Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 18541 til 18560 af 34269
  • Sokrates, forsvarstalen og det direkte demokrati

    Forumindlæg
    Hej alle! I forbindelse med min old-eksamen i morgen har jeg et spørgsmål vedrørende Sokrates og sin forsvarstale.. Hvordan kommer Sokrates foragt overfor (det direkte) demokrati til udtryk i forsvarstalen? På forhånd mange tak! :-))
  • Fejlsætning! Kan du finde fejlen?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg var til engelsk eksamen og der var en sætning, der var møg irriterende.. Den lyder som følgende: Doctors look forward to find a cure for Ebola. Kan I finde fejlen? :-) og forklaringen selvfølgelig.
  • Rap & Lyrik - Mundtlig dansk

    Forumindlæg
    Hej jeg står og skal til mundtlig dansk eksamen, jeg har trukket Rap & Lyrik. Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvad Det lyriske jeg og det Lyriske du er for noget? På forhånd tak -Benjamin
  • Matematik B niveau - 28 maj 2015

    Forumindlæg
    Hej derude! Er der nogen af jer, som også var til skriftlig eksamen i matematik B 28. maj 2015, som vil sammenligne deres resultater? - Kan simpelthen ikke vente til at få svar.... Mvh.
  • maple

    Forumindlæg
    Er der nogen herinde, der ville give mig en kort forklaring om maple (altså de vigtigste funktioner den kan) skal nemlig op til eksamen og er virkelig nervøs for at bruge maple ... En video kunne også være rart :)
  • Hjælp til metafor

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder her, og jeg skal til eksamen i morgen i dansk. Jeg har fået bud på at finde et/flere metafor i mit digt, håber i vil hjælpe. Digtet finder i som vedlagt fil. :-)
  • HJÆLP! - AT METODE (DK & HIST)

    Forumindlæg
    Hej!. Jeg skal snart op til en AT eksamen, og jeg har om politiske og kongelige nytårstaler. Kan man godt bruge den heumeunteturiske spiral til historie?? Eller dansk? Er ret forvirret. Eller er det helt andre metoder?
  • Teori til partikler

    Forumindlæg
    HEJ :) Jeg er ved at skrive eksamens dispositioner og jeg skal komme ind på, teori til partikler. Men har ingen anelse om hvad jeg skal skrive, håber at nogen kan hjælpe mig :)
  • Er der nogen der har kilden "Hitler om kunstens funktion"

    Forumindlæg
    ER der nogen der har kilden "Hitler om kunstens funktion", da jeg har skulle aflevere bogen den kom fra og på billedet af kilden kan jeg ikke tyde alle ord? Please hjælp det er til eksamen! :)
  • Opgavesæt matematik b 26 maj HHX

    Forumindlæg
    Hejsa, er der nogen der ligger inde med opgavesættet fra eksamen i matematik på hhx b niveau d. 26 maj 2015? Vil rigtig gerne lige se opgaverne igen! MANGE TAK!
  • Amish

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en eksamens opgave, hvor jeg har et spørgesmål som er "Sammenlign Amish med Danmark", men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det kunne være. Hvad har Danmark og Amish og Danmark til fælles? Tak på forhånd:-)
  • martin luther king

    Forumindlæg
    hej alle. sidder med en opgave om martin luther king hvor jeg skal skrive notater til "free at last", men er under tidspres til eksamen så håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig:)
  • Puffersystemer...Haster

    Forumindlæg
    hey... er der nogen der gider at hjælpe.....? Jeg sidder og læser op til eksamen og ved ikke hvordan jeg skulle redegøre for begrebet "pufferkapacitet".på forhånd takJesper
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej alle jeg skal snart til terminsprøve. er der nogen der ved hvilke eksamenssæt man får :).. hehe har bare hørt at man for det samme sæt som de fik til eksamen sidste år.. holder det vand
  • Forklaring på reaktion

    Forumindlæg
    jeg skal til eksamen komende tirsdag i en rapport om aluminiumsfarvning. Hertil bruges elektrolyt bestående af 12% svovlsyre. Hvordan forklarer jeg reaktionen 2Al + 3H2O => Al2O3 + 3H2
  • Bariumsalte

    Forumindlæg
    Hej, Har et spørgsmål mere til en anden opgave, opg. 3 d) i http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-2.pdf,Nogen der kan give lidt hjælp/hints? :)
  • måling af pH-værdi for en citron

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op til eksamen i Kemi C i morgen og jeg har et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af: Hvordan kan pH-værdien for en citron måles? håber i kan hjælpe mig på forhånd tak :-)
  • Redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i Kemi C i morgen og har et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Forklar hvordan du i princippet vil afstemme en redoxreaktion for at finde de ækvivalente stofmængder i reaktionen. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :)
  • Glansbilleder af Martha Christensen

    Forumindlæg
    Har eksamen i dansk om 1uge så jeg vil gerne vide om der er nogen der lige kan give et kort raferat af novellen : Glansbilleder som er skrevet af Martha Christensen.Mange tak.Med Venlig HilsenYasir
  • lodret tyngdepunktsløft

    Forumindlæg
    Hej der ude, jeg skal til idræts eksamen, og undrede mig over hvad det lodrette tyngdepunktslødt burde være for både mænd og kvinder, da jeg ikke kan finde det nogen steder :) på forhånd tak. Mvh Nicolai.