Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18561 til 18580 af 48964
-
sproglig HN skr. eks
ForumindlægHeyHvordan gik det jer i dag? personligt synes jeg selv det var en rigtig dårlig historie. Der var ikke meget guf i den, og noget værre romantisk pladder. Jeg kunne alligevel ikke rigtig finde ud af om den handlede om kærlighed eller om det i virkeligheden bare var sex? Synes til gengæld oversætt... -
SSO
ForumindlægJeg skal jo som sagt skrive SSO da jeg er på 3år. Vi skal afl emne på fredag og har overvejet meget at skrive i historie. Jeg ville så hører om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med anden verdenskrig - nærmere betegnet D-DAG. og vil høre om der f.eks. er nok stof i et emne som D-DAG. ... -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge fag til DHO. Jeg overvejer at vælge dansk, da jeg plejer at få 10 for mine danskafleveringer. På den anden side vil jeg også gerne vise, hvad jeg kan i historie, men det er ikke sikkert at jeg er lige så god. Hvad vil I råde mig til at vælge? -
HHHHJJJJJÆÆÆÆLLLLPPPPP!!!!
ForumindlægHEEJ :) jeg skal finde et emne til min stil . vi har fået et billede hvor der er en balkon med en masse mennesker på som står og kigger . min opgave er så at skrive en historie om hvordan det var hvis jeg også stod der dengang og hvad vi kiggede på . altså problemet er at jeg ikke kan finde ud at... -
Teori?? og fremlæggelse
ForumindlægNu har jeg siddet og kigget lidt i de andre indlæg og har set flere steder at der stå noget om teori. Hvad dækker teorien pver? Og så er der noget som jeg slet ikke kan forstå. For jeg har fået af vide flere gange at man ikke må sige det der står i synopsen.. men hvad pokker skal jeg så sige? E... -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
Bøger til studiet!
ForumindlægJeg har fået mit optagelsesbrev til Historie på Københavns Universitet.. Men efter at have siddet på KU's hjemmeside er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg ser hvilke bøger jeg skal skaffe til mit studie! - Er der nogen der muligvis kan hjælpe mig? -
Den sorte hånd
ForumindlægHej derude. Er ved at skrive historie opgave omkring "Den sorte hånd" og mordet i sarajevo. Nogen der kan komme med nogle gode links til nogle sider med god info osv? og meget gerne nogle bøger omkring emnet. Tak på forhånd! -
Historisk genstand
ForumindlægHej, Jeg har fået en lille hjemmeopgave i Historie: "medbring en genstand som er vigtig for vores nutid, og som i en eller anden forstand har/får historisk betydning". Jeg har få ideer indtil nu, men da vi gerne skal tænke ud af boksen (så ikke ting som computer, smatphone osv.) ville... -
Sceince Fiction
ForumindlægJeg skal skrive vider på en sceince fiction romantil i morgen, det er "den skjulte by" Opgaven lyder: Til sidst i Ninavetas forbudte samtale med heloten han de høre nogen komme gående. Forsæt historien, sådan som du forstiller dig, den ville udvikle sig, hvis det enten er: - en af vogt... -
Dansk mundtlig årsprøve!
ForumindlægJeg skal til mundtlig årsprøve, og vores lærer har skræmt os med, at vi overhovedet ikke må kigge i nogle papirer under eksaminationen, så vi skal kunne huske linje- og sidetal for TD. (det er jo optil 8 sider..) Det synes jeg lyder sygeligt.. jeg var også til årsprøve sidste år, men har nok fort... -
Essay
ForumindlægJeg synes det er lidt svært, at finde ud af hvad man skal stille op med et engelsk essay. Hvad er det endelig som forventes, hvis man ikke selv skal reflektere, som ved danske essays?Skal man blot genfortælle som ved et summary, eller skal man gå udfra læseren kender teksten og blot analysere den... -
Jews
ForumindlægSkal læse en tekst som hedder "The conversion of the jews" af philip RothHar prøvet at finde noget om den på nettet men kan ikke finde noget overhovedet. Er der nogen der har læst den og har nogle guldkorn eller andet. Min lærer påstår hun er den eneste der kan lide den så det kan være ... -
Hvilke karakterer gælder hvis man skal på efterskole?
ForumindlægHej alle. Jeg skal på efterskole næste år, og så derefter i gym. Men jeg er i tvivl om noget med karaktererne. Tager gym mine karakterer fra 9. eller 10. (efterskole)? -
Mat opgaver.
ForumindlægHey. Jeg skal til terminsprøve på onsdag og skal derfor repeterer lidt. Nogen der kender et sted hvor man kan finde nogle gamle eksamensopgaver online? plz smid et link eller noget. Eller spørg om noget mat som jeg kan lave for jer :P -
Opgavebesvarelser?
ForumindlægHejsa!!!Ville bare lige høre om der er nogen, som ved om der findes besvarelser af eksamenssæt i biologi A-niveau.På forhånd tak -
Q-værdi
ForumindlægI opgavesættet 2004-7-1, opgave to, er der et spørgsmål om at regne et Q-værdi ud. Moderkernen er et Bi-209 atom med atomnummeret 83. Der sker et alpha-henfald, og datterkernen bliver Tl-205, atomnummer 81. Jeg har selv regnet Q-værdien til 5,029*10^-13J. Men jeg er ikke helt sikker om det er rig... -
Trykforøgelse - hjælp!
ForumindlægJeg sidder med opgave 2 i eksamenssættet fra 2003. Jeg har to 1. ordens reaktioner, samme reaktion ved forskellig temperatur. Første reaktion foregår ved 298,4 'C og den anden ved 320,4'C. Jeg skal nu beregne trykforøgelsen i beholderen ved 320,4'C når der er gået 25 minutter?!?! Nogl... -
Har SRO den store betydning?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive den, og jeg vil lebare gerne vide om SRO har en stor betydning i 2.g Tæller den karakter med i noget overhovedet? F.eks. i det fag man skriver i og afslutter samme år? -
ln(x)
ForumindlægJeg har en funktion, som skal differentieres: f (x) = ln(x) - 5x2 Jeg ved, at ln(x) hedder 1/x differentieret, ikk'? Jeg får den differentierede funktion til: f ' (x) = 1/x - 10x Kan den forkortes yderligere?
