Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18481 til 18500 af 48309
-
USA
ForumindlægHej. Det kan godt være, at nogle synes det er nemt at google, men jeg kan ikke finde et entydigt svar :( Hvem var i perioden omkring den amerikanske borgerkrig den "gode" præsident, der kæmpede for, at de sorte også skulle have rettigheder? Var det Lincoln eller hvad? Håber på lidt hj... -
Lyrisk eller Episk
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analyse et digt af Klaus Rifbjerg som hedder ”Film” fra digtsamlingen Under vejr med mig selv Digtet handler kort om Klaus Rifbjerg som dreng og en af hans venner, der er i biografen for første gang. Jeg er bare i min analyse kommet i tvivl om det er... -
Er Leninisme og Marx-Leninsime det samme?
ForumindlægEr der nogen der ved om Leninisme og Marx-Leninisme er det samme? Hvis nej, hvilke store forskelle er der så? -
Fagforeningernes opbygning
ForumindlægHej. Jeg skal redegøre for fagforeningernes opbygning og deres rolle i forbindelse med overenskomstforhandlingerne. Er der nogen der er kloge indenfor dette område må i meget gerne hjælpe :) På forhånd tak! -
Engelsk stil
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med en engelsk stil, som jeg skal lave til i morgen? Ordene som skal være med er: kirke, bryllup, stop, arrestation, flugt, hest, skov, mødes, fredløse, leder, bue, hætte. Og det skal være en stil på Engelsk -
tysk oversættelse.
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med en tysk sætning, nogen som vil hjælpe?Sætningen lyder således:Es fliegt um die Lampe, dann prallt es mit dem Kopf an die Wand und landet auf Lillis Tisch.Mvh. Tonni. -
indledning v. essay?
ForumindlægJeg skal skrive en essay i engelsk og har allerede skrevet en indledning med informationer så som tidsspæn, fortællertype etc. Men skal den også indeholde en indledning som i danske stile? sådan en der bygger en ramme om stilen (altså hvor tråden tages op igen i afslutningen) hvor man f.eks skriv... -
Historieopgave
ForumindlægHej allesammen..! Jeg skal skrive historieopgave om modstandsb evægelsens indflydelse på samarbejdspolitikens ophør.. Ville bare høre om der var nogen der kendte nogle gode bøger, hjemmesider eller andet.. meget gerne nogle kilder også.. -
Menneskerettighedserklæringen
ForumindlægER der nogen af jer som har analyseret menneskerettighedserklæringen fra Frankrig eller den amerikanske uafhængighedserklæring? -
narcissisme
Forumindlæghej jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en større skriftlig opgave (sso)omhandler narcissisme i dag og udviklingen gennem tiden. Og måske forslag artiler,noveller som omhandlier enmet i høj grad. -
Forslag til Projekt
ForumindlægHej Da jeg har billedekunst på B-niv, skal jeg til at lave et stort projekt, der både består af teori og praksis. Vi må helt selv bestemme, hvad vi vil arbejde med. MEN jeg er bare helt blank.. ved overhovedet ikke hvad jeg vil arbejde med.. Har i nogle gode, sjove, kreative forslag?? Jeg ville b... -
HASTER! In the national gallery
Forumindlæghej alle sammen.. er der nogen der har skrevet denne stil?? jeg er nysgerri efter at vide hvad har i skrevet om de to mænd, ikke jeg-personen, men de to andre?? hvad betyder det at den unge skrider?er det helt forkert, at jeg til at starte med, tolkede jeg-personen som værende den gamle mand, - a... -
HJÆLP HASTER: 1./2. håndskilde
ForumindlægHej Jeg er kommet i tvivl om min kilde er en 1. eller 2. håndskilde da det er den originale tekst, MEN den er blevet redigeret af det nye forlag som har udgivet bogen. Der står noget i introduktionen om at noget af tegnsætningen og enkelte ord er blevet moderniseret i forhold til det britis... -
eventyr!
Forumindlæg -
Haster!!
ForumindlægEr der nogen som har læst Freundschaftsringe og kan give mig et referat? På forhånd tak -
resumé af northern ireland
ForumindlægHej er der nogen der kunne skrive en lille rusume om northern Ireland? Bare kort helst 5 linjer -
Musik - Krea
ForumindlægEt kort spørgsmål: Må der være sang/stemmer på det musik vi laver kreaprogram til???? Jeg har hørt at der ikke må, men også at der må, så jeg er en smule i vildrede... Håber der er nogen, der ved det... -
Garfield-------
Forumindlæghvad skrev du om i din 3.g opgave::::::::ps:og i hvilket fag?????+ -
Engelsk prøve
ForumindlægHej skal til engelsk prøve i morgen hvad skal jeg gøre hjæææælp. hvad skal jeg sige osv. for en tekst som jeg har 20 minutter til at forberede teksten. hvad skal jeg gør med teksten? skal jeg lave en disposition eller hvad? hvis ja hvad skal der være i dispositionen? og hvor mange ting skal jeg ... -
Hvordan oversætter man 'Den Indre Tatovering' til tysk?
ForumindlægDet var egentlig bare den ene sætning jeg skal bruge...:)
