Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18521 til 18540 af 95434
-
Dumpe GSK 6-ugers !!??
ForumindlægJeg har et spørgsmål som det er sindssygt vigtigt at jeg får korrekt svar på, hvilket min studievildleder ikke kunne give mig: Når jeg har tilmeldt mig GSK matematik A og lige har bestået (12 og 7) matematik B på HF enkeltfag hvor min fulde HF netop er færdiggjort- Og jeg så er blevet optaget p... -
Hf - Stx?
ForumindlægHej Sp. Jeg går i tiende klassse og er glad for det. Har lige fået oplyst igår, at jeg er blever erklæret ''egnet'' til gymnasiet. Under min uddannelseplan har jeg valgt følgende: Naturvidenskabelig fagpakke -> Matematik B, kemi B Derfra vil jeg nok også vælge fysik C/... -
Karaktergennemsnit - HJÆLP!
ForumindlægHej Studieportalen Nu står det sådan til, at jeg i år har afsluttet 1.g på STX. Dog har jeg haft et virkelig dårligt år med en sløv læserutine, hvilket selvfølgelig er gået ud over mine karakterer. Jeg har afsluttet to C-fag - fysik og billedkunst. Jeg fik 7 i både fysik og billedkunst årskarakt... -
Rødder igen!
ForumindlægHej.Jeg laver i øjeblikket dispositioner til de forskellige emner, vi kan blive udsat for til mandagens årsprøve i mdt. matematik. Et af vores emner hedder "Rødder og toppunkter" i et andengradspolynomium.Jeg synes, det er lettere kompliceret, så jeg vil i det følgende forsøge at forkla... -
Faradays forsøg
ForumindlægOkay, her er jeg så igen med mig og mit fysik, men denne gang er jeg virkelig på bar bund! Jeg skal skrive en fysikrapport og faradays forsøg. Generelt har jeg ikke rigtig fået styr på hvad induktion er, så er der nogen der kan forklarer mig det så jeg kan forstå det? Men på forhånd tak for hjælp... -
Baner i solsystemet
ForumindlægIdet jeg skal til fysik eksamen imorgen og vi opgiver gravitation som et emne, har jeg et spørgsmål ang. hvorledes baner afhænger af EmekI vores bog står:Emek Cirkel eller elipceEmek=0 --> ParabelEmrk>0 -->HyperbelHvorfor er det som ovenstående?? -
Haster!
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen imorgen, og jeg har trukket emnet lyd... Jeg har derfor om mekaniskebølger, som består af længde- og tværbølger - det tror jeg stort set, jeg har forstået, så godt som jeg nu kan.. men så snakker de om stående bølger, og hvordan defineres det?? Og hvad er forskell... -
Mangler gamle sider
ForumindlægI den gamle version var der på bjælken en fane med fag. Under denne fane kunne man under de enkelte fag finde nogle praktiske oplysninger. I fysik, hvar der en glimrende formelsamling. Under matematik var der flere udmærkede indlæg+ henvisninger til relevante internetsider. Jeg har fundet disse t... -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
Bestemmelse af salt procent
ForumindlægJeg er i gang med en fysik report, som handler om hvordan man bestemmer salt procenten, med laser og prisme. forsøget går ud på man blander forskelige mængder salt op i 200 g vand, hælder det i prismen, og derefter tænder for laseren, hvor du vil få en streg, på væggen som du tegner op, hver... -
AT-talepapiret??
ForumindlægHej, AT min emne handler om positivisme(filosofi) og relativitetsteori(fysik). jeg arbejder med mit talepapir og er nået til den sidste punkt: 7) Afslutning med forslag til emner til dialog, eksempelvis konsekvenser, metodeproblemer, perspektiver. kan I hjælpe mig med at forklare mig hvad &qu... -
Hjælp med problemstilling og arbejdsspørgsmål
ForumindlægOkay, vi skal lave en skriftlig projekt, men jeg kan overhovet ikke skrive en problemstilling. Alle dem jeg laver lyder som en arbejdsspøregsmål. Jeg håber at i kan hjælpe mig med at lave en problemstilling og nogle arbejdsspørgsmål, fordi jeg overhovet ikke kan. Info: Vi har om alkohol.... -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
Et nemt og uddybende svar til -Hvad er sæbe?-
ForumindlægHej Jeg er i gang med en aflevering, og har brug for hjælp til spørgsmålet Hvad er sæbe? Jeg synes ikke vores guidance har været særlig god, og jeg har brug for en let forståelig/uddybende forklaring på hvad sæbe er. Det er m.h.t. sammenstødet mellem fedtsyre og en base. Har bare lidt problem... -
kvote 2?
ForumindlægHej. Kan man godt søge ind gennem kvote 2 selvom man ikke har "ekstra erfaring" ? når der så star at de specifikke adgangskrav er dansk A, Engelsk B og matematik C hvad så hvis man har engelsk A og matematik A vil det få nogen betydning? Jeg tænker nemlig på kvote 2 da jeg, godt n... -
indsæt ord
Forumindlægkan overhovedet ikke komme igang med denne opgave så vil lige spørge om hjælp ;) 1 :Elle ne ________ pas? Alors je téléphone ______ à Michel. C'est pour ______ que Florence ne ________ pas. 2: Florence et Bernard sont _______ maintenant? Oui, depuis la fête au _______ 3: Moi, j... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået??
ForumindlægVildt.. jeg fik 10 i dansk.. selvom jeg skrev om Barndommens gade! hvordan er det gået jer? -
Navngivning
Forumindlæghvordan giver man et systematisk navn for: CH3 / O |H3C - C - CH3 | CH3 MTBE -
Løsninger af ligning?
ForumindlægDer er givet: f(x) = -x^2 + 6x - 3 = c For hvilke værdier af tallet c har ligningen f(x) = c a) Ingen løsninger? b) en løsning? C) to løsninger? Jeg forstår slet ikke opgaven. Håber at der er nogen, der kan lede mig på rette spor. -
Jeg vil gerne lære fyisk.
ForumindlægHej. Jeg har en indlæringsvanskelighed, som gør, at jeg jeg har svært ved at lære matematik og naturfag. I de mindste klasser kunne jeg ikke forstå en brille af hvad læren forklarede for os i matematiktimmerne, jeg var meget langt bagude og derfor endte det med, at jeg ikke var med i matemat...
