Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18441 til 18460 af 47497
-
Analyse om Fanny Hackabout-Jones
ForumindlægHej! Jeg går i 1.g og jeg skal skrive 8 sider omkring Fanny, hvor jeg skal fokusere på hendes personkarakteristik- og det er et problem, jeg kan ikke rigtig få det til at fylde! Så er der nogen der kan hjælpe mig lidt med sådan en personkarakteristik, bare nogle akstra ideér? På forhånd tusind t... -
Historie-opgave om kristningen af danerne
ForumindlægHej alle! Jeg sidder midt i min 1.g´s-opgave og mangler lidt inspiration, som jeg håber nogle af jer måske kunne give mig. Jeg er gået død i spørgsmålet "Var skiftet (fra asatro til kristendom) en fordel for Danmark?" Håber nogle kan hjælpe! - Signe :-) -
Musikalsk analyse a Prince's nummer Kiss søges
ForumindlægHej alle sammen, Jeg sidder nu og er i fuld gang med min 24-timers 1.g musik eksamen, jeg har fået til opgave at analysere nummeret "Kiss" af Prince. Jeg ville høre om der var nogen der sad inde med en analyse af opgaven, da det ville være en kæmpe hjælp og få sat lidt gang i processen.... -
Andengraspolinomium find forskriften
ForumindlægHej.l Jeg går i 1.g på et gymnasium og ønsker hjælp til denne opgave: Et andengradspolinomium har rødder (nulpunkter) i hhv 5 & 67 vi får også af vide at b=-144 i forskriften f(x)=ax^2+bx+c jeg skal bestemme a, og c i forskriften og ved ikek hvordan jeg gør. -
forsøg til emnet "jordskælvssikring af bygninger"
Forumindlæghej :) jeg er i gang med en afsluttende opgave i nv, som handler om jordskælvsikring af bygninger. jeg har svært ved at finde et forsøg der er relevant for emnet, håber i gider hjælpe mig. skal kunne lave nogle udregninger, så nogle formler og en beskrivelse af forsøget ville være super. jeg gå... -
Kan AP og APL bruges til noget?
Forumindlæglige startet i 1.g og da jeg fandt ud af at karakterene i de her fag ikke kommer til og tælle med i gennemsnittet, mistede jeg hurtigt interressen. Mit spørgsmål er så om man lærer noget nyttigt i de her fag, som kunne bruges til dansk eller lign. eller burde jeg bare sove længe de dage hvor... -
Diffusion og cellestørelse! det haster !
ForumindlægHej jeg er 1.G og er igang med emnet i biologi, som er ''Diffusion og cellestørelse'' men der er bare et spørgsmål jeg ikke forstår: Fremsæt en hypotese til forklaring af følgende spørgsmål: Hvorfor formindskes cellens vækst¬hastighed, når den bliver større? - Håber i kan h... -
Hvad er AT egentlig for noget?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg tænkte bare på, om nogle der kunne forklare mig hvad Almen Studieforberedelse egentlig er? Jeg har nogle konkrete spørgsmål: Får man to fag og skal man så selv vælge et emne, eller får man et emne, og skal man så selv vælge to fag? Skal man til eksamen i det i 1.g? Er ... -
Htx eller Stx
ForumindlægHej, jeg er i et lille dilema. Jeg går i HTX 1.g, men ved ikke om jeg skal skifte til STX. Jeg kan ikke lide geometry og trigeometry så meget. Jeg kan lide at regne ligninger osv. Jeg har valgt Mat A. Jeg tænker at flytte. Hvad tænker I? -
Medierne
ForumindlægHey alle Nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål, da jeg ikke selv har nogen umiddelbare bud.... Hvilke virkemidler bruger medierne for bedre at komme ud med deres budskab, og hvilke krav stiller det til politikeren ? Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak Valdemar 1.g -
Spørgeskema angående unge og valgret
ForumindlægHey folkens som går på en gymnasiel uddannelse det ville simpelthen være fantastisk hvis i kunne tage jer de 1-2 min det tager at udfylde dette spørgeskema angående unge og valgret. * Jeg er godt klar over det ikke kvalitativt er det bedste spørgeskema, men i 1.g er kravene nu engang ikke særlig... -
Aflevering - grammatik
ForumindlægHejsa :) Jeg har lavet min aflevering i spansk færdig, som er til i aften, og jeg ville høre om, der er nogle, der har tid og lyst til at kigge den igennem og evt. rette den? :) Det er en aflevering hvor der fokuseres meget på før nutid og nær fremtid, og det er på et relativt lavt niveau, da j... -
FSA og gymnasie??
