Dansk
Reklameanalyse af trykt reklame
er der nogen der kan hjælp med med denne opgave.
Opgave:
Foretag en reklameanalyse af den trykte reklame ”Lady Gaga Fame” (findes på næste side).
Du skal i din analyse komme ind på følgende:
- Beskriv kommunikationssituationen for reklamen med udgangspunkt i kommunikationsmodellen og AIDA-modellen (findes i kap. 2 i ”Reklamepsykologi”).
- Forhold dig til reklamens brug af tekst og forholdet mellem billede og tekst.
- Foretag en analyse af reklamens billedside. Her skal du komme ind på: Komposition, perspektiv, farver samt lys og skygge. Inddrag herudover relevante pointer fra perceptions- og gestaltteorien (findes i kap. 3 i ”Reklamepsykologi”).
- Sæt reklamen i relation til Freuds personlighedsmodel.
- Vurdér reklamens gennemslagskraft. Hvilken historie vil reklamen fortælle, hvilke virkemidler bruger den, og rammer den målgruppen?
Svar #1
11. september 2023 af Moderatoren
Hvis du beskriver dine problemer, så er det lettere at vurdere, om man kan hjælpe dig.
Svar #2
15. september 2023 af Kasper643
her er billedet https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/375209190_994791138233030_4744314666330617233_n.png?stp=dst-png_p206x206&_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=aee45a&_nc_ohc=zM1zCGFE7IYAX_9Jwan&_nc_ad=z-m&_nc_cid=0&_nc_ht=scontent.xx&oh=03_AdSJ3MyF5j87LyCQ-tYhPD90Yyf5Vk0zPAtgbuXiao2-mA&oe=652B72EA
ved ikke hvad jeg skriver til billedet om Freuds personlighedsmodel.
Sæt reklamen i relation til Freuds personlighedsmodel.
- Vurdér reklamens gennemslagskraft. Hvilken historie vil reklamen fortælle, hvilke virkemidler bruger den, og rammer den målgruppen?
Skriv et svar til: Reklameanalyse af trykt reklame
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.