sket er sket. Må gøre de... -
Modernisme og benzinmotoren/bilen (Da&Fys)
ForumindlægEn der gerne vil læse min synopsis i gennem? Jeg er LANGT ude at skide mht. til denne synopsis (synes jeg selv) Den naturvidenskablige del bliver alt for teoretisk i mine øjne, hvordan kan jeg inddrage metoderne mht. motoren? PS: Mener self. futurismen ikke modernismen (doh!) -
AT- Biologi
ForumindlægHej, jeg er i gang med AT og er gået lidt stå. 1. Hvilke metoder er relevante at anvende i biologi-delen og kan I give et par eksempler på det for skal skrive det ind i min synopsis. 2. Skal man i sin AT- synopsis perspektivere til de øvrige forløb? Hvis ja hvordan? 3. Skal man formulere spø... -
Hvad skal man efter at have lavet synopsen?
ForumindlægHej alle. Jeg har nu skrevet min synopsis. Derudover er jeg blevet fortalt at man skal arbejde videre med den, hvad indebærer det? Skal man lave flere problemstillinger eller hvad? Vedhæfter min synopsis, skriver dansk A, og medifag C. vil meget gerne have nogle kommentarer til den, til forbedrin... -
HEJ ALLE VILLE I IKKE HJÆLP MIG PLEZ
Forumindlægjeg har lavet en matematik synopsis, hvor jeg har valgt at går en tur til odense for at bygge et hus. men jeg ved ikke, hvordan finde man en: en passende funktion, hvordan finde jeg det? udfylder en tabel, af hved? grafiske billede af ligninger, hvordan? statistik, hvordan kan jeg finde den? te... -
Studieprojekt
ForumindlægHej jeg skal lave en synopsis om mit valgte emne "Den Amerikanske Borgerkrig". Her er hvad min vejleder skriver "I din synopsis skal du skrive, hvilke fag du har valgt, hvad dit emne er, din problemformulering/problemstilling, en meget kort indledning og præsentation af emnet, litt... -
Udviklingspsykologi
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal lave en synopsis over emnet Udviklingspsykologi i psykologi B. Jeg må indrømme, at jeg er lidt forvirret angående hvilke teorier/metoder/teoretikere som ville være smarte at putte ind, så hvis nogle af jer har en synopsis om dette emne som jeg må få lov at se til lidt inspi... -
Selvvalgt bilagsmatriale
ForumindlægJeg skal lave en aflevering i mundtlig synopsis. Jeg ved ikke, hvad jeg skal vælge som selvvalgt matriale. I min synopsis er der fokus på SVM-regeringen, hvor der er bilag med mandatfordelingen og vælgervandringen. Er der nogen som har ideer til hvad man kunne bruge som selvalgt matriale, hvis de...
