Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 18541 til 18560 af 34042
  • Beviser ?

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig hvad for nogle beviser der er i matematik og med en eksempel tak. Jeg ved der er, indirekte og direkte. Men der er også andre som jeg er interessede i at vide. Tak på forhånd
  • hvor er dec 2005

    Forumindlæg
    Hey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik!
  • Maxwell's hastighedsfordeling

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal have noget kemi og matematik bladet sammen. Er der nogen som har nogen ideer til hvordan man kan få noget kemi ind i sammenhængen med maxwell's hastighedsfordeling eller undvigelseshastigheden?
  • Optagelsesprøve På KG?

    Forumindlæg
    `Nogen der har været til en optagelsesprøve på KG altså Københavns åbne eller Gefion gymnasium? Hvad var det man skulle gøre under faget; Dansk, Engelsk, og Matematik? Nogen der kan forklarer please`?
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, og jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår. Jeg ved at man skal fremlægge beviset for det man trækker, men hvad skal man udover? Nogen der har en god fremgangsmåde?
  • Vektorens endepunkt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og laver en matematik opgave omkring vektorer i rummet. Jeg har behov for noget hjælp til opgave b - nogle der kan hjælpe? (Se vedhæftet billede).
  • Aflevering

    Forumindlæg
    Hej folkensEr der et geni der har lidt tid til at hjælpe mig med nogle matematik opgaver, f.eks. i morgen?Jeg går i 1.g - Mat A. Skriv hvis du vil hjælpe (: Kunne være lækkert.Mvh. Simone
  • Problermer med priser!

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har et lille problem jeg er igang med at lave mit eksamensprojekt til matematik, men jeg kan ikke finde den gennemsnitlige pris pr kubikmeter vand! er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Pøj pøj!

    Forumindlæg
    HeyJeg ville bare lige ønske alle pøj pøj med eksamener. Jeg er selv færdig med de skriftlige, men ved matematikerne skal op i mat i morgen! Held og lykke allesammen, og self også med de mundtlige når den tid kommer;)Hygge
  • TI-89 lommeregner til salg

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sælger min TI-89 da jeg er færdig med matematik og derfor ikke skal bruge den mere. Jeg er villig til at gå godt ned i pris :-) skriv endelig.
  • pointsystem

    Forumindlæg
    hej.. er der nogle derude der kender pointsystemet for skriftlig matematik 3-årigt A+ niveau(gymnasiet)... altså hvor mange point det kræver at få 03,5,6,7,8.. osv..
  • Skirftlig eksamen 2009

    Forumindlæg
    Hey hey Er der nogen der ved hvordan de vurderer dette års skriftlige eksamen i matematik A-niveau. Som mange nok ved var der jo en opgave i sættet der "frøs" lommeregneren, men hvad betydning har det for vurderingen af opgaverne?
  • Vækst

    Forumindlæg
    HJÆLP! Jeg er totalt fortabt i matematik... Jeg skal fremlægge om vækst, altså de forskellige former for dette, sådan overordnet. Hvad skal jeg sige? Jeg har ingen anelse om hvor jeg skal begynde...
  • sin og cos!

    Forumindlæg
    Jeg skal til skriftlig årsprøve i matematik på mandag. NU har jeg så fundet alle min dejlige notater frem, MEN cosinus og sinus relationerne? Nogle der evt lige kan risse det vigtigeste op for mig!?
  • program til udregning

    Forumindlæg
    Jeg har ledt et stykke tid uden resultat. Er der et matematik-lignende program der kan udregne trekanter og 2 ubekendte, altså noget i stil med regneregler.dk, bare offline?
  • DIRHAM

    Forumindlæg
    EN matematik opgave lyder således tegn grundfladen af en dirham som en cirkel i målestoksforhold 3:1 diameter er 2,5 kan det passe at jeg skal divider 3 med 2,5
  • Obligationer, aktier og arv

    Forumindlæg
    Hej. Vi har en opgave i matematik, som handler om obligationer og aktier.. Opgaven lyder på: Den pålydende værdi er 5000. Hvad er kursværdien når obligationen købes til en kurs på 107? - På forhånd tak Mvh. MieLouise (:
  • gå fra liter til mm

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder fast i en matematik opgave hvor de skriver "En dag med regnvejr falder der ca 15.000 liter vand. Hvor mange mm regn svarer det til?" God dag
  • Erfaring med at være selvstuderende??

    Forumindlæg
    Nogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell...
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i matematik.. Og min lærer opgivet emne "funktioner". Men jeg kan ike rigtig forstå det..Så jeg ville lige spørger om der var nogen der havde noter om emenet.På forhånd tak..... :)