Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18541 til 18560 af 27496
-
grundstoffer som er gasser ved stuetemperatur
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ret ny til kemi, og har fåget et stykke opgaver. Et af de opgaver er at jeg skal finde 10 grundstoffer der er gasser ved stuetemepratur (25 grader celcius). Hvordan kan jeg finde ud af det? kan jeg se det på det periodesystem? -
Navngivning af funktionelle grupper
ForumindlægHej, jeg sidder her med et par opgaver i KEMI B som jeg ikke kan finde ud af, og håber jeg kan få hjælp! CH3-CHOH-CH2-C(=O)-C(CH2-CH#)2-CH=CH-C(=O)OH H2N-CH2-C(=O)OH (1,2)-CH3C6H4OH -
Beregning af mber(x)
ForumindlægHej Jeg skal i Kemi lave e rapport om Natriumhydrogencarbonat (bagepulver) og hvad der sker når man opvarmer det. Jeg skal udregne m(sænket)ber(x), der står det skal være den faste form, men forstår ikke hvordan man skal gøre. HVis nogen af jer ved det kunne det være en super stor hjæl... -
base
Forumindlæghej, håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd. vi skal til kemi eksamen imorgen, og derfor ville jeg spørge om, hvad man kan lave under baser. gerne med lidt teori også. man kan neutralisere fremstille sin egen base og hvad mere? -
beregninger af forsøg HJÆLP
ForumindlægHej jeg er rigtig dårligt til alt det med kemi og vi skal lave nogen beregninger det er nok noget af det jeg har det værest med er der nogen der kan hjælp mig? vi har lavede et forsøg i min time. Jeg har vedhæftet forsøgsvejliedningen. og de diskutionspørgsmålne håber i kan hjælp mig -
Reaktionskinetik
ForumindlægHej derude. Jeg skal til at i gang med at skrive om emnet reaktionskinetik i fagene matematik og kemi. Jeg vil høre, om der er nogen af jer, som har nogle gode råd til det, noget man måske ikke umiddelbart ville tænke over. På forhånd tak! -
Hvad er formålet?
ForumindlægJeg sidder med en fysik og kemi rapport, som omhandler induktion. Ved forsøget "inducer en spænding" og "transformer" skal jeg skrive formålet med forsøget. Nogle der kan forklare kort, hvad man eventuelt kunne skrive?? :) -
Omdannelsesgradens
ForumindlægSidder og læser lidt op i kemi, og tænkte lidt over hvilke følgende betydning har: Hvilken sammenhæng er der mellem Ks, pKs og dissociationsgraden ved 0,10 M.? Hvilken sammenhængen mellem koncentrationen og dissociationsgraden vhj. ligevægtsbetragtninger? Gerne med en en uddybende forklaring -
Ligevægtskonstant og volument
ForumindlægVi har nogle opgavet til en kemi-aflevering, hvor vi skal kommentere vores resultater, men vi ved ikke helt hvad vi skal kommentere. opgaven er vedlagt. og der står med rødt, der hvor vi ikke helt ved hvad vi skal kommentere. -
Nogen der kan hjælpe??! :-)
ForumindlægJeg har en opgave i bioteknologi (kemi) hvor jeg skal sammenligne salt indholdet i rugbrød med de resultater jeg er kommet frem til og det der står på varedeklarationen, men der stå at der er 0,48g natrium i rugbrødet.. hvad er det i NaCl???! er det det samme eller gange to eller hvad?? håber nog... -
Løbevæske for methylparaben
ForumindlægHej. Jeg skal i kemi udføre mit eget TLC analyse med et syntetiseret methylparaben. Jeg har bare svært ved at vælge løbevæske. Hvilket stof ville være en god idé at benytte som mobilfase i mit tilfælde? -
Beregn ph i cyanidopløsningen ved 25 ℃.
ForumindlægHejsa! Nu sidder jeg og laver en skriftlig kemi aflevering, og jeg er kørt fast. Jeg skal beregne pH i cyanidopløsningen ved 25 grader. Er der nogen som har en fremgangsmåde som jeg kan gå ud fra? eller? Jeg er på bar bund! -
Afstemingen af reaktionsskema
ForumindlægHej alle sammen. Har noget kemi om afstemingen af reaktionsskema. Jeg har desværre glemt hvordan man gør, så hvis nogle kunne hjælpe mig med den første, så tror jeg godt, jeg kan finde ud af de andre :D Opgave 1 Ag+ (aq)+S2-(aq) ---> ? -
Reaktion med Cl_2
ForumindlægHej I følgende reaktion, hvordan er man så sikker på at der sker en substitution og ikke en addition. Er det fordi at OH er en bedre nukleofil end dobbeltbindinden. Så det vil sige at i organisk kemi, når man får en reaktion skal man kigge på hvad der mest sandsyndligt vil ske? Er det rigtigt f... -
SYREPROTONER, POLÆRE OG UPOLÆRE BINDINER HJÆLP!!
ForumindlægSidder med min kemi rapport og mangler hjælp til følgende spørgsmål! Forklar at syreprotonen er bundet til iltet vha. en polær kovalent binding Forklar hvad polære og upolære bindinger gør ved et molekyle (polært/upolært) -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, skal til optagelseprøve d. 2/4-14. Jeg skal op i Mat/Fys/Kemi, dansk og engelsk. Er der nogen der ved, hvad man skal øve. Jeg har heller ikke fået at vide om jeg skal op i skriftlig eller mundtlig, så er lidt forvirret. Det ville være en stor hjælp, hvis der var nogen der kunne hjælpe. På f... -
Metode?
ForumindlægVi har i kemi blot gjort rede for tilsætningsstoffet nitrit og dets farvende virkning og i den forbindelse har vi et reaktionsskema. Men når det kommer til metoder er vi lidt fortabte. Hvilken metode benytter man når man opstilller et reaktionsskema? På forhånd tak! -
Fysik disposition
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart til eksamen i mundtlig fysik/kemi, og vil derfor lave dispositioner over de opgivede emner. Hvad angår elektricitet er jeg lidt på bar bund. Er der nogle der kan hjælpe mig til hvordan jeg skal starte ud, og evt. Hvad den kunne indeholde? Knus fra mig -
BONUS FOR FAG
Forumindlæghejsa:) (dette er spurgt igen, da det blev spurgt i det forkerte forum første gang) Hvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med? -
strukturformel! Hjæælp
ForumindlægJeg sidder med en opgave i kemi som jeg virkelig har problemer med :( kan nogen kigge på den vedhæftede fil (opgave 2) og evt hjælpe mig med at løse opgaven hurtigst muligt??
