Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18621 til 18640 af 27496
  • Mængdeberegning

    Forumindlæg
    En som er god til kemi, som kan hjælpe mig med at regne følgende opgave ud; Kobber(II)Nitrat skal bruges til en titrering. Find ud af hvor meget fast stof der skal afvejes, når der skal bruges en kvart liter opløsning af saltet med en koncentration på 0,4m.
  • Reaktionsorden

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg skal til Ep eksamen imorgen og har vælgt kombination af Mat B og kemi B. Emnet er reaktionshastighed. Jeg har et problem om hvordan jeg bevise halveringstiden for førsteordens reaktion. Jeg håber de er nogen der kan hjælpe mig med det Tak på forhånd
  • Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag?

    Forumindlæg
    Hej derude :) jeg har en studieretning som hedder Mat A, Kemi B og Fysik B Jeg skal f.eks. op til Fysik eksamen her til sommer. Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag? Vil jeg stadig kunne komme videre :)) ?
  • Hjælp beregn massen udfra udbytte!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal have hjælp til et kemi forsøg. Jeg skal fremstille stof A. Hvor mange gram af stof B skal jeg bruge til at fremstille 1,25 g af stof A, hvis der skal være et udbytte på 40%? Jeg har udregnet den teoretiske masse af stof A. Hvad nu?
  • Hvor stor en del af Danmarks el-energi kommer fra Biogasanlæg

    Forumindlæg
    jeg er igang med en fræmlæggese i Fysik-Kemi og vi har om energi. er der nogle der har et godt hjerte og kan svare på mit spørgsmål! Spørgsmål: Hvor stor en del af danmarks el-energi kommer fra biogasanlæg
  • Kaliumpermanganats elektronegativitet

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og skal skrive en rapport i kemi og er kommet til et sprøgsmål i efterbehandlingen der siger at jeg skal udregne KMnO4 elektronegativitet ud. Jeg ved godt at stoffet er en ionforbindelse og den skal dermed være over 2, men kan simpelthen ikke få regnestykket til at gå op.
  • Naturvidenskabelig teori

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med en naturvidenskabelig rapport i kemi/bio/fys – her skal jeg redegøre for hvilken naturvidenskabelig teori, jeg har brugt & hvad teorien viser. Jeg forstår dog ikke hvad en naturvidenskabelig teori er for noget?
  • Nogen der har skiftet fra STX til ZBC?

    Forumindlæg
    Er i 2.g lige pt, men overvejer fucking meget at skifte, fordi det her er røvsygt. Kan ik se hvordan fysik, kemi, dansk og engelsk skal hjælpe mig med hvad jeg vil blive efter gym. Dem af jer der har skiftet fra STX til ZBC, fortryder I det? hvorfor? hvorfor ik?
  • Ting at vide om mængdeberegning, salte og ioner og syre baser

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal her i næste uge til kemi prøve og vil vide hvad der er vigtigt at vide om de 3 nedenstående emner: Mængdeberegning, salte-ioner og syre baser Det som folk generelt glemmer, men som I kan informere mig om jeg skal huske. På forhånd tak!
  • Fedtstoffers iodtal

    Forumindlæg
    Okay, det er på sådanne tiddspunkter at jeg betvivler min beslutning om at vælge kemi på højt niveau.Jeg er ved at skrive en rapport om fedtstoffers iodtal (vi undersøgte majsolie og olivenolie), og jeg er nu kommet til efterbehandlingen....og er gået fuldstændig i stå. Jeg er bare så dårlig til ...
  • Syrebase - nemt!

    Forumindlæg
    Jeg har virkeligt svært ved kemi og læser pt. hjemmefra, så har en masse dumme spørgsmål. Fx. hvorfor danner baser OH-? Er det fordi en base defineres som et stof der kan optage en H+, hydron, og den hydron tager den fra vand, derfor bliver alt vandet til OH- hvis det er en stærk base, fordi H2...
  • Matematik i praktisk anvendelse

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg er ved at skrive SRP, og skal diskutere på grundlag af et konkret eksempel, hvordan matematik fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets eupæriske samfund.. Er der nogle der har idéer eller måske et relevant link? Vil være kanon hvis I kunne hjælpe. Mvh Jesper
  • SAS - Produktionsvirksomhed eller servicevirksomhed

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med min SRP i VØ/EØ og Innovation og er i tvivl om hvilken type virksomhed SAS er? Jeg kan ikke finde ud af om de er en produktionsvirksomhed eller en service virksomhed. Er der nogle der kan hjælpe mig og evt. forklare hvorfor? Mvh Mads Iversen
  • Boganmeldelse på engelsk

    Forumindlæg
    Nogen der mestrer engelsk godt, som er villig til at skrive en boganmeldelse af en bog på ca 200 sider, som skal være ca 4-5 sider? Mangler det til min SRP. Vedkommende har to uger fra i morgen af! Selvfølgelig med LØN, som vi kan snakke videre om. Mvh Alex
  • Velfærd i USA

    Forumindlæg
    Hey allesammen :) Hvornår opstod velfærden i Amerika? Eller.. Er i gang med at skrive SRP om USA's velfærdssystem og skal have noget historie med, men ved ikke hvad? Håber seriøst der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er på bar bund?? :) Tak på forhånd!
  • Luftmodstandskoefficienten

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ved hvordan jeg finder luftmodstandskoefficienten? Jeg har ikke lige en vindtunnel til rådighed, som jeg har set forskellige steder folk foreslår man skal bruge. Jeg skal bruge luftmodstandskoefficienten til beregning af luftmodstand på projektiler, hvilket jeg skal bruge i ...
  • Inertimoment

    Forumindlæg
    Hej! Som så mange andre er jeg i gang med SRP, og da omdrejningspunktet i denne forbindelse er inertimoment, ville jeg lige høre om I har nogle gode råd til hvad man kunne beskrive vha. inertimoment og om i vidste hvor man kunne finde en bog hvori formler beskrevet samt grunlæggende information o...
  • JYSK A/S

    Forumindlæg
    Nogen der har case om Jysk i deres SRP i såfald kunne det være genialt at dele sit materiale og informationer om virksomheden. Hvis der er nogen der har lavet opgaver, eller er villige til at hjælpe vil det være kanon, i skal være velkommen til at bidrage med at hvad i har. På forhånd tak
  • Erikson

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er ved at skrive SRP og er stødt på problemer. Jeg kan ikke finde ud af om erikson har et deterministisk menneskesyn eller et voluntaristisk. Jeg har været på nettet at lede men har fået forskellige svar. På forhånd tak.
  • Diskussion om abstract

    Forumindlæg
    Mig og min veninde har en diskussion om abstractet i SRP opgaven. Nu er mit spørgsmål så: Hvem af os har ret? Min påstand: Alle skal skrive abstract ligegyldigt om man skriver i engelsk eller ej. Min venindes påstand: Man skal kun skrive abstract hvis man skriver i engelsk. Tak for hjælpen:)