Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 18441 til 18460 af 39386
  • hva er a,b,c niveau på Hf?

    Forumindlæg
    hva er a,b,c niveau på Hf? Jeg skal på Hf efter sommerferien.. så derfor ville jeg meget gerne vide det.. På forhånd TAK..
  • Fourier Serier

    Forumindlæg
    Hvad bruges Fourier serier til? Er det til at løse inhomogene differentilligninger.
  • mat

    Forumindlæg
    mat
  • Funktionsforskrift

    Forumindlæg
    Find en funktionsforskrift for farten af byrden som funktion af tiden t. Er det en vektorfunktion jeg skal opstille, eller en funktion? I så fald hvorn skal det gøres? Givet Hastighedsvektor. r'(t)=(0,8*5sin(0,5*t) (5cos(0,5*t) ) Den er differentieret.
  • Smeltevarme , Hastig hjælp !

    Forumindlæg
    Hej alle Pleassse kan nogen hjælpe mig med nogle af opgaver som de nu selv kan finde ud af at lave. Jeg kan ikke finde ud af at lave opgave 7-10 . kan nogen give nogle råd eller ideer til hvordan man laver dem .. har brug for hastig hjælpp pleasse mvh ludvig håber nogen kan hjælpe , trænger v...
  • Vektor

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har lige to opgaver, som jeg ikke helt forstår, så håber, der er nogen, der kan hjælpe mig. Opgaverne lyder sådan: 1) En linje 'm' går gennem punktet P(2, 5) og har en retningsvektor med koordinaterne: vektor r = (4; 2). Skriv en ligning for linjen. Samme spørgsmål for den l...
  • Ideer til studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal snart skrive en studieretningsprojekt men jeg ved simpelthen ikke havd jeg vil skrive om så hvis du har nogen ideer ville jeg være glad for at høre dem.. min studieretning er Ma A, Fy A, Kemi B og det skal være en emne inden for disse fag..
  • SRP HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej folkens derude :-) Er der en sød person der vil hjælpe mig med min studieretningsopgave SRP, i MAT A og HIS A. Hvis der er en, må i meget gerne skrive privat, så kan vi aftale priserne osv.
  • hyperboloider

    Forumindlæg
    Har nogle af jer noter til hyperboloider? Altså formel og hvordan man anvender det praksis.
  • To streger under resultat

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et resultat som jeg gerne vil sætte to streger under, men i stedet for at skrive stregerne under det hele, bliver tælleren overstreget. Jeg har skrevet følgende: \\uuline{$\frac{R_{4}}{R_{3}}$ $<$ 4} Det er lige som om brøken er for høj. Er der nogen måde hvorpå man kan nedrykke ...
  • Invertibel???

    Forumindlæg
    opgaven lyder saadan: Vi har faaet opgivet en matrice A. Og jeg skal saa vise at A er inveribel?... Er der nogen der har et forslag paa hvordan man kan goere det?
  • har virkelig brug for hjælp. en lille opgave :)

    Forumindlæg
    i den retviklede trekantABC er D fodpunket på AB af højden fra den rette vinkel C. Desuden oplyses, at AC=15, AD=9 og BC=20. Tegn trekanten og beregn længden af højden CD samt trekantens areal. hvordan regner jeg det ud? på forhånd tak ;)
  • Beregn afstand

    Forumindlæg
    1. Hvordan beregner man afstanden fra San Juan til Hamilton? 2. hvad finder man sidelængden på et kvadrat med arealet 44 000 km2 håber i vil komme med nogle nyttige svar
  • Distformlen

    Forumindlæg
    Afstanden fra punktet P(2,3, -1) til planen med ligning: 4x-2y+4z-5 = 0 bestemmes: 4 * 2 + 2 * 3 + 4 * (-1) - 5 / 4^2 + 2^2 + 4^2 (er i tvivl om, om det skal være + 2^2 da der står -b i planens ligning) får: 5 / kvadratrod(36) = 5/6 Er dette korrekt udregnet?
  • Illustration - mandatfordeling

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med SRP om mandatfordeling.. Skal vise nogle geometriske illustrationer for, hvordan mandaterne bliver fordelt, og jeg kan simpelthen ikke forstå dem. Er der nogen, der kan hjælpe?? På forhånd tak!
  • Reducer

    Forumindlæg
    Jeg skal reducere: (a + b)^2 - a(a - b) og isoler c i formlen a = b/ 1 + c Jeg er blank, nogle der kan hjælpe mig, gerne hurtigst muligt
  • Hjælp til aflæsning af statistisk materiale

    Forumindlæg
    Hej alle Er der en som har mulighed for at hjælpe mig med at aflæse og analysere to statistikker over køn på arbejdsmarkedet og ledelse. har forsøgt selv, men er ikke vældig god til det, så håber på der er en som gider rette det igennem jeg har skrevet og måske hjælpe mig videre, det tager ikke m...
  • Reduktion

    Forumindlæg
    x(6-x)+^2+(6-x)^2 12x-2x^2+x^2+(6-x)(6-x) 12x-2x^2+x^2... Jeg går altså i stå her.. Vil i ik hjælpe?
  • Kemi lommeregner

    Forumindlæg
    Hej alle .. jeg leder efter en lommeregner til udregninger af keimske reaktioner .. nogen der kan hjælpe?
  • Pakke kasser

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave, som lyder: Hvordan kan man bedst pakke kasser i en container. Har i nogle båd ? Altså matematisk set.

Søgninger relateret til matematik aflevering