Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18601 til 18620 af 47925
-
EKSAMENSOPGAVER A NIVEAU
ForumindlægEr der nogle der ved hvor man kan finde eksamensopgaver som man kan øve på lige inden terminsprøven? Gerne rigtig mange :) Nogle der har dem fra 2015? -
Det moderne gennembrud
Forumindlæghej er her nogen der har nogen gode notater om det moderne gennembrud(især om kønsroller og kvindesyn) -
Findes der en webdesigner uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er en pige der ligenu efter sommerferien skal i 9. klasse. Men som går, og drømmer om måske at blive webdesigner som voksen. Men foreløblig vil jeg gerne kunne blive indstillet til Stx, hvor jeg håber at kunne få datalogi i 3g. Hver dag er jeg på computeren divs. nettet, og har egen hjem... -
Hvad får jeg i SU? svar mig hurtigt, det haster !!
ForumindlægHej :) Efter sommerferien starter jeg på gyminasiet. Jeg vil bare lige vide om man får dobbelt SU hvis man er under 18 og ikke bor hos forældrene? dvs. når man er under 18 , får man her i Grønland 2100kr og er man over 18 får man 4200kr . hvad får jeg ? jeg er under 18 og ikke bor hos forældrene... -
'Hjælp'
ForumindlægJeg sidder med et opgave, den lyder sådan her: For at give græsset større slidstyrke sættes stave med kunstgræs svarende til 1 femtedel: 1/5 af græstæppet. Hver kunstgræsstav fylder ca. 2,5 cm2. Hvor mange kunstgræsstave skal der sættes i hele græstæppet? Græstæppets areal er: 72*110= 7920 Hå... -
I tvivl !
ForumindlægJeg er i tvivl, om jeg skal vælge hhx eller stx (gymnasiet).?? Kan én eller anden fortælle nogle positive- negative ting om stederne.! Det ville være en kæmpe hjælp! :D -
Ingeniørretning omkring el og design
ForumindlægHej jeg står i den situation at jeg skal have om ingeniør i 10. fremlæggelse. Men nu har jeg kigget alle de forskellige linier igennem inde på "blivingenior.nu" men syntes meget af det ligner hinanden? Det jeg gerne vil skrive om, er udvikling, og udvikle af idéer til nye elektroniske ... -
Dialog med lærer/censor
ForumindlægHej, som alle andre skal jeg til AT her snart. Men jeg tænker på i dialogen, hvad er der for nogle generelle spørgsmål, der kan stilles af censor og lærer? -
Ang. opgaveredaktører - tider
ForumindlægVille bare lige høre om det er et generalt 'problem' at det tager lang tid at få en opgave godkendt? Hvormange opgaveredaktørere er der sådan cirka tilknyttet sitet, nogle der ved det?? -
Hvordan klager man over censor?
ForumindlægHej. Vores klasse har været MEGET uheldige med vores censor, der bedømte os virkelig urealistisk, så urealistisk at min lærer informerede mig om, at jeg havde muligheden for at klage. Desværre var jeg lidt omtåget, da jeg fik det afvide grundet nerver og fik derfor aldrig spurgt om, HVORDAN man... -
Gennemsnit
ForumindlægHej.. Har lige fået standpunktskarakter for grundformløbet i gym. Mit gennemsnit ligger på præcis 7. Er det godt, og bliver det nemt at få gennemsnittet højere når det nu ligger på 7 ? -
SRP - Synopsis (Mat A & Fys B)
ForumindlægHvordan var det nu ige man skrev en synopsis? Det skal ikek være det helt store, min lære vil bare gerne se hvilke overvejelser jeg har gjort mig.. -
Karakterblad
ForumindlægHej, så har jeg fået karakterblad, idag :/. Regnede mit gennemsnit ud= 7,6 Min venindes var på 8,6 :o. Synes så mit er ret dårligt, men hvad synes I ? Hvad ligger jeres på? Kan man snakke med en lærer, om den karakter man har fået, feks. om den var retfærdig, og så videre ? -
hvad betyder "∑" og "xi"
Forumindlæghvad betyder "∑" og "xi" -
KENDER DU EN GOD ONLINE LOMMEREGNER?
ForumindlægHey SP! Jeg er pigen der lige er startet på gymnasiet, og vi får snart en screening i matematik, hvor vi gerne må bruge lommeregner. Mit spørgsmål til jer, er så om i kender nogle hjemmesider eller gerne nogle apps med en god lommeregner, som kan noget mere end de grundlæggende ting? Jeg ønsker ... -
Selv lære latin
ForumindlægHej (: Jeg går i 9. nu, men begynder næste år på et gymnasium, hvor jeg desværre ikke har muligheden for at lære latin. Jeg kunne rigtig godt tænke mig det, så jeg tænkte på, om nogen af jer kendte en bog, man kunne købe, hvor det var muligt at lære det selv.. Eller hvis I har nogen andre ideer.... -
HHX eller STX ? Hvilken linje? Kan man skifte ? HjÆLp!
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
Gennemsnits regning
ForumindlægJørn H.s Kost sammensættes ud fra hvor meget han bevæger sig. Ved hjælp af en skridttæller finder man ud af at han har løbet ca 11.000 skridt i en hjemmekamp. Man regner med at: 10% af skridtene er 30 cm lange 20% af skridtene er 120 cm lange 70% af skridtene er 70 cm lange Vis at Jørn H´s gennem... -
Hvornår får man ca. årskarakter på gymnasiet i år?
ForumindlægOverskriften siger sig selv.. -
i tvivl om muligheder
ForumindlægHej. Jeg har nogen forskellige spørgsmål. 1. Ved nogen af jer, hvad der sker, hvis man ikke dukker op til sine skriftlige eksamner i 3.g ? Får man -3 som karakter eller skal man bare tage faget om på på HF-enkeltfag eller lignende efterfølgende? 2. Kan man skifte fra gym til erhvervsuddannels...
