Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18521 til 18540 af 153574
-
Program
ForumindlægHej Jeg ville bare spørge om hvad for et program i bruger nåtr i skal lave opstillinger af fysik forsøg jeg søger et program gerne et man kan downloade. altså i kemi ved jeg godt at man kan bruge chemsketch men hvad med fysik? -
SRP-forslag?
ForumindlægSRP - Vindmøller Fag: Matematik og Fysik -Hvad kan man afgrænse det overordnet emne Vindmøller ind til? -Hvad kan man komme ind på i matematik delen? -Hvad kan man komme ind på i fysik delen? Nogle der har forslag, så må I meget gerne skrive :) -
Teori-afsnit
ForumindlægHej alle Jeg skal lave et teoriafsnit. Jeg har om kommunikation i fagene fysik og dansk. af metoder har jeg brugt i fysik: deduktive og induktive. i dansk: nykritisk, ideologikritisk og biografisk læsemetode. Hvilke teorier kan jeg have brugt i forbindelse hermed? Hilsen mig -
SRP - Keplers love
ForumindlægHej Jeg skal skrive et studieretningsprojekt i Keplers Love, i fagene Fysik og Historie, med Fysik som hovedfag. Jeg er interesseret i at høre, om nogle kender nogle bøger e.lign., om hvordan man udvinder formlerne, da jeg gerne ville bevise det i min opgave. På forhånd tak -Plooop -
enheds converter
ForumindlægJeg hader virkelig alt det med enheder i fysik, og da fysik eksamen er således at man må tage alle hjælpemidler med, ville jeg spørge om der findes et program som kan ændre et tal i en bestemt enhed til noget noget andet ? -
Metoder
ForumindlægJeg ved ikke konkret, hvilke metoder jeg skal bruge i FYSIK. :) I fysik har jeg kun indsamlet viden fra bøger, men jeg har derimod ikke lavet et i faget. Hvis jeg ikke har lavet gempirisk behandling - hvilke metoder skal jeg så bruge? Jeg vil utrolig meget gerne have hjælpe fra jer! :) -
Davs.
ForumindlægDavs allesammen. Jeg skal op i fysik imorgen og tænkte på om der var nogen der havde nogle gode råd? Fysik har aldrig været min stærke side, så al form for hjælp er velkommen. på forhånd tak.(: -
Hvor mange sider? SRP?
ForumindlægMin opgave skal være på 20 sider. Jeg skriver i fysik, men jeg kommer til at overskride de 20 sider. I fysik delen er der mange regnerier, nogen der ved hvordan det forholder sig? Går man efter antal ord/tegn eller hvad? -
Fremstille en base ved afbrændig af kridt.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til fysik eksamen på mandag og fysik er absoslut ikke mit stærkeste fag, så har en del problemer med teorien. Mit spørgsmål er så om i kan forklarer mig terorien bag Fremstille en base ved afbrændig af kridt? Dette vil være en stor hjælp. -
Generel formen for den n'te partialtone
ForumindlægHej! Jeg har i mine noter fra fysik om bølger en generel formel for bølgelængden af den n'te partialtone den ser ud på følgende måde λn= 2/n * L Men hvordan har man udledt denne formel? Håber på forklaring, da jeg skal op i mundtlig fysik På forhånd tak! -
bevis for 1 lysår = 9,4605.10'15 m
ForumindlægHEJ ALLE FYSIK GLADE MENNESKER!! Jeg sidder med en fysik opgave, som skriver at jeg skal bevise at, 1 lysår = 9,4605,1015 m Jeg skal undersøge om dette er korrekt. Lyset bevæger sig med 300.000km/s. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal regne det ud. HJÆLP !! -
Hubbles lov - og andet
ForumindlægJeg har nogle opgaver i fysik og jeg er ikke lige den bedste til fysik. En af spørgsmålene lyder: Benyt Hubbles lov til at vise: T=1/H_0 =13,6 mia år Jeg er slet ikke med her, hjælp! :-) -
Newtons love
ForumindlægHejsa studieportalen. Jeg skal op til en test i fysik her imorgen, hvor jeg skal op indenfor krafte i fysik. De krafter jeg kender indtil nu er Tyngdekraften normalkraft, luftmodstand, gnidningskræft. Er det evt nogle andre kræfte der er gældende indenfor dette? -
Hydrogen ballon
ForumindlægSidder midt i en fysik rapport, om en Hydrogen ballon som vi har lavet i klassen, jeg skal skrive om hvad man kan bruge forsøget til eller hvad man for ud af det? har ikke lige haft mulighed for at spørge min fysik lærer da jeg har været syg. Please hvis der bare nogen der ved lidt så skriv det :) -
Energitransport
ForumindlægHej... er igang med 9. klasses afgangseksamen og skal til fysik i næste uge. er der nogen dar kan forklare mig hvad energitransport er i fysik, ikke biologi! og måske hvilke forsøg der kan bruges til dette enme... tak på forhånd... -
Emission og absorption
ForumindlægHej derude... Jeg sidder lige nu og er i gang med at læse op til fysik prøve. En af de ting som jeg skulle kunne er emission og absorption i brint, og jeg kan intet finde om det i min fysik bog eller internetet. Håber at i kan hjælpe mig Tak på forhånd -
Reducering
Forumindlæga(a-b) + ab -b(1+ a^2/b) nogen der har en idé til hvordan man skal reducer det? er helt blank -
Reducér
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at reducere følgende: (a+2b)^2 - a(a+4b) -
eksponentielt aftagende funktion
Forumindlæghey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen -
Antigner og antistoffer
ForumindlægHvis man får en blodtransfusion fra en person med blodtypen B og selv har A vil man nok dø. Jeg ved at blodet vil agglutinere, men er det antigenerne der sætter sig på antistofferne eller hvad? Det må gerne forklares ret simpelt.
