Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18581 til 18600 af 29671
-
REFERAT af marie, en erindring fra vesterhavet og en landsbydegns dagbog.
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogen der kan give mig et referat af 1. Marie, en erindring fra Vesterhavet 2. En landsbydegns dagbog Begge af steen steensen blicher? tak! hej hej -
Eksamens hjælp
ForumindlægHey :) Jeg skal op i dansk på fredag, og jeg tænke på om nogen ville give mig nogle hints, hvis jeg kom opi folkeviser. Er der noget specielt man skal vide? (Har slet ikke fulgt med da vi havde om dem, boring :p) -
Skriftlig engelsk stx A
ForumindlægHej, skriftlig engelsk årsprøve hvordan foregår det? Efter den nye reform er jeg i tvivl om. Får vi en lang novelle som der er forskellige opgaver med til som skal besvares eller hvordan foregår dette? Og er der en god måde at lave den på. -
Sprogligt udgangspunkt
ForumindlægJeg skal til eksamen på mandag, så jeg ville lige høre hvad jeg helt præcis skal sætte mig ind i, hvis jeg trækker et spørgsmål med sprogligt udgangspunkt? (ny reform) Altså er det noget om fx ekspressionisme hvor de bruger voldsomme ord, billedsprog og sådan? Ville være dejligt hvis nogle kunne ... -
Religion i historiefaget?
ForumindlægHvordan arbejder man med religion i historiefaget? Jeg vil gerne redegøre for udviklingen i moderne spiritualitet/new age fra 60-ernes modkultur til velfærdssamfundet i dag. Hvad gør man fx med primær kilder? -
Synopsis i Dansk og Biologi, Darwinisme
ForumindlægHejsa, jeg håber nogen har lyst til at hjælpe mig med min synopsis, da det ikke er min stærke side. Jeg har valgt at skrive om darwinisme i litteraturen (Fru Marie Grubbe) af I.P.Jacobsen Jeg har svært ved at komme på en god problemformulering og emner jeg vil ind på.... HJÆÆÆLP!!! -
Tysk vejledning - en god måde at rette sine afleveringer på
ForumindlægHej :-) Jeg sidder i øjeblikket og er ved at skrive en tysk stil og tænkte det var oplagt at spørge herinde.. Jeg har altid problemer med mine tyske stile, eftersom det nok er et af mine sværeste fag.. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg for mig selv, skriver den bedst mulige stil? Jeg vil... -
Mundtlig eksamen, medie, sprog og litteratur spørgsmål.
ForumindlægHej. Min dansk lære har ikke lige været den skarpeste haj til at fortælle helt præcist og konkret hvad man skal have ind under de forskellige spørgsmål i den mundtlige eksamen i dansk. I dansk eksamen er der 3 spørgsmål, der er sprog spørgsmål, medie spørgsmål og litteratur spørgsmål. Mit spø... -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
sproget
Forumindlæghej! er der nogen der kan hjælpe mig at finde ud af, hvad betyder "Maren i kæret"? Tak -
Er gået helt i sort(eksamens synopsis)
ForumindlægHejsa... Har været oppe og trække eksamens tekst i psykologi idag. Har trukket udviklingspsykologi: En ny børnekarakter( kan findes på http://politiken.dk/debat/kroniker/article18601.ece ) Det burde jo sådan set være rigmelig nemt at gå til men er bare gået fuldstændig i sort over det. Virkel... -
Fuldstændig objektivitet?
ForumindlægHej igen ;P Jeg ville bare høre, hvordan det er muligt fuldstændig at skrive objektivt. Er dette overhovedet muligt? For at skrive fuldstændig objektivt, er det jo kun muligt at skrive 100% korrekte facts, og ikke spekulationer, da disse tit indeholder meninger. En sådan tekst ville da være utro... -
Historie eksamen?
ForumindlægTil de af jer der har været til historie 24-timers eksamen. Hvordan er det gået? Hvad ville i sige man skal lægge vægt på for at få en god karakter? Hvordan greb i eksamen an? Er det vigtigt at forberede sig, da man nu har 24-timer? -
hvorfor læse perioderne
Forumindlæghej jeg er lidt forvirret har eksam på mandag i dansk A niveau. det jeg vil spørge om er, at skal man vide kort hvad barok,oplysningstid og romantik er? eller behøver man ik?. hvis man skal vide om perioderne, er det fordi hvis man trækker, en novelle som har den samme periode. så er det godt at... -
digtanalyse!!
Forumindlæghej (: jeg skal til min dansk eksamen på torsdag! har trukket perioden romantikken, og har valgt et digt af Adam Oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - er der nogle der kan komme med et godt bud på hvad budskabet i digtet kunne være??? -
Hvor meget fysik i matematik?
ForumindlægJeg lyttede til en meget populær fysiker fra USA, og han talte lidt om moderne matematik, og sagde, at traditionelt set, så var det matematikerne der blev opfattet som "naturvidenskabens filosoffer", men tingene har ændret sig lidt og det er fysikerne der nu indtræder som de ubestrideli... -
Sinusbølge?!
ForumindlægHvad er en sinusbølge?? Er der noget som kendetegner en sinusbølge? -
Matematik på uni - flest skriftlige eller mundtlige eksamener?
ForumindlægEr der flest skriftlige eller mundtlige eksamener i mat på uni? Hvor mange mundtlige i forhold til skriftlige ? 10-15 % eller 80-90 % ? -
Hælp!!
ForumindlægEr der nogen som har været oppe i old er det svært? .. hvilke spørgsmål stiller de? -
Bestemmelse af tekstens tema
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til at finde frem til temaet i teksten. Har I nogle gode råd? Hvis teksten drejer sig om flere ting, kan man så godt nævne dem alle, eller han en tekst kun ét tema?
