Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18441 til 18460 af 33650
-
entalpi
ForumindlægHej hej.Så er der atter en kemiopgave der er gået i hårdknude for mig. Håber der er en der kan hjælpe.Forsøg 1:I et lille plastikbæger fyldes fra måleglas 50 ml 1 M saltsyre.Begyndelsestemperaturen af saltsyren i bægeret noteres.(24,5 C)Ca. 30 cm. Magnesium-bånd vejes med en nøjagtighed på 0,001 ... -
Kødet af Saalbach
ForumindlægHejEr der nogen der har en opgave/noter/andet hjælp til Astrid Saalbachs novelle "kødet" fra novellesamlingen "Månens ansigt" (1985)? Nogen der evnt. kan hjælpe med at analysere og fortolke den lidt? -
Komplekse tal - eksponentialfunktion og Euler
ForumindlægHej, Jeg har følgende to opgaver, og jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal starte og slutte med dem. Jeg har kigget i mine noter, men det er kun introduktion til det, ikke nogle eksempler. Er der nogle der kan hjælpe med at forklare en fremgangsmåde? -
dr=d
ForumindlægHej jeg sidder og kigger på nogle noter omkring gravitationsfeltet fra et kugle symmetrisk legeme. Her er r kuglens radius r og d er kugleskalens tykkelse, som går mod nul. Hvordan kan min lærer antage at dr=d? På forhånd tak! -
Tips/hjælp til mat prøve
ForumindlægHey jeg skal have prøve efter ferien i matematik (2.g A+) i ekspontial funk, logarimte funk., grænseværdi og regression. Er der nogle der måske kan nogle links til noter/opgaver der er gode at tage med til prøven? -
Finde kvartilsæt vha. en funktion (gruppede observationer))
ForumindlægHej Jeg skal have en lille statisktik prøve på mandag, men jeg kan simple hen ikke finde de noter, hvor jeg har skrevet, hvordan man finder kvartilsæt vha af en funktion man laver..? Det var ihvert fald noget med en sumkurve... -
to be = subjekt ?
ForumindlægJeg har en sætning, der hedder: To be honest, they do not like you. Hvorfor skal honest være i adjektiv? er det fordi at to be tager subjektsprædikat, eller fordi to be fungere som et subjekt, derfor beskriver honest "substantiv"? -
translation
ForumindlægDer er ingen tvivl om, at øget videoovervågning kan være relevant i forskellige sammenhænge. It is not doubt that added surveillance could been relevant in various the facts. -
Bevis for Brøkregneregl og produktregl.. HASTER
ForumindlægJeg vil bare høre om der er nogen derude der har et godt og detaljeret bevis for de to regler, da jeg skal til at bevise dem i klassen. Jeg har self selv noter til det, men sys det er meget svært og har brug for hjælp. Håber nogen kan hjælpe for skal bruge dem d. 1. Lotte -
Disposition
ForumindlægEr der nogen som vil rette min tysk dispositon til tysk mundtligt eksamen, og evt. komme med forslag ? Den skal være færdig i morgen - ved godt det er ret tideligt. Skriv til mig, så sender jeg den. p.s. Tag jer ikke af de noter og oversættelser, som kommer ind i mellem :) -
Terminsprøve
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål omkring terminsprøve i 9.klasse. Jeg har nemlig terminsprøve i uge 46 så jeg vil bare spørge om man må tager noter med i ALLE fag eller er det kun nogle specifikke fag man må tage det med i, hvis ja, hvilke? :) -
Fodbold engel
ForumindlægHej alle (: - Jeg skal til at skrive en opgave om fodbold engel. Så jeg ville hører om der er nogen der har nogle noter eller der har skrevet noget om den. Jeg har næsten fået hele bogen læst og ved godt hvad den handler om, vil bare gerne se det fra en andens synsvinkel. Håber i vil h... -
SSO: litteraturliste..
ForumindlægHej!\n\nNu skriver jeg SSO i kemi og hovedparten af mit baggrundsmateriale er hjemmesider. Hvordan skal du angives på litteraturlisten? Bare med adressen, eller skal der stå mere?\nOg..selvom der er nogle af siderne, jeg ikke henviser til i noterne, skal de vel stadig opgives i litteraturlisten, ... -
Terminsprøve
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål omkring terminsprøve i 9.klasse. Jeg har nemlig terminsprøve i uge 46 så jeg vil bare spørge om man må tager noter med i ALLE fag eller er det kun nogle specifikke fag man må tage det med i, hvis ja, hvilke? :) -
Komplekse tal
ForumindlægJeg har følgende opgave (vedhæftet fil), og har virkelig prøvet at læse mine noter igennem for at finde ud af hvordan jeg skal løse den, men jeg er helt på bar bund. Er der nogen der kan hjælpe med, hvordan jeg skal gå i gang? -
reklame - hjælp?
ForumindlægJeg sidder her , og har glemt mine noter. >_Og jeg skal til at skrive om en reklame der skal fremlægges i morgen.Men jeg kan ikke huske alt det jeg skal finde ud af. som fx. placering og farveforskelle? Er der nogle der kan hjælpe lidt? -
Mediernes magt i politik
ForumindlægHer derude.. skal til at skrive DHO i mediernes magt, ville høre om der er nogen der ligger inde med noter eller lign. skal bl.a skrive noget om mediernes virkemidler og hvilke konsekvenser mediernes indblanding har! På forhånd tak -
improvisatoren...
Forumindlæghejsa..er der nogen af jer som har læst improvisatoren af H.C. Andersen..j r i gang, men den r så kedlig tror ik at j ka nå at læse den hele..hvis der var nogen som havde noter til den..ville det være en stor hjælp.. -
Dansk hjælp!
ForumindlægHej alle!Skriver lige for at høre om der er nogen der ligger inde med noter til til novellen "Man skal jo leve" af Harald Herdal, da jeg skal fremlægger i overmorgen (på torsdag).Håber der er nogen der kan hjælpe :)Mvh Koukou -
Tollens reagens
ForumindlægEr der en der kan lave en reaktion med en aldehyd og tollensreagens? R-CHO + 2Ag(NH3)2+ Jeg tror jeg har skrevet det forkert ned i mine noter fra timen, så er ret i tvivl :/