ForumindlægOpgaverne til fsaprøverne i folkeskolen og eksamensopgaverne f.eks i 1.g på gymnasiet, ligner de meget hinanden? eller er det typisk helt andre opgaver? Jeg har hørt at mange af opgaverne omhandler ligninger, så det ikke ligner prøverne i 9 klasse særlig meget, men jeg er lidt usikker. Jeg ved s... -
Molekyleforbindelser
ForumindlægEr igang med, at repetere 1.g's kemi, men har lidt svært ved at huske hvad en molekyleforbindelser , har læst i min kemi bog og internettet - men jeg kommer frem til, at det er en forbindelse mellem to ikke metaller, men vil det sige, det er en kovalent binding - Er der en der kan give en fu... -
Hvordan skriver man en samfundsfagopge??
ForumindlægHej alle Jeg er lige startet på 1.g og har fået en skriftlig samfundsfagopgave for, men jeg har ingen anelse om hvordan sådanne en stilles op... jeg har søgt på nette, men jeg syntes ikke helt det hjælper. Altså vi har fået en lang tekst (artikel) som der er tre opgaver til. Skal jeg skrive de... -
Samf eller naturgeografi
ForumindlægHej alle Jeg vil rigtig gerne få skiftet valgfag i morgen. Men jeg er i tvivl mellem samfundsfag på b eller naturgeografi på c. Jeg vil gerne skifte til samf, da jeg ikke er tilfreds med min karakter i 1.g, men jeg interessererer mig mest for naturgeografi. Hvad vil i gøre, hvis i var i min sita... -
Karakterer
ForumindlægHej! er karakterene man får i 1.g vigtige, altså kommer de til at tælle? mine standpunktkarakter i 1 og 2.g er virkelig dårlige, og her i 3.g har jeg fået gode karakterer. hvilken af dem kommer til at tælle? jeg er nemlig bange for at det er mine dårlige karakterer fra 1 og 2.g der kommer til at ... -
PLEASE svar på spørgeskema til vores PU-eksamen!!
ForumindlægDet hjælper os meget hvis flere gymnasieelever kunne svare på den her spørgeskema. Vi går på 1.G i et HTX, hvor vi undersøger stress blandt unge til vores PU-eksamen. Spørgeskemaet tager maks 3 minutter. Tusind tak på forhånd :) Linket til spørgeskemaet er her: https://forms.office.com/Page... -
computer programmer - Hvilke er nødvendige på gym?
ForumindlægHey Jeg starter 1.g her efter sommerferien, og har endnu ikke nogle programmer på min computer såsom excel, OneNote etc. På min computer har jeg selvfølgelig skriveprogrammer som Pages og GoogleDocs, men hvad skal man ellers bruge? Og kan det være nødvendigt at købe en Office pakke? -
Studierabat som gymnasieelev
ForumindlægHalløj, jeg er lige startet på 1.g på HTX og jeg er ret forvirret når det kommer til studierabat. Kan jeg få studierabat som gymnasieelev, og hvad skal jeg gøre for det? (Jeg har mit "studiekort" inde på lectio, er det det man bruger til studierabat? Hvor gammel skal man være for at få...
