Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18541 til 18560 af 48964
-
6 A-niveaus fag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lige et spørgsmål mht. det at rykke sine fag op til et højere niveau. TIl dagligt studerer jeg bioteknologi og matematik på A dvs., at jeg med dansk og historie har 4 A-niveaus fag. Men så kunne jeg godt tænke mig at rykke tysk op på A i 3.g., hvilket jo så vil result... -
Projekt - forandring
ForumindlægHej. Vi er to piger, der går i 9. Klasse. Vi har i pt. I skolen, gang i et projekt, og vi skal have fundet ud af et underemne. Vores overemne er forandring. Vi skal have nogle naturvidenskabelige fag, og noget samfundsfag, måske historie eller religion inden under. - vi har t&am... -
Problemformulering!
ForumindlægHjælp mig. Jeg er igang med AT8 og skal lave en problemformulering. Jeg skriver i fagene historie og biologi om emnet genetik og landbrug. Min overskrift er "Landbrugets industrialisering og udvikling". Indtil videre er jeg kommet frem til følgende problemformulering: I denne opgave gø... -
SRP Emne!
ForumindlægDavs davs! jeg har Matematik og Historie som fag i min SRP.. og mit hoved emne er krig! jeg har tænkt lidt over hvilke underemner jeg skulle tage! jeg har selv tænkt over The G-Man! - Gallileo Gallilei .. (eller hva han hedder) og om hans indflydelse og beregninger på en kanon og den måde hans... -
Reklameanalyse af trykt reklame
Forumindlæger der nogen der kan hjælp med med denne opgave. Opgave: Foretag en reklameanalyse af den trykte reklame ”Lady Gaga Fame” (findes på næste side). Du skal i din analyse komme ind på følgende: - Beskriv kommunikationssituationen for reklamen med udgangspunkt i kommunikationsmodellen... -
Sort hue - HTX
ForumindlægDer går en del snak om den sorte hue. Jeg har gjort min research på den, hvor der er lidt om Mat A, Fys A Kemi A, og fem A-niveau fag. Jeg kvalificerer for begge, men jeg går på HTX. Kan jeg så stadig få den, eller hvad? Nu skal jeg først have den næste år, men man bestiller dem ret tidligt. Ang ... -
Antal prøveforsøg
ForumindlægNu har jeg søgt lidt på forumet, og jeg er ikke sikker på hvad der er rigtigt! Altså hvis jeg nu har været oppe i eksamen i et fag i 1.g, og det så er gået dårligt. Så ønsker jeg at tage eksamen om i dette fag i 2.g, hvilket så også ender med at gå dårligt. Kan jeg så godt gå til eksamen i faget ... -
AL § 11, stk. 1-3
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål vedr. AL § 11, stk. 2 og 3s bestemmelser: Stk 2 - Den længstlevende ægtefælle kan endvidere af boet udtage så meget, at værdien heraf sammenlagt med den længstlevendes bos- og arvelod samt fuldstændige særeje udgør indtil 600.000 kr. Stk. 3 - I bereg... -
AT - tidsmæssigt :(
ForumindlægJeg har læst på uvm hjemmeside at fremlæggelsen af talepapiret må tager 8-10 min. Men hvad er det der må tage 8-10 min? Er det både indledningen, resultaterne, metoderne og perspektiveringen?? Jeg synes det er meget lidt tid, jeg har prøvet at gennemgå min fremlægning af disse ting og den tag... -
tilladte hjælpemidler
Forumindlægangående hvilke hjælpemidler man må medbringe til eksamen, så har der i vores klasse været stor usikkerhed om netop dette. ministeriet siger:"Eksaminanden må medbringe alle hjælpemidler og har selv ansvaret for at medbringe udleverede kopier (oversigter, billedmateriale, artikler osv.)"... -
Bestem V som funktion af r?
ForumindlægOpgaven lyder: En bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overfladen skal være 4dm^2, gælder, at: 2?rh + 4?r^2 og V=?r^2 h-4/3?r^2, h... -
Eksmen 1.g - chance for ingen eksamner?
ForumindlægHej Jeg læste det her: Alle 1g-klasser aflægger normalt én prøve til studentereksamen – eventuelt ingen. Det er Ministeriet for børn og undervisning (UVM), der udtrækker om den enkelte elev skal til prøve – og i givet fald i hvilket fag. Spørgsmål: 1. Vil det sige at de... -
Nogle årskarakter som ikke tæller ??
ForumindlægHey derude Jeg har muligvis et lille problem . Jeg bliver student til sommer , og så mine årskarater på lectio forleden dag . Jeg fik både 12 i eø og idræt men problemet er at de ikke er ført ned til mit eksamens bevis . Muligvis skyldes dette at jeg ikke skal op til eksamen i netop de fag . ... -
Gymnasievalg STX/HTX
ForumindlægHej alle Jeg går i 9.klasse i folkeskolen og synes at jeg klarer mig godt i de naturvidenskabelige fag, får næsten kun 12 taller. Mit gennemsnit ligger på 9,7. Min ven vil helt sikkert på HTX som den eneste i min klasse og jeg overvejer det også. Jeg har tænkt på at vælge Engelsk A, Mat A o... -
Analyse af taler i samf/his
ForumindlægHej Jeg sidder, som mange danske studerende, og skriver SRO. Jeg har valgt at skrive i historie og samfundsfag, hvor jeg skal analysere en tale af Barack Obama og en af Martin Luther King. Nogle der ved, hvordan en sådan analyse skal skrues sammen? Har ikke den store erfaring med ana... -
9/11 og historiefagets rolle?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til at skrive om USA's sikkerhedspolitik efter 9/11 i samfundsfag og historie. Desuden skal jeg undersøge/diskutere, hvilken indflydelse USA selv havde på angrebet. Mit spørgsmål er: Hvordan inddrager jeg bedst historiefaget? Især taget betragtning af, at all... -
Rejser - idræt?
ForumindlægSå er AT-emnet endelig offentliggjort, men alligevel sidder jeg tilbage med skuffelse.. Mener ikke den er relativt bred for naturvidenskabelige fag; især kemi og idræt. Jeg ville selv meget gerne skrive i idræt, men er tom for ideer ud over noget med ekstremsport, som ressourcerummet foreslår. H... -
Sætninger
ForumindlægNogen der kan omformulere sætningen: "Dette er også med til at gøre historien mere levende, og med til at understrege at fremmede ikke føler solidaritet med hinanden" og bruger ikke FOREGÅR i sætningen: Denne skiften mellem synsvinklen forgår/foregår gennemgående på en klassisk og overs... -
Adjektivernes tredje gradbøgning
ForumindlægEftersom at de adjektiver som ikke er "hverdags"-agtige skal være bagved ved substantivet.. skal disse sætninger så opstilles sådledes? Han fortalte den bedste historie Il dit histoire le meilleur Det er den mest interessante bog C'est livré le plus intéressant Håber nogen k... -
METODER (!)
ForumindlægJeg skal op i AT snart, og jeg er igang med at skrive min "fremlæggelse" ned. Jeg har om Pest, og de to fag der spiller ind er historie og biologi... Jeg vil høre om, hvilke metoder jeg kan bruge i disse to fag, da jeg har om pest? Håber i forstår spørgsmålet, og kan hjælpe (;
