Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18461 til 18480 af 27496
  • kemiske metoder

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en disposition til i morgen i kemi om kemiske metoder og aner ikke hvordan jeg skal få den startede. Vores lære har forklaret, at det er en god ide at definere først håber der er nogle, som kan/vil hjælpe mig!!
  • Meget hurtig spøgsmål!!!

    Forumindlæg
    Jeg skal gøre rede for afstemning af redoxreaktioner, herunder også eksempler fra den organiske kemi. Den første del har jeg lavet . Men så forstår jeg ikke hvad jeg kan give et eksempel på under den organiske del?? Pleaase hjælp :/
  • Cis/trans, orto/meta/para, Z/E

    Forumindlæg
    Hejsa! Har I nogle gode huskeregler for hvordan man ved, hvornår man skal bruge de forskellige betegnelser, når man navngiver inden for organisk kemi? Orto/meta/para: Ved benzenringe med min. to sidekæder? Er det korrekt? Hvad med de andre? Og findes der flere end dem, jeg har nævnt?
  • alkoholer

    Forumindlæg
    hej jeg har fået 2 opgaver i kemi og det er ikke lige det emne jeg er bedst til så er der nogle som kan hjælpe mig hvor mange alkoholer man kan aflede af propan- og forslå hvad de hedder... argumenter for hvorfor methansyrer(eddikesyre), mælkesyrer og citronsyrer kan opløses i vand
  • vulkaner,gasser hjææælp....

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg har om vulkaner indefor kemi hvor jeg skal fokusere på temperatur og gasser. Er der en som kan forklare hvilke gasser der kommer ud af et vulkanudbrud evt. tegne det så jeg kan få en bedre forståelse af det På forhånd mange tak for hjælpen:)
  • Lightergas

    Forumindlæg
    Vi har lavet et forsøg i kemi om lightergas. Og vi fandt frem til at gassen i en engangs lighter er en blanding af C3H8 og C4H10 Men jeg ved ikke hvordan jeg så kan regne ud, hvilken procent fordeling der er af de to.
  • molekyler

    Forumindlæg
    Hej - håber virkelig du kan hjælpe er i gang inde på fysik kemi tjek men ved ikke det ene spørgsmål hvilke molekyler er det der bevæger sig op i luften som luftdamp? størreste, mindste, hurtigste, langsomeste?
  • Enzym som katalysator

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville bare spørge om hvordan et enzym sænker aktiveringsenergien? Hvad er kemien bag det? Jeg kender godt ligningen E+S-><-ES->E+P. Men hvordan får enzymerne sænket aktiveringsenergien? Tak på forhånd.
  • Absorbans - beregning af NO2 indhold

    Forumindlæg
    Hej. Vi sidder med en kemi afleverings opgave og er gået lidt i stå. Opgaven er vedhæftet og de vi har brug for hjælp til er b) og c) i opgave 1. Vi håber der er nogen der kan være behjælpelige for vi sidder rimelig godt fast.. På forhånd tak!!
  • Triglycerid, blandet og simpelt

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i morgen og skal forklare hvad Blandet og Simpelt triglycerid er, inden for følger af fedme, men kan virkelig ikke finde ud af det. Stinker virkelig til kemi, så det der står i bogen giver ikke rigtig nogen mening for mig. Håber at i vil hjælpe mig!
  • Aflevering

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg har denne kemi aflevering, som jeg er gået i stå med, jeg mangler disse 7 opgaver ud 15, og jeg kan bare ikke komme videre, jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
  • Co2-indikator skifter farve - hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det?
  • Reaktionshastighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg tænkte lidt om nogen ville hjælpe her, jeg er nemlig i tvivl om hvad der menes med det sidste spørgsmål i det vedhæftede dokument. Vi har selvfølgelig udført forsøget, men jeg synes hverken at logik eller vores lærebog, Isis kemi B, er til megen hjælp. På forhånd tak.
  • Redox reaktioner

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en kemi opgave hvor jeg skal afstemme denne reaktionsskema, er der muligvis en der kan hjælpe mig? CH3CH2CHOHCH3(aq) + MnO4^-(aq) --> CH3CH2COCH3 (aq) + Mn^2+ (aq) sur opløsning
  • fsa f/k - foregår???

    Forumindlæg
    Hej alle, Vile høre om der er nogle af jer der har været til fysik/kemi afgangsprøve, og vil høre hvordan den helt præcist foregår, hvordan man trækker, hvor lang tids forberedelse der inde, hvor lang tid man skal forklare om emnet, og hvor mange forsøg man skal lave sådan cirka:-) -Håber i...
  • Om dipolmoment er lig nul eller forskellig fra nul.

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og kæmper med en masse kemi opgaver. Her i blandt dem har jeg en masse opgaver som omhandler dipolmoment? Spørgsmålet lyder således: ANGIV OM DE FORSKELLIGE MOLEKYLER HAR ET DIPOLMOMEMT LIG NUL ELLER FORSKELLIGE FRA NUL. På forhand tak. :)
  • Hjælp! Mundtlig fysik eksamen.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen. Jeg har emnerne syrer/baser, magnetisme/elektromagnetisme, radioaktivitet, alkohol og atomteori. Er der nogle der ved hvad der er godt at sige til hvert emne? //
  • Oxoniom og logaritme.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en opgave for til i morgen i kemi, jeg har fundet pH-værdien for en masse ting f.eks. cola. Så er opgaven at jeg skal udregne [H3O+] og [OH-]. Jeg er selv ret forvirret, så det kan sagtens være det er forkert. Men jeg har virkelig brug for hjælp. På forhånd tak.
  • [OH] og pH

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har en lækkerbisken til jer derude, som er vilde med kemi. 100 mL 0,24 mol/L NaOH-opløsning og 150 mL 0,080 mol/L bariumhydroxid-opløsning sammenblandes.. 1. Hvad er [OH-] i blandingen? 2. Og hvad er pH i blandingen?
  • ladningen for brom..

    Forumindlæg
    Hej venner.. min kæreste sidder til prøve i Kemi, og hun skriver til mig og spørger hvad er Ladningen for Br? altså hvad ladningen er for Brom? håber i når at svare hurtigst muligt, da jeg selvfølgelig gerne vil kunne hjælpe hende, men kan simpelthen ikke finde det.. på forhånd tak :)